Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: iPod eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Ohøj, kære meddebatører 

Sagen er den at jeg om en måned befinder mig på den modsatte side af Moder Jord Og at jeg derfor skal undvære mit anlæg i uhyggeligt lang tid Hehe. Men altså, det gør jo at jeg må erstatte min efterhånden RET gamle 256 MB iRiver mptræafspiller med en ny, større model med harddisk, så jeg kan have alt hvad hjertet begærer med mig til de stille aftener i Outback'en... osv.

Jeg er imidlertid blevet ret hooked på den nye iPod - vel at mærke en sort 30 GB model til 2499 kr. Synes de er hammerlækre. Men min begejstring for den er ved at falde lidt...

For det første, så opdagede jeg at den ikke har FM-radio - hvad fanden ligner det når den kan afspille video og alt muligt? Noget andet er at batterilevetiden efter sigende ikke skulle være ret god? Min gamle far nævnte også noget med at når det genopladelige batteri skulle skiftes, så kostede det en bondegård... Nogen der kan bekræfte/afkræfte?

Det jeg gerne vil høre fra folk er erfaringer og meninger om den nye iPod!

Desuden er jeg meget åben overfor forslag til alternativer, synes også de iPods er lidt poppede efterhånden

På forhånd tak!

God weekend.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

jeg syntes nu den er mega fed (har den selv) godt nok har den ikke radio, men ville du bruge det på den anden side af jorden? syntes det er den bedste mp3 man kan få
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Pas på! Mange har haft problemer med den! Desuden skal den sendes direkte til fabrikken hvis den skal repareres, hvilket kan tage noget tid. En af mine venner har lige fået den iPod, og den første gik i stykker, så han fik en ny. Derefter gik den nye også i stykker og er til reparation. En af mine andre bekendte fik også en den iPod i fødselsdagsgave, men den gik stykker samme dag han fik den.

Så selvom den er fed, så ville jeg vælge en anden. Især fordi du skal hele vejen om på den anden side af jorden, og to måneder med en ødelagt iPod er nok ikke så sjovt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej Rapper

Jeg vil klart fraråde købet af en Ipod.

Mange synes de er pæne, jeg synes de ligner noget fra BR legetøj, okay den sorte er acceptabel.

Men de har mange fejl og mangler.

Ingen radio.
Ingen justerbar equalizer
Man er tvangsindlagt til at bruge iTunes til overførsel, hvis man altså ikke vil stole på diverse hjemmefuskede tools man kan få.
De er alt for dyre i forhold til hvad man får.
Deres ørepropper er nogenlunde i lyden.
Denns brugergrænseflade er til tider ret irriterende at havde med at gøre.
Du kan ikke zappe rundt i musikken uden at skulle havde den op af lommen.
Kabler osv, koster extra (de nyeste)

Som jeg ser det er iPod'en et mode fænomen mere end den er reel kvalitet.

Eneste grund til jeg selv har haft en skyldes jeg kunne få den billigt brugt, men den døde efter en tur på gulvet.

For samme pris som en iPod kan du få andre afspillere der har radio, equalizer osv.

p.s. Det er selvfølgelig smag og behag, og jeg har asbest dragten på nu, da mange flipper helt ud når man kritiserer den.
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart også fraråde at købe en Ipod.

Du kan ikke selv skifte batteriet, når det skal udskiftes uden at det går ud over garantien.

Du skal bruge Itunes. (Som starter alle mulige services på din computer når den starter)

Du kan ikke bruge WMA filer på den.

Ligner billig plastik.

Ingen radio.

Også er den dyr i forhold til andre du kan få på market.

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej Rapper,

jeg er ret begejstret for iPod'en, og ville klart vælge den.

Den eneste ulempe den efter min mening har er, at den ikke har FM-tuner.

De af andre brugere ovenfor nævnte andre forhold, kan jeg slet ikke nikke genkendende til.

• For det første synes jeg ikke den ligner billigt plastik. Tværtimod har den en feel og finish som ingen andre producenter matcher.
  • At der er tvungent brug af iTunes ser jeg heller ikke som nogen væsentlig ulempe, da det er et fremragende program.
  • At den ikke har equalizer ser jeg kun som en fordel, da jeg aldrig ville bruge en sådan alligevel.
  • Høretelefonerne er som nævnt ikke særligt gode, men alligevel af en bedre kvalitet end de der bliver leveret med som standard til andre spillere.
  • Desuden er iPod'en den i særklasse mest solgte model, så selvfølgelig findes der uheldige historier om uheld med den. Men der er da heldigvis solgt mange millioner der virker perfekt.
  • Den har et fremragende menusystem, som er meget intuitivt
  • Skærmen er virkelig god
Men et andet faktum er, at en iPod er tilknyttet en bestemt maskine. Så du kan (så vidt jeg ved) ikke have musik på hjemmefra, og så tilslutte den til en maskine i Australien for at lægge et par ekstra numre på. Enten skal du beholde de gamle numre, eller også slette dem og overføre de nye.

Køb den du selv bedst kan lide! Det bliver du formentlig mest glad for i længden..... og for resten Bon Voyage!

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Det undrer mig at så mange bliver "sure" over at en _MP3_ afspiller ingen radio har, det svarer lidt til at undre sig over hvorfor ens nye båd ingen hjul har....

Jeg kan kun stå inde for ipod, på nær deres høretelefoner der er noget billigt bras. Min egen mini har været ude af en bil med 80km/t, så holdbarheden kan man ikke argumentere imod her fra :)

Itunes er efter min mening rigtig fedt, og rykker kun ipod'en længere op på min rangliste og angående at betjene den i lommen har jeg ingen problemer med dette.

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Ville nok vælge en der tager almindelige AA batterier når du skal en tur i outbacken, der er ikke lige noget at oplade med. Men det kan da løses .

Ellers god tur, det er helt fantastisk på de kanter .

Allan R.

ro_sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du er vild med Ipod'ens design men træt af dens mangler så lur Creatives nye Zen Vision:M.
Den har komplet samme design som Ipoden (er vist nok tæt på at udløse en retssag), bortset fra at det der drejehjul er skiftet ud med en "vertical touch pad". Den har 30gb harddisk, og afspiller alle mulige videoformater, således osse wmv, divx og xvid, hvilket Ipoden ikke kan. Endvidere har den FM-tuner og mikrofon og kan optage fra begge dele.

Jeg plejede at ha en Archos Gmini 400 som jeg var meget tilfreds med, men den blev neglet. Nu venter jeg på man kan få fat i en Zen Vision:M. Den virker som et fedt produkt.

Håber du kan bruge det til noget... 

her er et review af den. http://www.asia.cnet.com/reviews/portable_av/0,39033459,3909 7200p-1,00.htm

Mvh Ro.

EDIT:  Hov jeg var vist lidt for ivrig med at slynge beskeden afsted. Glemte at skrive ulemperne. De er:

1) Den er lidt tykkere end ipoden.
2) Når den skal benyttes som ekstern harddisk skal man vist nok gå igennem Creatives software, den kan ikke bare genkendes som eksternt drev(Aner ikke hvordan Ipoden er på det punkt).

Til top Vis ro_sonne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ro_sonne Besøg ro_sonne's Websted

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt anbefale Sonys NW-HD1 med 20gb...

Lille, smuk, god lyd og en batterilevetid på ca 30 timer pr opladning...
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes en ipod holder hele vejen.

Jeg har dog kun en Ipod shuffle, men savner dog heller ikke alle de mærkelige ekstrafunktioner man nemt kan stirre sig blind på når man sammenligner en masse produkter.

Desuden vil jeg sige, at skulle man få problemer, er Apples support top notch ifølge min erfaring. Min Shuffle fik problemer med USB-stikket, hvilket jeg rapporterede på deres supportside. Dagen efter kom der en ny med UPS fra Holland. I pakken var der desuden en returkuvert til UPS, som kom og hentede den gamle Ipod.

Det synes jeg da er ret god service for en afspiller til 1.000 kr.

- er ikke 100%, men tror faktisk denne service er global

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

ro_sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder godtnok imponerende Vanderlay.
Til top Vis ro_sonne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ro_sonne Besøg ro_sonne's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også lige give deres support top karakter. Min Ipod mini var før Jul begyndt at løbe ret hurtig tør for batteri.
Lavet en indsigelse på hjemmesiden og to - tre dage efter kom der en mand fra UPS og hentede den.
En uge efter fik jeg en ny!
Jeg elsker min ipod!
I mine øjne er alle andre MP3 wanner be ipods

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hvad nytter det deres support er ordentlig ?

De skulle hellere lave produktet ordentligt fra starten i stedet for.

Nogle her inde siger bare de ikke har brug for alle de ting der mangler, selvfølgelig en nem måde at skubbe manglerne væk på.

Men det er nu morsomt de laver en video ipod hvilket er ret ubrugeligt pga. den extremt lave opløsning, men de kan ikke engang finde ud af at smide en radio i.

De har også integreret adresse bog (hallo i en MP3 afspiller, det er sørme relevant) men de har ikke en justerbar equaliser.

Deres brugergrænseflade er til tider ret besværlig, f.eks. vis man hører alle ens numre i shuffle mode, kommer til et godt nummer og tænker 'nej resten af den CD vil jeg høre' så skal man clicke ret meget rundt for at komme til 'shuffle album delen'.

iPod'en er blevet markedsført rigtigt godt ingen tvivl om det, men dens kvalitet og features er nu langt bagefter mange af de andres.
Mange tænder helt vildt på den hvide plastic design, men helt ærligt jeg har set legetøj til små børn der var pænere. Hvis man vil havde flot MP3 afspiller design er det helt klar Sony Walkmann man skal kigge på (nej jeg arbejder ikke for sony og ejer heller ikke en walkman).

Hvis man ser analytisk på hvad iPod'en kan levere er den faktisk kun middelmådig, og bestemt ikke det bedste man kan få, men folk er blevet totalt blændet af at den har fået ros i diverse livstilsmagasiner osv.

Men det må folk selvfølgelig selv om, en ting er sikkert en iPod skal jeg ALDRIG havde igen.

p.s. iTunes er et ret irriterende produkt, specielt når man ved en fejl sætter et flueben (meget dårligt beskrevet af programmet) og vupti, alle ens albums, er i en stor gang rod, så det er et totalt mareridt at brænde dem ud på en skive til bilen eller lignende. (nej iTunes indbyggede brænderprogram er ikke brugbart i forhold til f.eks. Nero)
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en iPod 40GB 4Gen og er meget tilfreds med den. Jeg synes den oser langt væk af kvallitet og er et gennemført produkt hele vejen igennem.

"Førerbunkeren" har en Muvo MP-100, en meget lille afspiller som kan tage FM-Radio, bruges som diktafon, og tilmed kan broadcaste musikken til en radiofrekvens. Også en fin fin lille sag, det virker bare ikke så gennemført som iPod.

M.h.t. iTunes var jeg også meget utilfreds med at jeg skulle bruge det program og ikke selv kunne vælge noget andet. Men efter at have prøvet programmet og brugt det i længere tid, har jeg faktisk ændret mening. Det er et rigtigt godt og nemt program. Og det kan godt lade sig gøre at tilføje enkelte numre, man skal bare huske at vælge at man selv vil administrere al overførsel manuelt.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Enig - ipod er et rigtigt godt produkt. Og vigtigst af alt er lydkvaliteten fremragende og noget bedre end andre modeller jeg har hørt (bl.a. Creative).
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Vil lige påpege at Ipod er udsolgt overalt. Jeg tror du får mere end svært ved at skaffe en nogen steder indenfor den nærmeste måned!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en ny iPod 30GB.

Fordele:

1) Lækkert design. Ja, det lægger jeg vægt på!

2) Lyd over gennemsnittet. Desuden er de medleverede hovedtelefoner ok, selvom mange siger det modsatte. Bruger dog selv et par Grado SR-60.

3) Enorm lagerkapacitet. 30GB er mere end nok for mig.

4) iPod + iTunes = genialt. De to ting spiller bare perfekt sammen, næsten altid...

Ulemper:

1) Bliver nemt ridset og virker lidt skrøbelig.

2) Levetiden på batteriet. Det koster 800-900kr at udskifte. Håber ikke det bliver nødvendigt.

3) Har svært ved at synkronisere mellem flere PC'ere på een gang

4) Der følger ikke et acceptabel bæretaske med, og heller ingen oplader!

Videofunktionen har jeg valgt ikke at bruge. Teknologien er efter min mening ikke moden. Men om 1-2 år måske? Til gengæld lytter jeg flittigt til podcasts!

Hvis jeg skulle vælge en MP3 afspiller der kunne følge mig rundt om jorden, ville jeg nok ikke lige vælge en iPod. Den er nok for skrøbelig. Jeg ville vælge en FLASH RAM baseret afspiller med alm. AAA batterier.

Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

jbdk:
Ja enig er jeg bestemt ikke.

1. Måske hvis man kan lide plastic look fra BR legetøj, okay den sorte er acceptabel.
Men hvad betyder designet den ligger alligevel i lommen.

2. De medfølgende høretelefoner er ikke okay, deres kvalitet er middelmådig, et par ordentlige sony eller endnu bedre Sennheiser hjælper en del.

3. Korrekt

4. iTunes brød jeg mig aldrig om, specielt ikke efter et forkert sat flueben og iTunes mente den var bedre til at organisere min musik end jeg selv var. Og det er DEN IKKE !!!

Og så alle de ting den mangler, men de er nævnt før.

Men det er da rart du kan lide din enhed, men en ting er sikker jeg skal helt klart havde en flash baseret som kan æde SD, eller CF kort næste gang,. meget meget mere stabilt.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Stabil? Øhh hvad mener du helt præcis?

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum