Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Blærebar køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg regner med at mit spm skal stilles herinde. Jeg står og skal have en blærebar pc som selvfølgelig bl.a skal bruges til musik/MP3 filer og så videre. Jeg skal kunne gå trådløst på nettet, kunne arbejde med hjemmesider, og den skal være forholdsvis hurtig til det meste, men jeg har kun 9000 kr at købe for. Hvad for en pc/ processor skal jeg have?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 November 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

hmm - jeg ville slet ikke kigge på bærbar så - det er ikke de bedste lydkort der er i dem, og skal man have noget der virker, så koster det altså kassen. Og hurtig til det meste hvad er det, hvis det er til spil, så glem bærbare - det kan de ikke klare godt nok. De er gode til at spare strøm, surfe og lave alm. ting som at skrive word, excel etc., men skal der performes og laves krævende opgaver er de slet ikke med, og slet ikke når man kigger på prisen - tag bare deres hd'er - 5400 rpm., hvor stationære i dag har standard 7200 rpm. - kort sagt - bærebare er ikke til krævende ting, og koster mere når man eks. vil have nyt lydkort etc.
Så tag hellere nogle SFF pc - det er stadig stationære, men meget mindre, og koster mindre hvis der skal ny disk, ram eller lydkort i.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Guldkysten: Tak for dit indlæg og jeg er sikker på at du har ret på mange måder, problemet er bare at jeg er meget på farten og skal kunne tage en pc med mig og derfor SKAL det være en bærbar og hvis det så betyder at jeg skal gå på kompromis med feks spil og store billedredigerringer, så overlever jeg også dét. Når jeg skrev "hurtig til det meste" tænkte jeg mest på officepakker og sådan noget og ikke spil=meget grafikkrævende ting som sådan. Helt specifikt tænker jeg at skulle bruge den til "kontor brug" trådløst net og evt trådløst musik via mit alm anlæg når jeg er hjemme. Altså sådan en slags multimedie halløj.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 November 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hmmm... PC, -bærbar eller ej og HIFI4ALL?

Er dette det rette forum?

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 November 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Lav et indlæg på www.hol.dk (der behøver man ikke bruger).. der er hvis en asus lige for tiden som er bedst til prisen.. 

homemade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005
Sendt: 07 November 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hej der. Mht hastighed/pris på kan du bruge www.edbpriser.dk, der sidder en masse kloge mennesker i deres forum, der allerede har diskuteret flere bærbar-køb.

Hvis du ønsker generel viden/råd så prøv http://laptopworld.dk der kan du læse en masse om foreskelle på cpu, ram osv.

Jeg tror det vi kan tale med her på forumet er, lydkort og kvalitet af disse.
Hvis du ønsker et godt lydkort til din bærbare så kan du overveje at købe et eksternt. Jeg kører med et der hedder Maya ex 5 fra Audiotrack (http://xs-sound.dk/data/products/mayaex5/index. html). Det fungerer via usb porten. Så kan du bruge kortet derhjemme sammen med anlægget. Desuden har det optisk udgang hvilket er godt for mig.
Der er dog nogle der siger at eksterne lydkort tager lidt for mange system resourcer, men det er ikke noget jeg har oplevet.

Hvis du skal kunne tage lydkortet med er der her vidst nok lidt mindre i størelsen.
http://xs-sound.dk/data/products/optoplay/index.html

Jeg vil gerne her lige gøre opmærksom på at Audiotrack IKKE er de eneste der laver denne type af lydkort

God fornøjelse.

Til top Vis homemade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homemade

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes