Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: INDBRUD!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Gør i noget specielt for at "redde" anlægget ved indbrud? Her tænker jeg alarm/nabo/bidsk køter m.m.

Jeg spørger fordi jeg natten til søndag havde indbrud , men gud-ske-lov-og-tak kom hjem i tide til at få skræmt indbrudstyvene væk inden de fik tid til at se nærmere på "godterne"

Det "eneste" de rendte med var min dvd-samling, som jeg nu er i færd med at få erstattet via mit forsikringsselskab...

Bitre men venlige hilsener

Søren

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Uhhhh.... dvd-samlingen!!

Min DVD-samling er vel nok det mest værdifulde i mit "setup"

Som de eneste indbruds foranstaltninger har vi det der operation mærkning på adskillige af vores dyrere apparater, og derudover er det mest en form for "neighbourhood-watch" vi sætter vores lid til, når vi ikke er hjemme- måske nogen gange en decideret "house-sitter" i form af en bekendt vi lader bo i huset, hvis vi er væk i længere tid ad gangen!!

P.s. Kan I ikke nogen gange ha' skrupler ved at skrive om jeres setup herinde eller ovenikøbet poste billeder af jeres dyre "grej"! Det er jo i og for sig nemt nok at finde frem til den respektive person addresse på Internettet!

P.p.s. Hvis I er nogen, der på et tidspunkt har brug for en house-sitter, så skal jeg nok være behjælpelig! Jeg må dog lige bede om et billede af jeres setup først!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

P.s. Kan I ikke nogen gange ha' skrupler ved at skrive om jeres setup herinde eller ovenikøbet poste billeder af jeres dyre grej! Det er jo i og for sig nemt nok at finde frem til den respektive person addresse på Internettet! 

[/QUOTE skrev:

Og det bliver vel ikke bedre af at skrive at man ikke er synderligt godt beskyttet mod indbryd, eller hvad  :) 

Og det bliver vel ikke bedre af at skrive at man ikke er synderligt godt beskyttet mod indbryd, eller hvad  :) 

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Hvis man undlader at udfylde sin profil, mere end højst nødvendigt, ser jeg ikke de store skrupler!

Det er jo kun brugernavnet der vises, ligesom der IKKE vises e-mailadersser i forumet!

Men det er dog muligt at sende emails til brugerne, men dette foregår alene via vores indbyggede e-mailklient, hvorved adresse beskyttes.

Der ud over er der jo også mulighed for at bruge "Private beskeder", og vælge "snakke" her i gennem...

Hvis du ser mere i en profil, er det fordi den pågældende bruger selv har valgt at udfylde mere end vi kræver for at være med!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Ja operation mærkning, duer jo kun den dag man har besluttet sig for at dette anlæg vil man beholde for evigt. Jeg bruger personligt alarm, kombineret med gode (nysgerrige) naboer. 

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

Gør i noget specielt for at "redde" anlægget ved indbrud? Her tænker jeg alarm/nabo/bidsk køter m.m.

Jeg spørger fordi jeg natten til søndag havde indbrud , men gud-ske-lov-og-tak kom hjem i tide til at få skræmt indbrudstyvene væk inden de fik tid til at se nærmere på "godterne"

Det "eneste" de rendte med var min dvd-samling, som jeg nu er i færd med at få erstattet via mit forsikringsselskab...

Bitre men venlige hilsener

Søren

Hej Søren,

Selvbyg er løsningen. Specielt Son of Zen eller lign. klasse A konstruktioner. De er så grimme og tunge at tyven farer ud og stjæler noget anstændigt til dig istedet ;o). Store hornhøjtalere hvor et kælderrum er bygget om til to bas horn hjælper også. Og så lad konen vælge farverne på resten så er den hjemme ;o)

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

P.s. Kan I ikke nogen gange ha' skrupler ved at skrive om jeres setup herinde eller ovenikøbet poste billeder af jeres dyre grej! Det er jo i og for sig nemt nok at finde frem til den respektive person addresse på Internettet! 

[/QUOTE skrev:

Jeg ved ikke om du hentyder til mig, men jeg kan kun sige at jeg sædvanligvis er godt beskyttet mod indbrud, da jeg har hund. Samtidig er jeg pt i gang med at få installeret en alarm med bevægelsescensor til lytterummet. Alt dette for at det ikke skal ske igen

vh. Søren

Jeg ved ikke om du hentyder til mig, men jeg kan kun sige at jeg sædvanligvis er godt beskyttet mod indbrud, da jeg har hund. Samtidig er jeg pt i gang med at få installeret en alarm med bevægelsescensor til lytterummet. Alt dette for at det ikke skal ske igen

vh. Søren

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Nej det var ikke specielt møntet på nogen, bare en tanke jeg fik. Håber ikke du misforstod mig - det var skam ikke for at være flabet. Jeg tænkte bare at man måske ikke ligefrem hjalp sig selv ved også at fortælle hvordan man er beskyttet, da det måske ville gøre det endnu nemmere for tyven at spotte hvor og hvordan han skulle foretage det næste bræk.

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Nej det var ikke specielt møntet på nogen, bare en tanke jeg fik. Håber ikke du misforstod mig - det var skam ikke for at være flabet. Jeg tænkte bare at man måske ikke ligefrem hjalp sig selv ved også at fortælle hvordan man er beskyttet, da det måske ville gøre det endnu nemmere for tyven at spotte hvor og hvordan han skulle foretage det næste bræk.

Så er jeg med Men du har da ret -hvis det er muligt for andre at finde ens adresse, skal man sq passe på med at fortælle for meget...

vh. Søren

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

obi jon kenobi skrev:

Så er jeg med Men du har da ret -hvis det er muligt for andre at finde ens adresse, skal man sq passe på med at fortælle for meget...

vh. Søren

Man skal ikke fortælle noget som helst.

Et navn og et tlf nr er for det meste nok.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nogen af jer har der har særlig juridisk indsigt ang. dette emne?

Nu er mærkning blevet nævnt - men det kan bare ikke komme på tale, når man skifter sine ting ud...

Så jeg tænke - Er der ikke nok, hvis man har serienummere på sit udstyr?

S.B:P - Lader du høre fra dig, hvordan det går ang. erstatning af DVD samlingen? Det er noget af det jeg frygter, idet det er lidt svært at bevise hvor mange og hvor meget man har (jeg går ud fra, at forsikrings selskaber vil se en for m for "beviser")

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

.B:P - Lader du høre fra dig, hvordan det går ang. erstatning af DVD samlingen? Det er noget af det jeg frygter, idet det er lidt svært at bevise hvor mange og hvor meget man har (jeg går ud fra, at forsikrings selskaber vil se en for m for beviser)
[/QUOTE skrev:

Jeg har noteret alle mine cd'er, dvd'er, ld'er mv. i et excel regneark. For at jeg så kan bruge det som opslagsværk, har jeg også noteret alle trax, men det er nok ikke nødvendigt i forsikringshenseende. Jeg har tage en back-up på cd-rom af listen. Deru

Jeg har noteret alle mine cd'er, dvd'er, ld'er mv. i et excel regneark. For at jeg så kan bruge det som opslagsværk, har jeg også noteret alle trax, men det er nok ikke nødvendigt i forsikringshenseende. Jeg har tage en back-up på cd-rom af listen. Derudover har jeg også lagt listen på min arbejds pc, med back på firmaet netværk. Så sku' det vare f****** hvis listen bliver væk

I min police (indboforsikring) har jeg fået noteret at jeg havde cd'er, dvd'er og anlæg for en formue. Forsikringsmægleren så herlighederne, ved en opdatering af policen.

Herudover har jeg taget billeder af anlæg, og samlet billede af cd'er/dvd'er så det kan ses at der er en anseelig mængde. Billeder har jeg også på arbejds pc.

Besværligt, men jeg bliver sq  hvis det en dag er væk

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Nogen af jer har der har særlig juridisk indsigt ang. dette emne?

Nu er mærkning blevet nævnt - men det kan bare ikke komme på tale, når man skifter sine ting ud...

Så jeg tænke - Er der ikke nok, hvis man har serienummere på sit udstyr?

S.B:P - Lader du høre fra dig, hvordan det går ang. erstatning af DVD samlingen? Det er noget af det jeg frygter, idet det er lidt svært at bevise hvor mange og hvor meget man har (jeg går ud fra, at forsikrings selskaber vil se en for m for "beviser")

Jeg skal nok lige vende tilbage når jeg hører fra forsikringsselskabet. Så må vi håbe de godtager listen, da jeg ikke har beviser for ejerskab af nogle stykker af dem (ingen billeder/kvitteringer el. andet)

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Gadvide om de vil godetage DVDprofiler listen???????

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Gadvide om de vil godetage DVDprofiler listen???????

Tror ikke det er nok, da det jo sagtens kan lade sig gøre at lave en sådan liste uden at eje filmene. I mit tilfælde tror/håber jeg ikke forsikringsselskabet brokker sig alt for meget, da det "kun" drejer sig om ca 25 dvd´ere...

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med denne tråd har jeg et spørgsmål angående tyverisikring.

Vi er ved at lave en mængde nye produkter der alle indeholder muligheden for at vi sikrer dem med pin-kode. Vi forestiller os et system som følger:

a) Når man køber apparatet er der en pinkode der gælder f.eks en uge eller måned, den bruger man når man skal aktivere apparatet ved køb.

b) efterfølgende får man direkte fra os tilsendt en pinkode til fortsat brug af apparatet.

c) Hvis man fjerner strømmen til apparatet skal man indtaste pinkoden igen.

Vi er i tvivl om vi vil lave systemet, da det kræver en del styring fra vores side, især da det jo vil foregå til kunder over hele verden, men synes I generelt at det er en god ide ????

Og så en true story om det med indbrud...! For nogle år siden havde en af vore norske forhandlere et udstillingsvindue proppet med Audiolab produkter, alle var nyeste modeller, og fuldt funktionsdygtige...og så havde han en enkelt Beat 100 forstærker i vinduet. Vinduet blev smadret af en tyv, og det eneste tyven tog var Beat 100 forstærkeren.....Vi sidder stadig og griner ved tanken om hvordan han må have set ud i hovedet da han sluttede strøm til, og opdagede at forstærkeren var en "dummy".... et kabinet uden indmad !

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

I forbindelse med denne tråd har jeg et spørgsmål angående tyverisikring.

Vi er ved at lave en mængde nye produkter der alle indeholder muligheden for at vi sikrer dem med pin-kode. Vi forestiller os et system som følger:

a) Når man køber apparatet er der en pinkode der gælder f.eks en uge eller måned, den bruger man når man skal aktivere apparatet ved køb.

b) efterfølgende får man direkte fra os tilsendt en pinkode til fortsat brug af apparatet.

Vi er i tvivl om vi vil lave systemet, da det kræver en del styring fra vores side, især da det jo vil foregå til kunder over hele verden, men synes I generelt at det er en god ide ????

Og så en true story om det med indbrud...! For nogle år siden havde en af vore norske forhandlere et udstillingsvindue proppet med Audiolab produkter, alle var nyeste modeller, og fuldt funktionsdygtige...og så havde han en enkelt Beat 100 forstærker i vinduet. Vinduet blev smadret af en tyv, og det eneste tyven tog var Beat 100 forstærkeren.....Vi sidder stadig og griner ved tanken om hvordan han må have set ud i hovedet da han sluttede strøm til, og opdagede at forstærkeren var en "dummy".... et kabinet uden indmad !

Lyder besværligt, men effektivt. Hvad hvis man sælger produktet videre?? Så skal I have en opdatering og bruge tid på at vedligeholde det med nye adresser på den nye bruger. Har B&O ikke indført noget tilsvarende?

Nu vi er ved vandre historierne. Hørte engang for over 5 år siden om et indbrud på Odense messen hvor en tyv var brudt ind i en varebil og havde stjålet en eller anden skod auto radio. Det der gjorde historien sjov var at bilen var stop fuld af Mark Levinson gear mm. for en formue ;o)

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

He he ..... ja det var også en ide at have dummies stående i stuen og det rigtige gemt væk - LOL

Jeg synes at det lyder som en fornuftig overvejelse I er ude i m.h.t. pinkode aktivering. Jeg kan godt forstå dine argumenter for at det kræver lidt mere styring fra fabrikantens side og en evt. prisforhøjelse (kan vel læses mellem linierne). Personligt ville jeg godt give en beskeden merpris, hvis jeg føler mig overbevist om at tyverisikringen er næsten 100% effektiv.

Det kunne være interessent at høre fra et forsikringsselskab, hvordan de ser på denne form for tyverisikring. Måske det kunne være med til at give en rabat på indboforsikringen

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Ia) Når man køber apparatet er der en pinkode der gælder f.eks en uge eller måned, den bruger man når man skal aktivere apparatet ved køb.

Ideen er god, men som Granholm spørger, hvad hvis det sælges videre. Eller hvis I mister listen over købere. (Var det ikke det der skete for Marantz med den dvd)

Glimrende idé, så længe man ikke skal bruge pinkoden når der ikke har været fjernet strøm fra maskinen.

Generelt synes jeg det er en god idé, men som du selv nævner så kræver det en del styring og arbejde fra jeres side. Spørgsmålet er jo om det er det værd i længden, I vil komme til at bruge mange flere ressourcer på det. Vil det resultere i højere priser? vil I komme til at sælge flere eller færre produkter? og vil det egentlig komme til at gavne brugerne eller er det kun til besvær?

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum