| Forfatter |
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man finde en adapter så man kan bruge f.eks en DVD afspiller købt i USA her i Danmark. Det er vel 120v AC, 60Hz, hvor vores eget net kører 230 AC, 50Hz. Har googled det en del, men det er lidt svært når man ikke ved hvad sådan en fætter hedder?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste "nymodens" apparater kan efterhånden håndtere både US og EU spænding. Jeg har haft ok erfaring med dette, og har således kun erhvervet mig en konverter-stikprop fra US => DK.
Kan ikke lige linke til siden, men produktnummer 5428400999 (stik omformer rejsesæt) fra http://www.alletiders-el-vvs.dk/ burde kunne klare opgave.

- BR
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står altid på el-mærkningen, hvorvidt apparatet kan håndtere spændingen i intervallet 120-230.
- BR
|
| Til top |
|
| |
Lars Nielsen Branchemedlem

Diyhifi.dk
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Hvor kan man finde en adapter så man kan bruge f.eks en DVD afspiller købt i USA her i Danmark. Det er vel 120v AC, 60Hz, hvor vores eget net kører 230 AC, 50Hz.
Har googled det en del, men det er lidt svært når man ikke ved hvad sådan en fætter hedder? 
|
|
|
www.rs-components.dk varer nr.: 293-2656
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for de hurtige svar!  Lars, kan se den du linkede til har en udgangsspænding på 115v, er det tæt nok på 120v til at være brugbart?... Regner nemlig med at købe en DVHS afspiller inden længe, men de kan jo kun købes i USA..
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Mange tak for de hurtige svar! 
Lars, kan se den du linkede til har en udgangsspænding på 115v, er det tæt nok på 120v til at være brugbart?...
Regner nemlig med at købe en DVHS afspiller inden længe, men de kan jo kun købes i USA.. 
|
|
|
Det hedder 115V i USA. Men find en maskine der også kan køre på 230V, så slipper du for at bøvle med det.
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Nielsen skrev:
VonLarsen skrev:
Mange tak for de hurtige svar! 
Lars, kan se den du linkede til har en udgangsspænding på 115v, er det tæt nok på 120v til at være brugbart?...
Regner nemlig med at købe en DVHS afspiller inden længe, men de kan jo kun købes i USA.. 
|
|
|
Det hedder 115V i USA. Men find en maskine der også kan køre på 230V, så slipper du for at bøvle med det.
|
|
|
Men den jeg linkede til kan også give 120V... hvis 220V inputtet benyttes.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
maskinen du skal bruge hedder en transformer, er ikke helt sikker på hvor du kan købe den, men det er en lille firkantet boks som der er ret tung. vi/jeg har selv ca. 4 pga. at vi har boet i usa og det virker uden problemer. bare sig til hvis du ikke har fundet et sted at købe dem så skal jeg nok prøve at finde et sted. jeg mener vi gav ca 500kr pr. stk.
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
| maskinen du skal bruge hedder en transformer, er ikke helt sikker på hvor du kan købe den, men det er en lille firkantet boks som der er ret tung. vi/jeg har selv ca. 4 pga. at vi har boet i usa og det virker uden problemer. bare sig til hvis du ikke har fundet et sted at købe dem så skal jeg nok prøve at finde et sted. jeg mener vi gav ca 500kr pr. stk. |
|
|
Tak for svaret. Ville sådan en her virke ?: http://www.lik-sang.com/info.php?category=242&products_i d=1597& Jeg skal nemlig bruge den til den her: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=cart&A =details&Q=&sku=298064&is=REG
|
| Til top |
|
| |