Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: AudioPro Stereo One oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i weekenden lejlighed til at lytte til dette lille anlæg, som var opstillet hos et familiemedlem. Det stod på et sæt stander i en stue på 25 m2. Det fyldte stort set ingenting - og slet ikke noget i forhold til mit eget mega anlæg...! Det var da også med en noget reserveret indstilling til anlægget, at jeg lod mig overtale til at lytte på det. For sådant et minianlæg kan jo ikke spille hifi - troede jeg... Embarrassed

Men allerede efter få numre med blandet musik, var hele min hifi-opfattelse rystet i sine grundvolde. Dette minianlæg leverede en lydgengivelse, der overgik mine vildeste forventninger. Det kunne have kostet 80.000 kr. uden problemer, hvis man lukkede øjnene og kun bedømte ud fra lydkvaliteten. Her var dyyyb bas, en lækker og åben mellemtone og noget af den mest bløde, detaljerede og lækre diskant, som jeg kan mindes at have hørt. Det var nærmest naturstridigt for sådant et lille anlæg.

Nu har jeg så læst lidt om anlægget, herunder den omtale, der er postet her på siden i august måned, hvor det blev introduceret her i Danmark. Anlægget indeholder bl.a. et lækkert og dyrt Philips VAM-1204 drev, Burr Brown D/A konvertere, glasfiber printplader med de fineste komponenteren samt en 1” dome diskant, hvor membranen er lavet af ægte silke, som er blevet coatet med en særlig silikone olie.

Dette anlæg til 8.000 kr. må derfor være årets High-end kup. Jeg har allerede bestilt et sæt med det samme. Det kan stærkt anbefalesWink

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Dette anlæg til 8.000 kr. må derfor være årets High-end kup. Jeg har allerede bestilt et sæt med det samme.

Vi foreslå at man tager til Sverige og henter det. Der ligger prisen noget lavere, f.eks. her: http://www.voxon.se/product/item.aspx?itemID=4141490

Det er jo under 6k

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Det bliver det jo bestemt ikke dårligere af.

Lars

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo lave en anmeldelse af anlægget her på siden. Hvis det virkelig kan matche et 80.000 kroners anlæg, så burde det revolutionere hele HiFi-verden.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Det er vel overflødigt efter dette indlæg. Du kan købe meget til 80.000 kr., og jeg har da hørt flere dyre anlæg, der bestemt ikke kunne matche dette minianlæg p.g.a dårlig matching af komponenter sammenholdt med generelle rumproblemer.

Men det er utrolig, hvad der kan proppes af vellyd i så lille et anlæg som Stereo One. Oplev det...

Lars

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Det var mest for at have alle anmeldelser samlet ét sted på Hifi4all.dk. Så de er nemmere at finde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes