Forfatter |
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig med det samme slå fast at dette på ingen måde er et surt opstød - tværtimod. Jeg er begyndt at samle lidt på floskler herinde. I ved den slags bemærkninger hvor man på en god dag heldigvis kun kan trække lidt på smilebåndet. Håber I kan finde lidt flere.
Eksempel nummer 1:
Efter 4-5 sider debat om 3d-perspektiv, tonal balance, helhedsbillede, kommer den friske bemærkning: " Jaja, jeg kan nu sagtens glæde mig over en god sang på min transistorradio".
(Den får jeg mig altid en lille griner over! og ja, gu' er det vigitgt at holde fast i musikken, men der skal nu også være plads til at nørde lidt.)
Eksempel nummer 2:
Bruger A starter en tråd og fortæller stolt om sin nyindkøbte hifi-ting, og om hvor fantastisk det lyder.
Bruger B beslutter sig for at konsolidere magtbalancen med fx: " Hvis du vil kalde det for hifi så gerne for mig, men personligt skal vi en 3-4 gange op i pris før jeg synes det begynder at blive interssant."
- En klassiker. Det er HELT sikkert eksempler på, hvor det slet ikke er provokerende ment, men okay, når fogen har hentet ens dommedagsforstærker på afbetaling, så skal det jo ud på en eller anden måde :-)
Eksempel nummer 3:
" Jeg fatter ikke hvordan man kan tage så meget for et kabel!"
(Der er hermed et gratis lakrids-kabel til den der kan svare på det, for der er MANGE der ikke forstår det)
Eksempel nummer 4:
" Der bliver bare ikke lave andet end dårlige indspilninger efterhånden."
- Nok er det en overdrivelse, men næppe længere en nyhed herinde. - Ofte efterfuldt af at: der bliver ikke længere lavet ordentlig musik som fx .... (og så bliver der nævnt en 3-4 bands fra de sidste 50år, der alle har plads i Rock-historien. De fleste har jo glemt al det andet l**t der blev lavet den gang)
Og den sidst men aboslut ikke mindre værdig:
Eksempel nummer 5:
Alle indlæg der indeholder ord som Tomos, kradsbørstig, rulator, og tyske gloser. :-) (Du kan ta' det Kurt!)
Boblere, som med tiden kan komme med på listen, men som ikke helt er blevet klassikere endnu:
Bobler nr 1:
" Alt digitalt duer bare ikke..."
Bobler nr 2:
" Jamen det er Bjarkes skyld den højttaler ikke er færdig, han (indsæt forskellige forklaringer) i weekenden.... (hæhæ)
Kom med nogen flere - jeg ved i kan!
Edit: ("Bjarnes" er rettet til "Bjarkes"... Ikke helt uvsæntligt for forståelsen....
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 'floskel' ikke ved at være et lidt slidt udtryk ? 
EDIT: Der var faktisk én der spurgte mig, om NAD Silverline fandtes i sort ! (dette blev spurgt i fulde alvor).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
|
|
|
Min personlige favorit: "Åbner I snart en butik i københavn???"  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
lpm76 skrev:
|
|
|
Min personlige favorit: "Åbner I snart en butik i københavn???" 
|
|
|
Jamen hvornår gør i så? Der er en bro, og tre kotransporter til Århus herfra KBH. 
|
Til top |
|
|
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok fra et meget gamlet indslag:
A siger: dem der har en mening om BOSE, har aldrig hørt systemet, under de rette betingelser
B Siger: dvs. at hvis man HAR hørt systemet under de rette betingelser, så kan man IKKE have en mening?
C fortolker: Nææ nej. Det betyder at uanset hvilken mening man har om BOSE, så er det fordi man ikke har hørt det under de rigtige betingelser. Dvs. at hvis man synes de lød dårligt, har man hørt under de forkerte betingelser, MEN hvis man synes det lød godt har man OGSÅ hørt under de forkerte betingelser.
Alt i alt et ganske forvirrende udsagn, grænsende til det meningsløse, hvoraf man kan udlede at BOSE tilsyneladende ikke KAN høres under de rette betingelser.
Hvis vi antager at "rette betingelser" skal forstås som godt anlæg i et godt lytte rum, betyder Kordi's udsagn at BOSE tilsyneladende slet ikke kan spille under sådanne forhold. BOSE er åbenbart designet så det kun kan spille under "forkerte" forhold, og såfremt man forsøger at opstille og tilslutte BOSE til et kvalitetsanlæg, vil det nægte at give lyd fra sig.
Om det er fordi kvalitetsanlægget nægter at samarbejde med BOSE - systemet, eller det er fordi BOSE er designet så smart at det faktisk kun kan spille under så dårlige forhold at den besynderlige lyd filosofi ikke afsløres i en sådan grad at BOSE ikke overskygges af et par kvalitetshøjtalere, kan desværre ikke kommes nærmere. Hertil er udsagnet for uspecifikt.
Grinede selv meget over det den gang
__________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er godt nok også mange herinde der brokker sig over Hi Fi klubben! Ved ikke om det direkte er en floskel-
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af dem jeg har det lidt svært med er: "Jeg leder efter et super godt 7.1 surround system med monster bass og min. 7x200W forstærker og jeg har 2000kr. at gøre godt med" At pris og kvalitet ikke altid hænger lige godt sammen er én ting, men der må altså være grænser
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
En af dem jeg har det lidt svært med er:"Jeg leder efter et super godt 7.1 surround system med monster bass og min. 7x200W forstærker og jeg har 2000kr. at gøre godt med"At pris og kvalitet ikke altid hænger lige godt sammen er én ting, men der må altså være grænser
|
|
|
2000!  200, sgu! - Åh der er allerede meget guld! Jeg VIDSTE I kunne! - Den med BOSE har garanteret allerede reddet hele min dag i morgen. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De mest irriterende udtryk, er 'rørlyd' og 'transistorlyd', da de har et stort område hvor de overlapper hinanden, og ikke kan pilles ud så firkantet. Generaliseringer med at rørlyd er 'svampet' i bassen - hvad er det ? Det er vel højttaleren der spiller, der laver bassen ? At 'transistorlyd' er skinger ? - rent vrøvl. Der er vel næppe mange der beskylder NAD's forstærkere for at lyde dåset og skingert. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udsagnet, at fx en højttaler er musikalsk??? Eller at et produkt spiller mere musikalsk end et andet?
Svjv kan et produkt enten mangle noget i sin gengivelse af musikken, ligge noget til eller evt begge dele. Den perfekte gengivelse kan vi vist godt blive enig om ikke findes!
Hvor kommer det musikalske så ind? (En højttaler kan vel kun gengive/formidle det den får tilført, uden at forholde sig til det - Skulle den dette, burde den vel have sin egen fri vilje )
Musikalske højttalere mv, må vi nok vente et par årtier eller mere før vi ser i handlen...
PS Otto: Lyt til kunderne! (de har altid ret!) og åben så for hele hule £@#&% en butik i København! - var det ikke fordi i lå så langt væk, var jeg for længst kommet og givet jer et los bagi
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon POA4400A
Jeg ved ikke om det er en floskel, men disse forstærkere har et helt ufortjent ry  . Godt hjulpet på vej af dem der kan huske at de blev solgt i HIFI-klubben, men ikke havde råd til dem den gang.
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Denon POA4400A
Jeg ved ikke om det er en floskel, men disse forstærkere har et helt ufortjent ry . Godt hjulpet på vej af dem der kan huske at de blev solgt i HIFI-klubben, men ikke havde råd til dem den gang.
/vilmann |
|
|
Måske OT, men hvordan er deres ry ? Jeg hørte dem på Dali 40, og der klarede de sig fint sammen med nogle andre Denon monoblokke. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
vilmann skrev:
Denon POA4400A Jeg ved ikke om det er en floskel, men disse forstærkere har et helt ufortjent ry . Godt hjulpet på vej af dem der kan huske at de blev solgt i HIFI-klubben, men ikke havde råd til dem den gang. /vilmann |
|
|
Måske OT, men hvordan er deres ry ?
|
|
|
De fremhæves ofte som ganske fremragende forstærkere.
Min oplevelse er nærmest det stik modsatte.
Til stereobrug er de ubrugelige, medmindre man selvfølgelig er i tvivl om hvor man har placeret sine højttalere
De kan spille højt, og det er nogenlunde det.
Citér:
Jeg hørte dem på Dali 40, og der klarede de sig fint sammen med nogle andre Denon monoblokke. |
|
|
Så er de andre Denon monoblokke heller ikke gode?
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Så er de andre Denon monoblokke heller ikke gode?
/vilmann |
|
|
Jeg tror at de andre hed POA6600A eller noget ligende, og trak bunden i Dali 40, hvor 4400 trak toppen.
Det sparkede nu ellers godt igennem i demorummet, men Dali 40 er jo også glade for strøm. 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Bobler nr 2: "Jamen det er Bjarkes skyld den højttaler ikke er færdig, han (indsæt forskellige forklaringer) i weekenden.... (hæhæ)
|
|
|
Hehe, ja den har jeg efterhånden hørt nogle gange.... 
- BR
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget der er MEGET irriterende at læse/høre på, er når nogen siger at en mikroskopisk forbedring får noget til at lyde 'meeeeeget bedre' når det kun lige er hørbart, og desuden ikke kan spottes i en blindtest. 
Nævn helst ikke ordet 'blindtest' for hardcore tweakere (nogle tør dog godt stå ved at de kan høre forskel i en blindtest, men mange er bange for den slags 'useriøse' metoder). Øjnene har åbenbart en vigtig funktion når der testes grej. 
Hvad er iøvrigt 'sort baggrund' ? Er det ikke noget som man har brug for i en hjemmebio, bag og rundt om lærredet ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "floskel" hvor jeg selv er meget skyldig 
"Nu køber jeg ikke mere hifi i laaaaangt tid" 
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sort baggrund... Ja godt spørgsmål. Mange mener at sort baggrund er et tegn på at udstyret er ultra godt, fordi der ingen baggrundsfnidder er. Men tænk en gang... hvor mange af Jeres skiver er indspillet helt uden noget baggrundsfnidder??? Ikke mange af mine! Den sorte baggrund er tegn på, at en eller anden del af udstyret IKKE formår at gengive de små detaljer. Her snyder specielt mange klasse-D forstærkere, netop fordi de ikke formår at gengive tilstrækkelig lave niveauer. Bare en skam at folk straks opfatter det som noget positivt.
Mit råd hvis man vil have sort baggrund: Sluk forstærkeren!!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
En "floskel" hvor jeg selv er meget skyldig 
"Nu køber jeg ikke mere hifi i laaaaangt tid"  |
|
|
Ja ja L.B. - du køber en lille dimsenot, og straks er din tråd vokset med 4 sider.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOSE-historien
Jeg ved at jeg rager mig ud på dybt vand men LINN kunne som jeg sættes ind i stedet for BOSE __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|