| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været så uheldig at ha haft ild i et af de hersens Coop stearinlys, med vægefejl, så nu er hele min lejlighed tværet ind i sod 
Soden har desværre også været godt og grundigt i mit dejlige panasonic tv, og har stjålet en af farverne Går ud fra at en eller anden samling eller kontakt er blevet forurenet... Men næsten det værste af det hele er mine B&W kevlar membraner, de er jo ikke lige sådan til at tøre af, og slet ikke med sæbemidler osv. Har godtnok ikke forsøgt endnu, men håber da på at jeg forsigtig kan tørre mine Paradigm polypropylene og mica-polymer membraner af... mon ikke de kan holde til lidt sæbevand?
Og hvem ved hvor meget sod der er kommet i alle mine aparater... fandt sod, selv på mine forsikringspapire som ligger i en plastiklomme i en mappe, som igen lå i en lukket skuffe, så det har sku være over det hele.
Nu bliver Coop præcenteret for sagen i morgen mandag, og så må de jo sætte ISS på eller sådan noget, og så må de jo erstatte alle de ting som ikke kan renses... Tør slet ikke tænke på alt mit tøj, og sofa osv. osv.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Micma18,
Jeg føler med dig !
For en del år siden ved juletid havde vi gang i nogle guldlys som også sodede i vores stue. På daværende tidspunkt havde jeg en Holfi Xandra CD-afspiller som måtte til reparation, idet soden havde sat sig alle vegne i maskinen.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ÅH nej for pokker da! hvad er det for noget med det stearinlys - eksploderede det? Har ikke hørt noget om den slags før..
men coop må sku erstatte det ødelagte!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
#1 Heldigvis har min NAD dvd ikke umidelbart vist nogle problemer, men min noname 300kroners afspiller hoppede godtnok lidt i billedet, men det er så hvad det er... Men hvis det kan gøre sådan noget mod mit tv, så kan det sku også ødelægge alt mulig andet elektronik... 
Fik du forsikringen til at dække, eller smed du sagen i hovedet på producenten af lyset, eller åd du den bare selv?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fandme surt.
Prøvede en kælderbrand for snart 2 år siden... sodskade, ISS og hele turen.
Råd herfra. Hold nøje øje med det ISS laver, og bliv ved med at lægge pres på, for enten at få erstatning eller rengjort tilfredstillende. El-apparater og lignende sender forsikringen sikkert til rep., men kun hvis der er funktionsfejl. Insisterpå at din CD afspiller bliver renset. Laseren har slet ikke godt af røg (min døde).
Højtalerne ved jeg ikke hvad man gør ved, men lad endelig være med at forsøge noget du ikke er sikker på. Det er bedre at de går i stykker i hænderne på det værksed som forsikringen har hyret.
Held og lykke... du kan let se at få brug for det. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> Frede Jo tak men jeg har sku heller ikke tænkt mig at blive spist af med et eller andet l**t...
Kan se at de ihvertfald i tv2 har advaret imod lysene, men de lys jeg har er bare ikke iblandt dem de advare imod, men problemet må jo være det samme. http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3234103
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv, sikke noget bras - håber inderligt at du får en fornuftig udgang på skaden.
Hvad skete der helt præcist med det stearinlys??
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
|
øv, sikke noget bras - håber inderligt at du får en fornuftig udgang på skaden.
Hvad skete der helt præcist med det stearinlys??
|
|
|
Havde sku ikke lige lagt mærke til det stod og sodede, men her til morgen da det blev lyst, så hang soden bare op og ned ad vinduerne :-( Og så gik den store jagt jo ellers rundt i lejligheden, for at se hvor meget det var svinet til. Men det er jo mere eller mindre det hele 
Tog lidt billeder af det som bevis, og det er endda efter jeg har forsøgt at tørre det af: www.rare.dk/coop
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da utroligt så tilsodet der er hos dig... kun ét stearinlys ?
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Havde sku ikke lige lagt mærke til det stod og sodede, men her til morgen da det blev lyst, så hang soden bare op og ned ad vinduerne :-( Og så gik den store jagt jo ellers rundt i lejligheden, for at se hvor meget det var svinet til. Men det er jo mere eller mindre det hele
Tog lidt billeder af det som bevis, og det er endda efter jeg har forsøgt at tørre det af: www.rare.dk/coop |
|
|
Ja, kønt er det bestemt ikke! Jeg bliver helt ærgerlig på dine vegne, af at se dine billeder Coop bør være behjælpelige med at udbedre skaderne, igen tvivl om det... Men værst er det, at du har befundet dig samme lokale, uvidende om tilsodningen. Ting er "bare" ting, og kan for det meste erstattes, men tror næppe dit helbred har fået gavn af soden!!!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da helt vildt. Jeg håber det løser sig for dig.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aftøring hjælper ingenting. Til rengøring kan Ajax vinduesrens varmt anbefales. Det er også godt til hifi 
... har stadigvæk en karton tilbage fra da jeg var turen igennem  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tændte jeg lige for fjernsynet igen, for at se hvor slemt det egentlig var, og på mirakuløs vis, ser det ud somom det er gået i sig selv igen... Men der ser nok ikke kønt ud inden i det aligevel...
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville skadeanmelde hele balladen til forsikringen og anføre navnet på lyset, hvis forsikringen vil gå efter Coop...
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
| Jeg ville skadeanmelde hele balladen til forsikringen og anføre navnet på lyset, hvis forsikringen vil gå efter Coop... |
|
|
Ja, det kan også være det ender med det... Men nu prøver jeg lige at snakke med både coop og forsikringen i morgen, og høre hvad de har at sige.
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en kedelig sag! Håber Coop viser sig ansvarlige og yder en fornuftig hjælp, uden diverse (læs de værste) sværdslag! Ellers må forsikringen træde til, for der skal en større rengøring til, for at du ikke skal finde sod de mærkeligste steder, i de næste mange mdr. Føler virkelig med dig og din familie, og så bare fordi man vil have det lidt hyggeligt med levende lys.
Mvh. Kenson. __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved brandskader giver kombinationen af sod og vand en kraftig syre der ætser metal. Derfor er alt inventar i reglen totalskadet efter brand, hvor metallet ædes op af syren.
Så ved rengøring må du bruge noget som fjerner soden helt, og ikke efterlader fugtig sod på metaldele.
Du skal i al fremtid undgå kondens i de sodskadede apparater, og bør nok som nogen siger melde al din elektronik skadet.
Coop vil skulle erstatte alt. Det er for omfattende at skulle rense print i TV-apparatet, og vil måske forkorte levetiden på apparatet.
Måske er det ikke så slemt, men selv små mængder sod vil kunne skade print, og i dit tilfælde noget der havde med farven at gøre.
Rigtigt ærgerligt, men Coops forsikring skal heldigvis betale, så din egen forsikringspræmie ikke stiger. De har haft lignende sager før, som de burde have lært af...
Malerier og andet, skal også renses på deres regning.
Utroligt at de laver den slags bommerter.
   __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakkede bla. med min egen forsikring i morges, og de sagde at de ikke dækkede den slags skader??? så skulle det ha været rigtig ildebrand...
Men har sendt lyse stumperne ind til coops laboratorium, så de kan blive testet... (har self. fået kvitteringer osv. på det, ellers så forsvinder de sku bare )
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at din egen forsikring ikke dækker, da det er Coop der skal betale.
Forlang at Coop dækker dine tab, eller vis afslaget til pressen hvis de nægter (Ekstrabladet og lign.), og advar igen imod de lys og Coop generelt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Spencer:
Hvad med konens overdrevne cigaretbrug, hvilken konsekvens har det for anlægget?
|
| Til top |
|
| |