Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Classic, Nad og Dali? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Davs Alle!

Jeg er ny bruger her på sitet - efter at have stenet en del rundt på siden. Jeg ved ikke vildt meget om Hi-fi, så derfor kunne jeg godt bruge nogle inputs til mit kommende anlæg.

Min foreløbige idé til et nyt anlæg er:

Dali IKON 6 (eller måske B&W DM 602.5?)

Cambridge Audio Azu 640C v2 cd-afspiller (eller måske NAD C542 eller Classic No.01B)

En effekt-forstærker. Min tanke var at bruge min gamle NAD 312 som forforstærker og så smide en effektforstærker på f.eks. NAD C272. Den ville passe meget godt til mit budget, men den har desværre ikke fået nogle særlige gode anmeldelser. Hmm.

Det hele forbundet med nogle QED kabler.

Nå, spørgsmålet er så om der er nogle oplagte alternativer jeg har overset, eller enhederne burde være nogle helt andre osv. Jeg er klar på, at jeg selvfølgelig skal bruge en del tid på at lytte på de forskellige dele, før jeg køber.

Enhver hjælp vil være værdsat!

Med venlig hilsen

Zorn

Til top Vis Zorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorn

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 29 November 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Noget som på papiret ser godt ud, lyder desværre ikke altid så godt i virkeligheden. Min egen erfarring med HifiKlubben er, at de har nogle gode produkter og at servicen er over middel. F.eks. har du 14 dages returret (ved online handel) på de ting du køber. Så har du rig mulighed for at lytte til anlæget inden du bestemmer dig.

DALI Ikon 6 ser rigtigt gode ud - men lyt til dem alligvel :-)

NAD C542 er en rigtig god CD afspiller til prisen! Ellers overvej en Marantz CD7300.

Mht. forstærker, så er C272 en meget kraftig (effekt)forstærker. Personligt ville jeg overveje en integreret forstærker, f.eks. NAD C352? Koster det samme...Jeg har dog aldrig hørt den, men jeg har haft en NAD C319 som var rigtig god! Desuden fik C352 90% i HiFi Choice!

Mit bedste råd: brug ørene, lyt til musikken - vælg det system der lyder bedst!

Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

Zorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Tak for inputtet!

Som du siger, så skal der jo lyttes før der købes - eller ihvert fald købes med returret. Jeg er også begyndt at hælde mere til en integreret forstærker. Og lige nu overvejer jeg en tur til Nordjylland for at lytte på Classic. Deres priser virker temmeligt gode i øjeblikket - så må jeg jo finde ud af om det holder i virkeligheden. Og så må jeg jo også en tur i HFK og hører om hypet omkring Cambridge holder - eller NAD lidt dyrere holder.

Angående højttalere, ja så kommer valget nok til at stå mellem B&W's 602.5 og Dali IKON 6 - og her er det igen ørerne, der skal bestemme. Jeg er igen åben over for forslag i sammme prisleje (dvs. optil 4K stykket).

(Systemet skal bruges til en masse forskellig musik: Elektronisk (Future Sound of London, Laurie Anderson osv., klassisk (Mahler, Beethoven, Bach), jazz og fusion (Miles Davis, Simon Phillips, Wheater Report) og rock (Peter Gabriel, Lukather og en helt masse andet - så jeg er på jagt efter noget, der kan en masse stilarter. Jeg går efter præcis lyd - men ikke helt umusikalsk, hvis det giver mening).

Hilsner,

Zorn

Til top Vis Zorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorn

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 30 November 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

mht. forstærker kunne du også overveje en Marantz PM7200, den fungerer både som klasse AB og klasse A forstærker, og lyder ret godt! De har den vist hos Tape Connection og KT Radio på Vesterbro.

Hilsen, JBDK

Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes