| Forfatter |
|
zyborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål: Jeg har et lydkabel fra min PCs lydudgang (onboard AC97-chip) til min forstærker / mit stereoanlæg. Når jeg afspiller MP3-filer på stereoanlægget, sker der så det, at lyden i højre højttaler (Dali 500) - nærmere bestemt i tweeteren - falder ud i ny og næ. Meget irriterende... Dette sker ikke, når jeg afspiller CD fra CD-afspiller tilsluttet direkte til forstærkeren. Så er det så jeg tænker... Har du noget med det komprimerede MP3-format at gøre?
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - og velkommen til Hifi4all.dk 
Det skulle ikke undre mig, hvis filerne er komprimeret meget. Men har du prøvet
- med et andet kabel mellem Pc og receiver/anlæg?
- en anden indgang på din receiver/anlæg?
- med en musik cd, som vel og mærket er købt, på din Pc, og så køre det over receiveren/anlægget og se om "fejlen" stadig forekommer?
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
zyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej... men det jeg sådan set var ude efter var om der var nogen havde oplevet / hørt om noget tilsvarende, altså at der er noget om det - at der kan være lydudfald ved afspilning af MP3 på stereoanlægget. Filerne er i øvrigt ikke voldsomt komprimeret - vi taler om 192 kbps.
|
| Til top |
|
| |
zyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige testet afspilning af CD i CD-drevet på computeren. Samme fejl... Er det mon fordi det er et skod-lydkort?
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg har ikke oplevet det på mit anlæg, og nu er 192 heller ikke så meget. Men jeg holder mig tæt til denne tråd, for er selv lidt nysgerrig efter om der ellers er nogle der kender til det.
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
zyborg skrev:
| Har lige testet afspilning af CD i CD-drevet på computeren. Samme fejl... Er det mon fordi det er et skod-lydkort? |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige det  - men bliv hængene. Det kan jo være der kommer et svar fra en anden  Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
zyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige flyttet lydkabelet tilsluttet anlægget fra TAPE/PLAY-indgangen over i TUNER-indgangen. Indtil videre lyder det bedre... fejlen er i hvert fald ikke dukket op endnu.
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne det måske tyde på - hvis du altså bruger det samme kabel i den nye indgang - at det måske har noget med TAPE/PLAY-indgange at gøre! Har du så prøvet med din CD-afspiller (hvis du siger at fejlen ikke forekommer ved den) at flytte den over i TAPE/PLAY-indgangen? Dette er bare for at lave en tjek på problemet.
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
zyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for løsningen, Clive - du er en HELT  . Må indrømme, at jeg ikke har mod på at afprøve dit sidstnævnte forslag - jeg har så mange indgange at gøre godt med, så det betyder heller ikke noget. Det vigtigste er, at det virker nu
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt . Og ja, det vigtigste er at det nu virker. Så må du bar undvære at tage den defekte indgang i brug, med mindre du kan holde ud at høre et ikke-perfekt stereo signal
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |