Forfatter |
|
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt 2 stk. MiniPod samt 2 stk. MicroPod brugt.
Jeg snakkede med sælger inden, men tilså ikke varerne, da vi bor i hver sin ende af landet.
Ved ikke om jeg var naiv, det synes jeg egentlig ikke. Jeg plejer at have alle mulige fordomme og tænkte at der måtte være nogle reelle sælgere derude og tog chancen og købte dem, da det var et godt tilbud, og sælger virkede rigtig flink.
De sidste par dage har jeg undret mig over hvorfor de rungede når jeg skruede op, og har nu fundet revner i begge kabinetter på MiniPod'ne. Og selvfølgelig var det kun MicroPod'ne der var garanti på. Typisk. Hvorfor er jeg altid uheldig...
Hvad ville i gøre i sådan er sag? Jeg føler mig bare så skuffet :(
_______________ Vh
Kasper
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er det ærgerligt, men jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det desværre.
Michael
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige groft nok!!  Du kan måske
ikke gøre så meget ved det, men du kan skrive ham en mail og brokke dig
på en velformuleret og civiliseret måde, og runde af med at spørge om
han vil lade handelen gå tilbage, da du virkelig føler dig snydt og så
videre. Det KAN jo være at det er sket ved postdanmark. Så med lidt
held og en god velformuleret e-mail, kan du måske være heldig!
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ærgerligt, synd at dit mod skal ødelægges af sådan noget svineri (hvis altså han har sendt dem afsted med defekt) Håber ikke du har mistet modet helt med at købe brugt, bare sørg for at tilse varende først, altid! Det er ikke alle der behandler deres ting lige godt, uanset hvor flinke de end lyder.
Håber du finder ud af det på en eller anden måde...
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som de andre også er inde på, kunne det jo sagtens være sket under transporten. Så prøv at skriv til sælger stille og roligt.
Det skulle ikke være første gang hifi er gået i stykker under transport. Jeg taler af bitter erfaring  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
corneille Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da noget seriøst l**t men prøv at finde en løsning med sælgeren. Men er årsagen transporten så er der vel ikke noget at gøre. Postdanmark påtager sig vel aldrig skylden for evt skader?
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De var sendt med "forsigtig". Men sælger havde virkelig også pakket dem godt inde i det der plastik med luftbobler, så postDK skal godt nok have kastet lidt med pakken (hvad det nu også kunne se ud til) for at lave de sprækker.
Jeg har skrevet til ham, og fortalt på en pæn måde at jeg virkelig føler mig taget ved næsen, men han har ikke svaret endnu, så nu må vi se hvad der sker.
Tak for jeres indput.
/Kasper
|
Til top |
|
|
Thomas! Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
De var sendt med "forsigtig". Men sælger havde virkelig også pakket dem godt inde i det der plastik med luftbobler, så tror næsten ikke det kan være sket under transport.
Jeg har skrevet til ham, og fortalt på en pæn måde at jeg virkelig føler mig taget ved næsen, men han har ikke svaret endnu, så nu må vi se hvad der sker.
Tak for jeres indput.
/Kasper |
|
|
Det lyder rart at man for en gang skyld ikke farer i flæsket på hinanden med det samme. Det har til tider været temmelig afstumpede forslag til hvad man gør i din situation her på forum.
Jeg er selv kommet til at sælge ting, som viste sig defekte da sælger modtog dem. Bl.a. engang nogle enheder jeg aldrig selv havde haft prøvet af. Det har altid været ordnet i fredsomlighed med kompensation til køber. Surt at miste penge på den måde, men sådan kan livet også være  __________________ Hvis du ikke er enig i ovenstående, så spyt ud. Nedenstående er til for det samme, og jeg elsker debat.
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas! skrev:
Surt at miste penge på den måde, men sådan kan livet også være 
|
|
|
Præcis, jeg ærger mig da helt vildt - det er ærgeligt sådan noget skal ske. Har lige solgt brugt selv idag - mødtes med køber og han tilså varer og kvittering og vi afsluttede handlen tilfredse begge 2. Sådan troede jeg også det skulle være med denne her handel men nu har jeg lært at jeg altid skal se varerne først. (Eller købe nyt som jeg ellers altid har gjort).
Jeg synes bare det er lidt plat af sælger, jeg ville da selv have dårlig samvittighed med at sælge noget der ikke var efter hensigten og vide køber først så det når det var for sent og han havde betalt.
Men - godt råd til alle - SE DINE VARER FØR DU BRUGER PENGE PÅ DEM!
______________ Vh
Kasper
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting, at sende ting som forsigtig, er penge ud af vinduet...
Vores lager mand på firmaet, snakket tit med Kurerer fra DHL, og han
siger at det ikke hjælper en fløjte at sætte forsigtig mærker på. Det
eneste der giver en bedre behandlig, er Forsikrede pakker....
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil ihvertfal opfordre til at du bruger en sober tone overfor sælger,der kommer du længst med  men selvfølgelig er det da ærgeligt,måske ikke engang hans skyld?
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ
PostDK skriver at ved sending af f. eks elektronik skal varen sendes som forsigtig. Det har vel noget at gøre med deres garanti hvis der skulle ske noget under transport. Men ja, det kan da være det er penge ud af vinduet...
Music 4 all
Jeg synes, sagen taget i betragtning at jeg har brugt en pæn tone. Har spurgt ham hvad vi gøre ved det (underforstået om han har noget med det at gøre), og at jeg føler mig taget godt ved næsen.
Som skrevet højere oppe, højttalerne var virkelig pakket godt ind så tror ikke det kan være en transportskade - men postDK har jo før lavet fejl!!!
_______________ Vh
Kasper
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
XenoCypraZ
PostDK skriver
at ved sending af f. eks elektronik skal varen sendes som forsigtig.
Det har vel noget at gøre med deres garanti hvis der skulle ske noget
under transport. Men ja, det kan da være det er penge ud af vinduet...
|
|
|
Det var ikke for at fornærme dig, bare for at oplyse at PostDK altså er
nogle røvhuller... Men hvis det var forsvarligt pakket ind, så er det
jo nok sælger der ikke har været ærlig....
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ skrev:
Det var ikke for at fornærme dig, bare for at oplyse at PostDK altså er nogle røvhuller... Men hvis det var forsvarligt pakket ind, så er det jo nok sælger der ikke har været ærlig....
|
|
|
Nej nej, det ved jeg godt... Hehe.. Opfattede det nu heller ikke sådan - kan bare være jeg fik svaret til at lyde sådan!
Nogle røvhuller beskriver slet ikke postDK's service så dårligt som det burde. Jeg har aldrig oplevet så dårlig service NOGEN som helst andre steder.
I får lige min suverænt dårligste oplevelse til dato her
Sendte en pakke pr. efterkrav den 1. december. 2005.
Kunne ikke forstå hvor pengene blev af, da sælger havde betalt pr. efterkrav og fået sin pakke. Jeg kontaktede dem derfor, og efterlyste beløbet. Det viste sig så at de havde mistet den lille seddel der skulle tilbage til mig for at jeg kunne hente pengene på mit posthus.
Den inkompetente ekspedient gjorde mig opmærksom på at de SKULLE have den seddel før de kunne gøre noget, og jeg kunne ligeså godt lade vær med at komme igen, for De (læs postDK) kunne ikke gøre mere for mig? Ahva? Hvad er det for at svar at give sine kunder.
I starten af januar modtog jeg så et brev fra postDK med at de nu havde fundet ud af de havde modtaget pengene i Ikast hvor pakken var sendt til. De er dygtige, det havde Ikast bekræftet allerede i December, men de skulle lige bruge 3 uger til at finde ud af det alligevel.
Den 9. januar ca. 5 uger efter jeg skulle have modtaget mine penge ringer en venlig dame fra BG bank og fortæller mig jeg efterlyser nogle penge. Jo tak sagde jeg, og hun skulle bare have mit reg. nr og konto nr. så ville hun overføre pengene med det samme.
Jamen, hvad blev der af det ekspedienten havde utrygt så soleklart: ...ekspedient gjorde mig opmærksom på at de SKULLE have den seddel før de kunne gøre noget.
Det lykkedes dog alligevel, uden seddel at få mine penge godt en måned forsinket.
Velkommen på forsiden sig jeg bare!
_______________ Vh
Kasper
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu talt med sælger, han er meget forstående  Vi vil prøve at finde en løsning sammen... _____________ Vh Kasper
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom den er pakket godt ind, kan det stadig sagtens gå i stykker.
Jeg sendte engang en receiver med GLS som var pakket godt ind, for jeg arbejde der selv og vidste hvordan tingene kunne blive behandlet. Jeg sørgede endda selv fro at den kom sikkert videre fra vores central. Da recieveren kom frem i den anden ende havde den fået så hårdt et slag, at hele kabinettet var blevet skævt og strømfornyningen havde revet sig løs inde i recieveren og smadret et print! Det har i hvet fald krævet et fald på et stykke over en meter for at få dem til at se sådan ud. Erstatning? Nej da, pakken var jo ikke pakke forsvarligt ind siden det kunne lade sig gøre. 
Men det lyder da godt at sælger er forstående. Min egen sag kostede mig 3000,- kroner  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|