Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Førpriser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Har lige set en Threshold FETnine forforstærker til salg i Køb, salg og bytte. Sælger skriver, at førprisen var Kr. 21.000. Så vidt jeg kan huske og se i diverse årbøger, har nyprisen aldrig været højere end Kr. 11.200. Men er der nogen der ikke ved bedre, er det jo godt for sælger, som åbentbart prøver at hente et par ekstra tusser hjem.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Ja folks førpriser er tit taget ud af den blå luft, jeg har også fornylig set nogle Tannoy D500 højtalere til salg hvor nyprisen har været opgivet til 22.000 og 24.000 pr. sæt (to forskelilge sælgere). Max .16.000 pr sæt er den korrekte nypris, den anden pris svare til et sæt D700.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

hehe, det er noget sjovt noget det der med førpriser. Hvis prisen er sat for højt fra starten, siger det jo i virkeligheden meget lidt om produktet.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Har lige set en Threshold FETnine forforstærker til salg i Køb, salg og bytte. Sælger skriver, at førprisen var Kr. 21.000. Så vidt jeg kan huske og se i diverse årbøger, har nyprisen aldrig været højere end Kr. 11.200. Men er der nogen der ikke ved bedre, er det jo godt for sælger, som åbentbart prøver at hente et par ekstra tusser hjem.

Med venlig hilsen

Jeg synes da at du burde skrive en kommentar i det nye felt, sådan at andre potentielle købere gøres opmærksom på dette.

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ja, det er ikke kun elefanter der har en god hukommelse. Vi forbrugere er også ganske gode til at huske. Jeg har før skrevet om førpriser og konkluderet, at disse nogle gange er taget ud af den blå luft.  Ganske rigtigt er en Fet nine aldrig blevet solgt i DK til den pris. Men så vidt jeg husker, mistede HIFI-Klubben agenturet på Threshold på grund af for lave priser. Den tyske importør var vist fremme i skoen. Så er forforstærkeren købt i Tyskland er sagen måske en anden.

Man bør også se på alderen på produkten. Kan det nu passe. Bestemt ikke altid. Så man må satse på at få en original kvittering. Så er man da over alle disse problemer.

mvh   

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes