| Forfatter |
|
jailhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ligesom andre haft det indtryk at NAD lavede et udmærket produkt, men nu har jeg i min omgangskreds indenfor det sidste år været 5 eksempler på at deres NAD anlæg gik i stykker.
Eksempel 1: Min fars NAD cd afspiller gik i stykker efter 3 år, den ville ikke acceptere cd'erne og en efterfølgende rensning hjalp intet.
Eksempel 2: Også min fars NAD forstærker gik i stykker kort tid efter CD-afspilleren.
Eksempel 3: Min brors NAD cdafspiller, samme model som min fars gik ligeledes i stykker, ca. på samme tidspunkt som min fars.
Eksempel 4: En veninde har en NAD 5 CD karussel der lige er gået i stykker. Heller ikke den vil acceptere cd'erne.
Eksempel 5: Var til en fest i lørdags - også med en NAD cdafspiller, der i løbet af aftenen gik i stykker.
Jeg har desværre ikke navnene på de forskellige modeller, men de kan da skaffes. Det er dog tankevækkende at specielt NAD cd-afspillere nærmest går i stykker på stribe. Er der andre der har erfaringer med at deres NAD udstyr strejker eller går helt i stykker?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til CD-afspillere, så har laseren en levetid der sjældent kan overskrides meget.
Det varierer fra model til model, og har også noget at gøre med hvor højt blusset på laseren er skruet op.
Jo højere blus, jo bedre læser den skiverne, men levetiden kortes ned.
Tal med Hifi-Klubben om hvad udskiftning af laseren koster, og vær også opmærksom på at nikotin fra cigaretrygning ikke altid kan fjernes med en alm rensning. Måske skal de bare renses på et værksted (med mindre man selv har den fornødne ekspertise).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eksempel 5 kan ikk rigtig bruges...Du siger at den gik i stykker til en fest.... Ikke meget udstyr overlever en fest, specielt ikke hvis alkohol er indblandet, hvilket der jo som ofte er 
Generelt vil jeg da mene NAD laver nogle udemærkede produkter, men det ville hjælpe betydeligt hvis du kunne skaffe model nr.
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad laver efter min mening glimrende produkter - men primært
forstærkere! Jeg havde engang en kombination der lød på Nad 522 cd og
nad c320 amp. Cd'en var der altid små-problemer med inden den stod helt
af efter 5 år. Amp'en derimod kører stadig upåklageligt - og den er
snart 8 år gammel. (er dog senere blevet skiftet ud men befinder sig
hos en kammerat)
Nad burde holde sig til forstærkere!
nævnes skal det dog, at jeg tror de er ved at have bugt med problemerne
med de nyeste modeller - akkurat som deres surroundforstærkere skulle
renses for div sygdomme..
|
| Til top |
|
| |
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde den oplevelse at min surround reciever fra NAD brændte fuldkommen af, efter den havde været til rep og få en ny muting transistor i sig.  __________________ Denon AVR-3805
Sony BDP-S550
B&W DM604S3
B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jailhouse skrev:
|
Jeg har ligesom andre haft det indtryk at NAD lavede et udmærket produkt, men nu har jeg i min omgangskreds indenfor det sidste år været 5 eksempler på at deres NAD anlæg gik i stykker.
Eksempel 1: Min fars NAD cd afspiller gik i stykker efter 3 år, den ville ikke acceptere cd'erne og en efterfølgende rensning hjalp intet.
Eksempel 2: Også min fars NAD forstærker gik i stykker kort tid efter CD-afspilleren.
Eksempel 3: Min brors NAD cdafspiller, samme model som min fars gik ligeledes i stykker, ca. på samme tidspunkt som min fars.
Eksempel 4: En veninde har en NAD 5 CD karussel der lige er gået i stykker. Heller ikke den vil acceptere cd'erne.
Eksempel 5: Var til en fest i lørdags - også med en NAD cdafspiller, der i løbet af aftenen gik i stykker.
Jeg har desværre ikke navnene på de forskellige modeller, men de kan da skaffes. Det er dog tankevækkende at specielt NAD cd-afspillere nærmest går i stykker på stribe. Er der andre der har erfaringer med at deres NAD udstyr strejker eller går helt i stykker?
|
|
|
Hej,
Kan kun sige at min NAD 515 alså en til 5-Cdér som spiller dagligt, har nu virket i 10-år og æder alt af CDér + den har aldrig været renset selvom jeg har rimeligt med støv i huset da jeg har brændeovn + der bliver røget meget her.
Poul-erik.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de sidste 15 år ejet mere NAD end jeg tør tænke på, og jeg har ikke haft EN ENESTE defekt what so ever andet end den førnævnte pære i en NAD CD afspillers LCD display. Har stadig en back up pre-amp, som er udover sin ungdom men ingen problemer overhovedet.
Så jeg er da temmelig ked af at man hænger NAD ud på den måde, livslængden afhænger jo også af hvordan man behandler grejet..  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu siger du også til en fest. Alt går i stykker hvis man ikke passer ordentlig på det. det samme man putter heller ikke støvede CD'er i. har selv NAD og ja kender også nogle hvor det er gået i stykker men det gælder så sandelig også andre mærker!
|
| Til top |
|
| |
madsne Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ingen af mine CD afspillere har holdt mere end 3-4 år.
Mads
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Eksempel 5 kan ikk rigtig bruges...Du siger at den gik i stykker til en fest.... Ikke meget udstyr overlever en fest, specielt ikke hvis alkohol er indblandet, hvilket der jo som ofte er  |
|
|
Faktisk er mine erfaringer at det meste udstyr overlever en fest. Jeg har været til temmelig mange fester, og jeg kan tælle på én hånd hvor mange gange udstyr er gået i stykker. Faktisk tror jeg kun det er sket 2 gange at noget er stået af på omkring 15 år, så det er ikke så ofte.
Mht. NAD så er det jo altsammen anekdotisk, men det er da belastende information at du kender 5 der har defekt NAD udstyr - det lyder som om det primært er deres CD transports der går i stykker. Det er da klart muligt at deres optiske læsere ikke er helt på det niveau det skal være, men uanset så er der ingen her på forummet der har en stor nok sample size til at der kan drages en meningsfyldt konklusion. Selv 50 defekte enheder er en dråbe i havet, ikke engang et blip på den statistiske radar. :)
Til gengæld har jeg hørt om mange problemer med deres surround receivere, hvilket også afholdte mig fra at købe dem. Susen i højttalerne især lader til at være et udbredt problem som man kan læse om på mange fora.
L.
|
| Til top |
|
| |