Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil bare lige advare den/dem der er på udkig efter et sæt Martin Logan Ascent.
Hvis du kigger efter sådan et sæt, og du ser et sæt til salg i Odense, så send mig lige en PB, jeg kan måske spare dig ulejligheden.
Jeg var i Odense i går for at lytte på et sæt Martin Logan Ascent, som efter sælger skulle fremtræde som nye, og være 100% iorden, men det er de ikke, det ene panel er defekt, det er helt krøllet sammen som bølgepap, så de skal skiftes og det koster 10.000,-
Jeg kørte helt fra Århus til Odense, havde spurt godt ind til sælger om de nu var 100% iorden, og sælger siger at det er de, og så er hele det ene panel defekt, sikke en idiot for man kunne se og høre på han at det viste han sku godt.
Så send mig en PB, men adressen, så skal jeg svare om det er den samme person, så du spare køreturen, det kostede sku mig 300 i benzin 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha det var ikke pænt gjort , var det ikke dem der kun var 2år gammel , så dækker logan da , så skal der bare to nye paneler i .
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De var 2 år og 3 måneder.
Så ingen garanti, ham der havde dem til salg ville bare prøve at sælge uden at sige noget, en rigtig svinestreg.
For ham der ikke opdagede det og købte dem, var der en 100% sikker udskiftning af panelerne inden ½ år, og det koster 10.000,-
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin tråd JMJ!! Det er en svinestreg af format!
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde nu krævet at få mine omkostninger dækket af idioten.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for advarslen !
Det er rart at få luget lidt ud i de mulige kandidater.
Man skal altid være meget vagtsom med om der har været forsøgt fusker-reparationer på højttalere.
I det her tilfælde har man nok forsøgt at rette en slap membran op med varme. Det kræver noget erfaring at gøre det korrekt, og det bliver tit gjort på fabrikken lige inden afskibning. Herefter kan en tekniker gentage processen senere, om nødvendigt.
Amatører skal ikke rode med den slags. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Så ingen garanti, ham der havde dem til salg ville bare prøve at sælge uden at sige noget, en rigtig svinestreg.
For ham der ikke opdagede det og købte dem, var der en 100% sikker udskiftning af panelerne inden ½ år, og det koster 10.000,- |
|
|
Skriv til logan og se om de ikke dækker , må de gøre , jeg fik mine skiftet efter ½ år , så der må være problemer med nogle af dem .
Ret sikker på de har 5 år garntipå dem , de skulle jo kunne holde i mange flere år skriver de selv .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
For ham der ikke opdagede det og købte dem, var der en 100% sikker udskiftning af panelerne inden ½ år, og det koster 10.000,-
|
|
|
Skriv til logan og se om de ikke dækker , må de gøre , jeg fik mine skiftet efter ½ år , så der må være problemer med nogle af dem .
Ret sikker på de har 5 år garntipå dem , de skulle jo kunne holde i mange flere år skriver de selv .
|
|
|
Jeg har hørt om nogen der fik nye membraner, længe efter garantiens udløb. Flot service af Martin Logan, og sikkert ikke noget der rigtig koster dem penge - tværtimod.
Det rokker dog ikke ved at sælger bør have vidst det.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg kunne godt kontakte Martin Logan og høre.
Men jeg vil ikke købe enn defekt vare, for så at starte med at reperere dem, hvis jeg skal betale næsten 25000 for et sæt højttalere, skal de være 100% iorden, og det havde han lovet mig de var.
Om han så ville give mig dem gratis ville jeg ikke handle med ham, når han er sådan en svinepæls.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Tak for advarslen !
Det er rart at få luget lidt ud i de mulige kandidater.Man skal altid være meget vagtsom med om der har været forsøgt fusker-reparationer på højttalere.
I det her tilfælde har man nok forsøgt at rette en slap membran op med varme.Det kræver noget erfaring at gøre det korrekt, og det bliver tit gjort på fabrikken lige inden afskibning. Herefter kan en tekniker gentage processen senere, om nødvendigt.
Amatører skal ikke rode med den slags. |
|
|
Det er da ike sikkert han har gjrt det .
min den ene gjore det samme .
men sig han skal kontakte den shop hvor han har købt dem .
Subwoofer products (Descent, Depth, Grotto and Dynamo) are eligible for a 3-year warranty. All other loudspeaker products are eligible for a 5-year warranty.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Spencer skrev:
Tak for advarslen !
Det er rart at få luget lidt ud i de mulige kandidater.Man skal altid være meget vagtsom med om der har været forsøgt fusker-reparationer på højttalere.
I det her tilfælde har man nok forsøgt at rette en slap membran op med varme.Det kræver noget erfaring at gøre det korrekt, og det bliver tit gjort på fabrikken lige inden afskibning. Herefter kan en tekniker gentage processen senere, om nødvendigt.
Amatører skal ikke rode med den slags.
|
|
|
Det er da ike sikkert han har gjrt det .
min den ene gjore det samme .
men sig han skal kontakte den shop hvor han har købt dem .
Subwoofer products (Descent, Depth, Grotto and Dynamo) are eligible for a 3-year warranty. All other loudspeaker products are eligible for a 5-year warranty. |
|
|
Hvis folien ligner bølgepap, så har den været udsat for stærk varme. Mylar skal vist varmes op til over 150 grader, før det sker. Hverken sollys eller en hårtørrer vil gøre det.
Men mon ikke Martin Logan havde givet ham et sæt nye membraner, hvis han havde spurgt ? Jeg tror ikke at han orker det, og derfor i stedet forsøger at sælge dem til én der ikke opdager det. Meget grim og lad opførsel. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træls oplevelse og trist at det glippede med dine nye højttalere.
Men til gengæld supergodt at du skriver denne tråd. Respekt for det.
Sådan nogen mennesker er simpelthen for meget. Det er sådan nogen der giver brugthandel et skidt ry. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Træls oplevelse og trist at det glippede med dine nye højttalere.
Men til gengæld supergodt at du skriver denne tråd. Respekt for det.
Sådan nogen mennesker er simpelthen for meget. Det er sådan nogen der giver brugthandel et skidt ry.
|
|
|
Ja det er rigtig trælst, for det første havde jeg spurt ham flere gange om de var 100% iorden, for jeg havde lige været i Ålborg og kigget på et andet sæt som også var defekt, der kørte jeg også 140 km hver vej, så jeg spurte rigtigt godt ind til det, har de fået sollys, har de fået røg, der der spillet højt m.m. for at være 100% sikker på at det var værd at køre efter.
For det andet har man sat sig op og glæder sig meget, men bliver super skuffet.
For det tredje er der tiden 5 timer spildt.
For det fjerde, når han så godt viste det, skulle man sku have pandet ham en, men man er jo et ordentligt menneske, og tænker kun dette.
Så jo i alt en træls oplevelse, som jeg håber jeg kan forhindre andre der måske skulle ned og kigge på dem, så de slipper for den oplevelse.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dumt spørgsmål måske,
Men har set mange Logan til salg hvor der står at de har fået nye membraner .. hvor længe holder disse membraner?
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Dumt spørgsmål måske,
Men har set mange Logan til salg hvor der står at de har fået nye membraner .. hvor længe holder disse membraner?
SATMIT
|
|
|
Der siges mellem 5 og 10 år .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Dumt spørgsmål måske,
SATMIT |
|
|
De gamle holdt 10 - 12 år, og de nye holder 15år eller mere, hvis de ikke får direkte sollys eller nikotin fra smøger. Mados er også skidt. EDIT: Dog ikke så skidt som Jensens stue. 
De der skifter meget, er nok rygere.
Nogle ved heller ikke det med at de ikke må få sollys, og opdager det på den hårde måde. 
Meget afhænger også af om du har meget høj luftfugtighed. Så nedsættes følsomheden, og de belastes hårdere. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist når man hører om sådan noget her. Har ellers selv stort set kun gode erfaringer med brugtmarkedet og har mødt flinke folk, hvor det er blevet til halve og hele timers snak om hifi og andet.
Det der undrer mig i denne historier er at sælger ikke tilbyder at give lidt til benzinen, når nu det er en så alvorlig og indlysende defekt, som han ikke vidste var der/eller med vilje har undladt at gøre opmærksom på. De handler hvor jeg har prøvet noget lignende, hvor varen fx ikke er den samme som det annoncerede, eller målene, farven osv. ikke passer til det opgivne i annoncen eller at varen slet og ret er defekt, så har jeg altid fået dækket udgiften til brændstof af sælger. Den ene gang hvor jeg har fremvist noget som vi så under fremvisningen opdagede var defekt (bilradio), så har jeg ligeledes refunderet køber sine udgifter. Det er da det mindste man kan gøre, når man har givet fejlagtige oplysninger. Sådan er vi åbenbart så forskellige. Heldigvis er der flere af de gode historier end de dårlige.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
Trist når man hører om sådan noget her. Har ellers selv stort set kun gode erfaringer med brugtmarkedet og har mødt flinke folk, hvor det er blevet til halve og hele timers snak om hifi og andet.
Det der undrer mig i denne historier er at sælger ikke tilbyder at give lidt til benzinen, når nu det er en så alvorlig og indlysende defekt, som han ikke vidste var der/eller med vilje har undladt at gøre opmærksom på. De handler hvor jeg har prøvet noget lignende, hvor varen fx ikke er den samme som det annoncerede, eller målene, farven osv. ikke passer til det opgivne i annoncen eller at varen slet og ret er defekt, så har jeg altid fået dækket udgiften til brændstof af sælger. Den ene gang hvor jeg har fremvist noget som vi så under fremvisningen opdagede var defekt (bilradio), så har jeg ligeledes refunderet køber sine udgifter. Det er da det mindste man kan gøre, når man har givet fejlagtige oplysninger. Sådan er vi åbenbart så forskellige. Heldigvis er der flere af de gode historier end de dårlige.
|
|
|
Ja men det er ikke alle der er lige stor sindet.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke noget svineri, jeg ved ikke med dig, men jeg havde ikke lagt skjul på at jeg var blevet MEGET negativ hvis det var mig. Han skulle da have betalt for benzinen det svin. Uanset hvad så holder man sit ord, jeg har lige sendt min gamle forstærker afsted til fyn i dag, (jeg har fået pengene på forskud) og jeg kunne da aldrig drømme om at lade være med at sende den, eller at sige at den står som nu hvis det ikke passede. Sikke et svin må jeg nok sige!
-Asc
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
SATMIT skrev:
Dumt spørgsmål måske,
SATMIT |
|
|
De gamle holdt 10 - 12 år, og de nye holder 15år eller mere, hvis de ikke får direkte sollys eller nikotin fra smøger. Mados er også skidt. EDIT: Dog ikke så skidt som Jensens stue. 
De der skifter meget, er nok rygere.
Nogle ved heller ikke det med at de ikke må få sollys, og opdager det på den hårde måde. 
Meget afhænger også af om du har meget høj luftfugtighed. Så nedsættes følsomheden, og de belastes hårdere.
|
|
|
Hej...
Martin Logan 'membranerne' holder LÆNGE! Og i hvert fald mere end 10 år! Det er korrekt at (stærkt) sollys hver dag ikke er nogen fordel, men almindeligt sollys (gennem en rude) skader minimalt. Det er en god idé at støvsuge panelerne et par gange eller tre hvert år. Det holder HT'erne på toppen i mange, mange år. Og man behøver ikke være bekymret over at bruge en støvsuger på panelerne, da 'folien' er særdeles stærk og modstandsdygtig. Men INGEN rensemidler på spray o.lign. Absolut ikke!
Hvis man har en MEGET høj lufrfugtighed i lytterummet, er det nok en god idé at støvsuge panelerne lidt oftere end ovenfor nævnt, da fugtigheden (selvfølgelig) vil få flere urenheder til at blive siddende på membranen. (I øvrigt har mange af de nyere Martin Logan-højttalere et kredsløb, der afbryder for højspændingen når der ikke har været spilet musik i "??" minutter).
Man skal huske, at membranen skal være HELT afladet inden støvsugning for at man kan 'få fat' i alle urenheder. Hér taler vi om at strrømmen skal have været afbrudt mindst 6-8 timer...men gerne længere. F.eks natten over. Og helt ud med netstikket!
Go' fornøjelse!
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|