Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Krell vs Naim (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Har en bekendt som har vundet MANGE penge i noget spilhalløj. Han overvejer at ofre nogle 100K på et ordentlig stereo setup....Uha jeg synes det er mange penge, men han har haft kigget lidt på Naim og Krell. Hvad er "forskellen" på de to mærker, hvordan lyder de forskellige fra hinanden og så videre.

Han har desværre ikke net pt, så jeg bliver nød til at viderebringe svarene i denne tråd.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Har en bekendt som har vundet MANGE penge i noget spilhalløj. Han overvejer at ofre nogle 100K på et ordentlig stereo setup....Uha jeg synes det er mange penge, men han har haft kigget lidt på Naim og Krell. Hvad er "forskellen" på de to mærker, hvordan lyder de forskellige fra hinanden og så videre.

Han har desværre ikke net pt, så jeg bliver nød til at viderebringe svarene i denne tråd.

Michael

Du får ikke meget krell for 100k .

Hvordan kan man være til krell og på samme tid til Naim ??? .

Krell spiller hurtigt fast alt det mange andre mærker ikke kan eller gør .

Det naim jeg har hørt , spiller ok , og jeg ville vælge det eller LINN eller AVI ved jeg ikke , synes det spiller meget ens , kedligt langsomt  .

men tag ud og lyt som andre gør .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Naim er en smule fint. Ikke noget imponatoranlæg, men noget som folk køber, hvis man på forhånd er informeret om grejet.  Naim er varmt klingende. kan sammenlignes lidt med et stryger-instrument. Pænt og delikat.

Krell er stort, massivt, ultra præcist og dynamisk. Nogen vil sige kønsløst og kedeligt.

Begge mærker er repræsenteret på det danske marked. Dyrt i forhold til Tyskland. Jeg ville vælge noget andet!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Enig med Jensen,

Find først af om det er Krell stilen eller Naim stilen man kan li. Så kan man så finde et udvalg der passer indenfor den pågældende stil.

Krell og Naim er som at sammenligne æbler og bananer ... det er næsten så langt fra hinanden som det kan komme?

SATMIT

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

jensen: Takker.....Ingen af os kender nogle af mærkerne overhovedet. Det er ALT for dyrt for mig, og jeg tror bare han har læst lidt tests og sådan, ikke mere end dét, så det er vist alt han ved om "sagerne". Tror han har "hul i lommen" eller sådan noget. Tror jeg jager ham ned og lytte til noget Linn i stedet for så....Det er da til at komme til i alle tilfælde, hvis man absolut VIL af med mange penge.

Om det så er godt, kan jo diskuteres og det gider vi ikke her. Det er ikke mig som skal have det, så det må han selv finde ud af. Men tak for svaret.

Fremmede> tak for dit svar også.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Michael

Prøv at aftale et møde med Jensen, få lyttet til musik, gøre brug af 20 års erfaring, og kom hjem med et superanlæg.

vh. Henrik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Tror jeg jager ham ned og lytte til noget Linn i stedet for så....Det er da til at komme til i alle tilfælde, hvis man absolut VIL af med mange penge.

Jeg synes da du skulle jage han ned til jensen - der er masser af muligheder for at brænde 100K af . Hvis det var mig der sådanne frit kunne vælge ville jeg også kigge på Audia, Rouge osv.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

rattanhuset skrev:
Tror jeg jager ham ned og lytte til noget Linn i stedet for så....Det er da til at komme til i alle tilfælde, hvis man absolut VIL af med mange penge.

Jeg synes da du skulle jage han ned til jensen - der er masser af muligheder for at brænde 100K af . Hvis det var mig der sådanne frit kunne vælge ville jeg også kigge på Audia, Rouge osv.

Det er da godt vi er enige

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hvis det bare er fordi han vil brænde penge af kan han da få mit kontonr

Jeg kan slet ikke følge denne tråd? Det er jo Nat og dag at sammenligne KRELL og LINN. Måske skulle din kammerat bruge pengene på noget benzin og køre rundt og lytte til noget grej... ellermåske en internetadgang

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

jkjaers: Hehe rolig nu, men jeg tror nu du har ret. Dog kunne jeg ikke i aftes hvor jeg fik beskeden om gevinsten sige dette til ham da jeg aldrig har været så heldig at lytte til de to mærker, så at der var denne forskel var jeg heller ikke vidende om på daværende tidspunkt. Tror nok at jeg bevæger mig i noget andet "luftlag" hvad hifi angår

Men der er vist ikke andet for, end at vi må en tur til Fyns land på et tidspunkt. Er det ikke dér Jensen holder til, så vidt jeg husker.

Michael

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt rolig undrede mig bare lidt.

jensen (på fyn) kan du finde her: http://www.vassagohifi.com/

Alternativt kunne du tage ham med en tur i tapeconnection

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

jkjaers: Takker....finder ud af noget, om ikke andet så kan han sg få lov til at betale benzinen til Odense. Dét må han da kunne klare

Michael

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hvis han vil have noget diskret, så er Densen også et godt bud. Lad dig ikke narre af udseendet - Det spiller stort!

Hvis de 100k er inkl. højttalere, så får han svært ved at købe Krell, men der er MANGE andre gode alternativer.

F.eks. Classé CAP-2100 og CDP-100. Så er der ca. 20k til højttalere

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hej

Naim er en smule fint. Ikke noget imponatoranlæg, men noget som folk køber, hvis man på forhånd er informeret om grejet.  Naim er varmt klingende. kan sammenlignes lidt med et stryger-instrument. Pænt og delikat.

Krell er stort, massivt, ultra præcist og dynamisk. Nogen vil sige kønsløst og kedeligt.

Begge mærker er repræsenteret på det danske marked. Dyrt i forhold til Tyskland. Jeg ville vælge noget andet!

mvh

Krell er stort, massivt, ultra præcist og dynamisk. Nogen vil sige kønsløst og kedeligt

kommer helt anpå hvordan du parre det .

Det nye er ikke så stort .

Tag en KAV 400Xi den løber selv fra andre store forstærker sæt i lyden og w , den lille amp slog mine ben væk da jeg hørte den først gang .

Og hvis man skal have noget at det krell for mennske penge som kommer tæt på ders store , så er der KAV 2250 to af dem så have man 400w , og vil sige de mangler vel under 10% af lyden som de store har .

Men dem der køber det store krell er også folk der bare vil have det og er ligeglad med penge sådan er det om man kan lifde det eller ikke , sådan er det jo med mange af de mega dyre mærker .

Krell KAV400XI er den dræber .

Stod det til mig købte jeg 100 af dem hvis det var mig der havde krell importen .

Men lad dem om det , der har det , de mener kun det er for snopper med penge .

Bare snyd man ikke ser det så meget herhjemme .

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt Krell - så det skal jeg ikke udtale mig om.....men......

Dem der påstår at Naim er varmtklingende, langsomt, blødt og behageligt skulle måske lige pille vattet ud. Under ordentlige forhold vil jeg nærmest påstå at intet sparker røv som den gamle oliven serie.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

p_porskjær skrev:

Jeg har aldrig hørt Krell - så det skal jeg ikke udtale mig om.....men......

Dem der påstår at Naim er varmtklingende, langsomt, blødt og behageligt skulle måske lige pille vattet ud. Under ordentlige forhold vil jeg nærmest påstå at intet sparker røv som den gamle oliven serie.

MVH Peter

Det påstår jeg har hørt en del gange også op mod ML Linn Krell .

Hvis det er hurtigt så er krell jo mega ultra hurtigt .

Men hver sin smag .

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Porskjær, jeg må give jensen ret i, at Naim er varmtklingende og behageligt, da jeg i sin tid lyttede det olivengrønne på AudioVector 6X - men damn der var gang i den - enormt drive og "live"-stemning. Og på de parametre kan Krell slet ikke følge med.

Tilgengæld synes jeg ikke Naim er god til at gengive dybden i lydbilledet. Her er Krell meget mere præcis.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hmmm jeg ville først finde ud af hvilke krav din ven stiller til det nye anlæg: hvad skal det indeholde?... højtalere, forstærker og cd er jo rimeligt selvgivne, men hvad med tuner, pladespiller, dvd, snurre-rundt-lyd?

Måske provokerer jeg nogen, men for mig ville det være et lidt trælst beløb idet det har sine begrænsninger hvis det er nyt highend man søger. Skal det samtidigt kombineres med smukt design, så strækker kronerne ikke så vildt langt. På den anden side, hvis din ven søger en ny hobby og gerne vil bruge tid på den, så er der mange gode muligheder.

For ikke at rykke valutaballancen på en helt asocial måde, så er dansk jo en mulighed: Gryphon (der kommer man ikke så langt med beløbet), Bow eller GamuT for at nævne nogle få. 

Beløbet kunne opdeles: 40-50 K på højtalere, 10 K til kabler og de resterende 40-50 K på forstærker og cd. Og der kommer man ikke langt med Krell. Hvis JEG skulle vælge, ville jeg i lighed med mange andre her kontakte den gode Hr. Jensen som har mange kontakter til, at skaffe sagerne. Og som jeg opfatter ham, også en rimelig moral! Noget lettere brugt Mark Levison er en relativt værdifast investering som også kan udnytte 40-50 K´s højtalere maksimalt.

Bare min mening altså

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:

Hejsa

Hmmm jeg ville først finde ud af hvilke krav din ven stiller til det nye anlæg: hvad skal det indeholde?... højtalere, forstærker og cd er jo rimeligt selvgivne, men hvad med tuner, pladespiller, dvd, snurre-rundt-lyd?

Måske provokerer jeg nogen, men for mig ville det være et lidt trælst beløb idet det har sine begrænsninger hvis det er nyt highend man søger. Skal det samtidigt kombineres med smukt design, så strækker kronerne ikke så vildt langt. På den anden side, hvis din ven søger en ny hobby og gerne vil bruge tid på den, så er der mange gode muligheder.

For ikke at rykke valutaballancen på en helt asocial måde, så er dansk jo en mulighed: Gryphon (der kommer man ikke så langt med beløbet), Bow eller GamuT for at nævne nogle få. 

Beløbet kunne opdeles: 40-50 K på højtalere, 10 K til kabler og de resterende 40-50 K på forstærker og cd. Og der kommer man ikke langt med Krell. Hvis JEG skulle vælge, ville jeg i lighed med mange andre her kontakte den gode Hr. Jensen som har mange kontakter til, at skaffe sagerne. Og som jeg opfatter ham, også en rimelig moral! Noget lettere brugt Mark Levison er en relativt værdifast investering som også kan udnytte 40-50 K´s højtalere maksimalt.

Bare min mening altså

Mvh
Mike

Det krell jeg har er mit personligt det holder jeg ikke demo på eller låner ud .

Kt i kbh har lidt tro jeg nok , der må du over .

Men du har også Densen .

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok vove den påstand! En forstærker spiller, af den belastning den skal trække. Det er så lidt man bruger i det hørbare område.

Og som MikeAalborg også var inde på!? Hvilke højttalere påtænker din ven? Det er efter min mening mere vigtigt at finde ud af før, man kaster sig over forstærker, for med de rette højttaler kan en NAIM være fuldt ud lige så god som en KRELL. ”det går sku` IKKE hurtigere, eller blødere for sig på den ene end den anden” hvis det belastnings messing ikke fungerer.

At der så findes forstærker! Med store strømforsyninger, og en masse udgangs transistore..! Der er mere ligeglade med hvilken belastning de skal drive.

Og så spiller det vel også et sted ind, hvordan man ønsker ens grej ser ud- og indeholde.

At det skulle være som nat og dag i lyden NEJ…!? For så har begge forstærker fabrikanter da et seriøst problem?

Peter

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes