Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ?? 2 HT’ere: Mozart og Tempo !! ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se testen er lavet af Ronin, der selv ejer et sæt Vienna, og efter at have læst den finder man ud af at Vienna'en vinder - surprise  ?

Jeg sidder bare og tænker, et sæt til 18K der banker et sæt til 24K på en sådan overbevisende måde (iflg. andmelder), må jeg indrømme jeg bliver skeptisk, selvfølgelig kan det godt lade sig gøre (tror jeg ) og det kan da også godt være, han ikke bryder sig om lyden fra Audiophysics, så havde han jo sikkert haft sådan et sæt i stedet for at sæt Vienna, men kan man bruge sådan en test til noget ?

Håber der er nogen der kan følge mig

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Tjae, jeg synes ikke jeg kan følge dig. Jeg kan ikke se at at den lille prisforskel skulle kunne gøre en forskel ihvetfald. Man skal jo høre højtalerne alligevel hvis man skal ud at købe en af dem. Og nu er man gjort opmærksom på nogen af de problemer han syntes der var med dem eller den. Så kan man jo selv vurdere derefter. Det der kan være problemet med en dårlig test er at folk kan helt glemme og udelukke sådan en højtaler og ikke engang gider tage ud at høre den.

Men jeg mener ikke man skal ligge alt for meget i anmeldelserne. Jeg bruger det nok selv til at sortere lidt i hvad man kunne tænke sig at høre inden man køber. F.eks den  mcintosh mc275. anmeldelsen i det nye high fidelity har gjort mig klar. Nu har jeg så også kigget lidt efter rør i forvejen.

Så man kan sige man ikke skal ligge så meget i anmeldelser, men de har alligevel næsten alt magt i forhold til hvad man bliver interesseret i og tager ud at høre, at man så derefter bliver skuffet kan være en anden ting.

Det hjælper bare ikke audio psysic ret meget hvis ingen gider høre den nu, da den kan være afskrevet på forhånd. jeg vil nu mene at havde jeg været interesseret i den højtaler i forvejen så ville jeg stadig tage ud at høre den. Men jeg var ikke interesseret i den i forvejen og nu tager jeg ikke ud og hører den. Det havde jeg måske gjort hvis de havde sagt det var verdens bedste højtaler til under 30.000.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej......... jeg tror det er et lidt farligt emne at bringe på bane!!!! ....MEN... blev meget overrasket over anmeldelsen, go tog derfor til Ålborg for at høre de selv samme højtalere, som var brugt til testen. Personligt fandt jeg ingen af alle de "negativer" som de beskriver i anmeldelsen!!!  Jeg har konfronteret Ronin omkring anmeldelsen, men han var rimlig afvisende...Så jeg tror ikke i får meget ud af denne her tråd!! 

Vil dog lige tilføje, at mine erfaringer samt de Store High End blade, har dannet sig et helt andet billede af Tempo!!!! men vi har jo alle forskellig smag. Syntes bare ikke at kritikken er omfangende nok, til at der er hold i den!

HUSK.... Vi har alle forskellige meninger Heldigvis

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

For ikke lang tid siden var der en tråd herinde, hvor folk himlede op omkring, at hifi4all ikke var kritiske nok. Nu er der endelig en anmeldelse, hvor der er lidt kritik, og hvad sker der så, hehe?

Man skal huske på, at en anmeldelse ikke er den endegyldige  sandhed om et produkt, men blot anmelderens oplevelse med produktet. Jeg synes, at det er fint, at dette skinner igennem i teksten. Det forhindrer jo ikke andre i at have anderledes, og mere positive oplevelser under andre forhold.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

For at være 100% ærlig - jeg er sådan set ligeglad med hvad folk mener om den anmeldelse. Hvis det er det, der er skrevet, så er det det, der er oplevet. Jeg gider ikke sidde og sminke på noget for at gøre tilhængere af den ene eller andet glade. Og udfaldet bliver ikke anderledes af at sidde og insinuere et eller andet med at nu jeg har Vienna selv, så er det klart at Mozart er vinderen. Fis i en hornlygte - er man i tvivl kan man selv tage ud og lytte til tingene og danne sig sit eget billede - hvorvidt folk er enige, er deres egen sag. Prisen er jeg ligeledes fuldstændig ligeglad med - rykker det, så rykker det, og dyrt er ikke nødvendigvis være killer-grej.

Det er sådan set uanset hvad der er skrevet, så er der altid nogle der er uenige. Bevares, sådan skal det også være, men det betyder ikke at vi skal rette ind til højre og gøre alle glade ved at rose alt og samtidig skrive alt det alle gerne vil læse - verden er nu engang indrettet sådan at der er forskel på produkter og forskel på hvad folk oplever.

Som jeg allerede har skrevet, så er anmeldelsen ikke skrevet som en personlig jagt på dem der har Tempo III, ej heller for at fornærme leverandøren. Hvis folk vælger at sidde og blive sure/tvære over en anmeldelse er det nu engang deres sag - det er kun en anmeldelse, ikke en personlig agenda. Jeg synes dog at det er interessant at det specielt er lokale "tilhængere" af Sun Audio der markerer sig - jeg er normalvis på god fod med gutterne derinde fra, men nu er jeg så åbenbart i "bad standing". Well, sådan er livet - man kan ikke vinde hver gang og det er ærligt talt lidt småligt hvis man gider sidde og hidse sig op over det.

Når det så er sagt, så er der absolut ikke nogen grund til at undgå Audio Physic - de laver nogle glimrende højttalere, og Avanti i særdeleshed, og ved Sun Audio er der mulighed for at få en grundig lyttesession på de forskellige modeller. Lyt og dan egne indtryk, men lad være med at klandre mig for hvad jeg har oplevet - det bliver ikke anderledes af den grund. Som jeg har nævnt i en tidligere tråd - er der en glipper af en art i netop den Tempo III jeg havde hjemme, så tager jeg den skam gerne ind igen og giver den endnu et lyt.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Det jeg ville frem til var nu bare at jeg måske ikke syntes, at man skal andmelde de produkter man selv har, da jeg ikke mener man kan komme med en objektiv vurdering.

Og jeg klandre dig ikke for noget som helst, det er da klart man vælger sine egne produkter frem for andre, ellers ville man vel have købt noget andet?

Så du må endelig ikke tage det er som et angreb, det jeg ville frem til er som sagt, at jeg måske syntes, i måske skulle overveje hvem der anmelder hvad?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Rees]

Jeg kan se testen er lavet af Ronin, der selv ejer et sæt Vienna, og efter at have læst den finder man ud af at Vienna'en vinder - surprise  ?

Jeg sidder bare og tænker, et sæt til 18K der banker et sæt til 24K på en sådan overbevisende måde (iflg. andmelder), må jeg indrømme jeg bliver skeptisk, selvfølgelig kan det godt lade sig gøre (tror jeg ) og det kan da også godt være, han ikke bryder sig om lyden fra Audiophysics, så havde han jo sikkert haft sådan et sæt i stedet for at sæt Vienna, men kan man bruge sådan en test til noget ?

Håber der er nogen der kan følge mig

Du kan læse denne nye test af dem .

http://vassagohifi.com/images/artikel/1_768.jpg

http://vassagohifi.com/images/artikel/2_768.jpg

Og den test er kommet efter han skrev sin .

Og har hørt noget feeback fra CES at mange anmelder var helt vilde med den .

Og nej jeg har ikke betalt noget for norget .

Han har haft dem til test i små 4½md og jeg har ikke blandet mig i en skid , så bare testen her på sigen og hentet mine højttaler og sådan skal det være .

Tro nu ikke på han er farvet på nogle måden .

Det med prisen , de skulle koste 21500kr men jeg har prissæt dem til de 19000kr  endnu .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen!!!!

Jeg tror Ronin har forklaret sig nok..... Der er jo hellerikke noget man kan gøre ved anmeldelsen!!! Jeg har kun lige en rettelse i anmeldelsen. "Gerhard" er ikke pensioneret, han har startet et nyt HT firma der hedder Sonics, og Wauw de spiller bare godt.

PS. jeg var personligt bare ked af den måde Audio Physics intog starter i DK(Anmeldelsen). Da det er nogle rigtig gode højtalere, og de er kendt for at være noget meget specielt i udlandet´.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

Hej igen!!!!

Jeg tror Ronin har forklaret sig nok..... Der er jo hellerikke noget man kan gøre ved anmeldelsen!!! Jeg har kun lige en rettelse i anmeldelsen. "Gerhard" er ikke pensioneret, han har startet et nyt HT firma der hedder Sonics, og Wauw de spiller bare godt.

PS. jeg var personligt bare ked af den måde Audio Physics intog starter i DK(Anmeldelsen). Da det er nogle rigtig gode højtalere, og de er kendt for at være noget meget specielt i udlandet´.

De har været i danmark op til flere gange .

Jeg har kun hørt de gammel modeller , de har også haft ders storheds tid i tyskland .

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

For ikke lang tid siden var der en tråd herinde, hvor folk himlede op omkring, at hifi4all ikke var kritiske nok. Nu er der endelig en anmeldelse, hvor der er lidt kritik, og hvad sker der så, hehe?

Man skal huske på, at en anmeldelse ikke er den endegyldige  sandhed om et produkt, men blot anmelderens oplevelse med produktet. Jeg synes, at det er fint, at dette skinner igennem i teksten. Det forhindrer jo ikke andre i at have anderledes, og mere positive oplevelser under andre forhold.

Så sandt så sandt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Rees skrev:

Det jeg ville frem til var nu bare at jeg måske ikke syntes, at man skal andmelde de produkter man selv har, da jeg ikke mener man kan komme med en objektiv vurdering.

Og jeg klandre dig ikke for noget som helst, det er da klart man vælger sine egne produkter frem for andre, ellers ville man vel have købt noget andet?

Så du må endelig ikke tage det er som et angreb, det jeg ville frem til er som sagt, at jeg måske syntes, i måske skulle overveje hvem der anmelder hvad?

No hard feelings....

Jeg har ikke Mozart, ergo har jeg ikke anmeldt hvad jeg selv har. Mahler er en helt anden højttaler og selv om jeg har den, betyder det ikke at jeg så partout er påvirket af dens performance - jeg er ligeglad med hvad produkterne hedder - spiller de godt jvf. min mening, så skriver jeg det!

Og som sagt så er Audio Physic bestemt ikke dårlige - lyt til Avanti, så vil man med stor sandsynlighed være enig, for det er en glimrende højttaler som jeg ikke selv havde noget imod at eje.

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Rees skrev:

No hard feelings....

Jeg har ikke Mozart, ergo har jeg ikke anmeldt hvad jeg selv har. Mahler er en helt anden højttaler og selv om jeg har den, betyder det ikke at jeg så partout er påvirket af dens performance - jeg er ligeglad med hvad produkterne hedder - spiller de godt jvf. min mening, så skriver jeg det!

Og som sagt så er Audio Physic bestemt ikke dårlige - lyt til Avanti, så vil man med stor sandsynlighed være enig, for det er en glimrende højttaler som jeg ikke selv havde noget imod at eje.

Jeg mente nu også mærker  - men tror nu alligevel aldirg, vi bliver helt enige.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Lige lidt fra , det stemmer meget end med hvad ronni har skrevet , måske har de læst din test .

the absolute sound

The Mozart has a soundstage and midrange magic that brought tears to my eyes. For sheer listening pleasure, it is the best of the three. Indeed, with a good subwoofer, you won’t find much better sound anywhere. Only different. And usually much, much more expensive

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Det er jo fint jensen, men hvad skriver/skrev de om Tempo'en?

Uden en test, også af den, er det jo bare en anmeldelse uden relevans til problematikken her i denne tråd.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt vi skal have den her sang en gang om ugen efterhånden.

Jeg kan ikke forstå at kritikere af hifi4alls anmeldere gider blive ved med at læse deres anmeldelser - tillige brokke sig over dem. Problemet med anmeldelser er at det er en subjektiv vurdering af et givent produkt. Idet den er subjektiv er det muligt for andre at have andre meninger, som sikkert er lige så gode.

Efter stort set hver anden artikel i gratisavisen URBAN står der "artiklen er udtryk for forfatterens holdning alene" eller noget lignende.... der er vi da ikke kommet til herinde, vel?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

Hej......... jeg tror det er et lidt farligt emne at bringe på bane!!!! ....MEN... blev meget overrasket over anmeldelsen, go tog derfor til Ålborg for at høre de selv samme højtalere, som var brugt til testen. Personligt fandt jeg ingen af alle de "negativer" som de beskriver i anmeldelsen!!!  Jeg har konfronteret Ronin omkring anmeldelsen, men han var rimlig afvisende...Så jeg tror ikke i får meget ud af denne her tråd!! 

Vil dog lige tilføje, at mine erfaringer samt de Store High End blade, har dannet sig et helt andet billede af Tempo!!!! men vi har jo alle forskellig smag. Syntes bare ikke at kritikken er omfangende nok, til at der er hold i den!

Hej

Jeg har det jo lidt på samme måde som dig - som det fremgår af http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34120&P N=4

Stoppede da jeg lige som manglede lidt info fra forhandleren - kom dog på banen

Normalt farer jeg ikke i blækhuset - men her forstår jeg ikke en skid - specielt ikke fordi Ronin roser storebroren Avanti her http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=989&zoneid=4

Og undskyld mig - de spiller f**king ens

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Det er jo fint jensen, men hvad skriver/skrev de om Tempo'en?

Uden en test, også af den, er det jo bare en anmeldelse uden relevans til problematikken her i denne tråd.

Det var nu mozart .

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej Rees.

Man skal bare huske at en testet mellem 2 HTere spiller rummet jo en stor rolle. Med andre ord kan det være, at Audio physic ville lyde bedre hos dig, end hos Ronin. En test er jo ikke en facitliste, kun en vejledning

MVH WRONG

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Undskyld, men jeg har faktisk hørt Tempo II´erne med Bladelius Thor og Freia tilkoblet, og må give anmelderen ret: En lidt underlig nedre mellemtonegengivelse! Som DIY højttaler-bygger har man en mistanke om forkert fase på mellemtonen. Eller for høj delefrekvens på bassen. Mærkeligt lyder den!
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:
lars ole skrev:

Hej

Jeg har det jo lidt på samme måde som dig - som det fremgår af http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34120&P N=4

Stoppede da jeg lige som manglede lidt info fra forhandleren - kom dog på banen

Normalt farer jeg ikke i blækhuset - men her forstår jeg ikke en skid - specielt ikke fordi Ronin roser storebroren Avanti her http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=989&zoneid=4

Og undskyld mig - de spiller f**king ens

Hilsen

Nørd

Avanti og Tempo IIIi spiller ens?? Så har jeg hørt det med - hvis de gør det, er Avanti vel ret overflødig som topmodel hvis dens lillebror spiller som den. Well, det er din mening og den har du naturligvis lov at have - den Avanti jeg har hørt, spiller ret langt fra Tempo IIIi.

Alt andet lige - drop dit "korstog", det ændrer ikke det fjerneste på min mening. Heldigvis er kunsten at lytte til og bedømme udstyr ikke kun forbeholdt enkelte personer, men derimod er kunsten at acceptere andre folks meninger om udstyret tilsyneladende en anderledes besværlig balancegang kun evnet af ganske få.

Slut herfra!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes