| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en bekendt som har vundet MANGE penge i noget spilhalløj. Han overvejer at ofre nogle 100K på et ordentlig stereo setup....Uha jeg synes det er mange penge, men han har haft kigget lidt på Naim og Krell. Hvad er "forskellen" på de to mærker, hvordan lyder de forskellige fra hinanden og så videre.
Han har desværre ikke net pt, så jeg bliver nød til at viderebringe svarene i denne tråd.
Michael
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Har en bekendt som har vundet MANGE penge i noget spilhalløj. Han overvejer at ofre nogle 100K på et ordentlig stereo setup....Uha jeg synes det er mange penge, men han har haft kigget lidt på Naim og Krell. Hvad er "forskellen" på de to mærker, hvordan lyder de forskellige fra hinanden og så videre.
Han har desværre ikke net pt, så jeg bliver nød til at viderebringe svarene i denne tråd.
Michael
|
|
|
Du får ikke meget krell for 100k .
Hvordan kan man være til krell og på samme tid til Naim ??? .
Krell spiller hurtigt fast alt det mange andre mærker ikke kan eller gør .
Det naim jeg har hørt , spiller ok , og jeg ville vælge det eller LINN eller AVI ved jeg ikke , synes det spiller meget ens , kedligt langsomt .
men tag ud og lyt som andre gør .
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Naim er en smule fint. Ikke noget imponatoranlæg, men noget som folk køber, hvis man på forhånd er informeret om grejet. Naim er varmt klingende. kan sammenlignes lidt med et stryger-instrument. Pænt og delikat.
Krell er stort, massivt, ultra præcist og dynamisk. Nogen vil sige kønsløst og kedeligt.
Begge mærker er repræsenteret på det danske marked. Dyrt i forhold til Tyskland. Jeg ville vælge noget andet!
mvh
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Jensen,
Find først af om det er Krell stilen eller Naim stilen man kan li. Så kan man så finde et udvalg der passer indenfor den pågældende stil.
Krell og Naim er som at sammenligne æbler og bananer ... det er næsten så langt fra hinanden som det kan komme?
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen: Takker.....Ingen af os kender nogle af mærkerne overhovedet. Det er ALT for dyrt for mig, og jeg tror bare han har læst lidt tests og sådan, ikke mere end dét, så det er vist alt han ved om "sagerne". Tror han har "hul i lommen" eller sådan noget. Tror jeg jager ham ned og lytte til noget Linn i stedet for så....Det er da til at komme til i alle tilfælde, hvis man absolut VIL af med mange penge.
Om det så er godt, kan jo diskuteres og det gider vi ikke her. Det er ikke mig som skal have det, så det må han selv finde ud af. Men tak for svaret.
Fremmede> tak for dit svar også.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Michael
|
|
|
Prøv at aftale et møde med Jensen, få lyttet til musik, gøre brug af 20 års erfaring, og kom hjem med et superanlæg.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Tror jeg jager ham ned og lytte til noget Linn i stedet for så....Det er da til at komme til i alle tilfælde, hvis man absolut VIL af med mange penge. |
|
|
Jeg synes da du skulle jage han ned til jensen - der er masser af muligheder for at brænde 100K af . Hvis det var mig der sådanne frit kunne vælge ville jeg også kigge på Audia, Rouge osv.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
rattanhuset skrev:
| Tror jeg jager ham ned og lytte til noget Linn i stedet for så....Det er da til at komme til i alle tilfælde, hvis man absolut VIL af med mange penge. |
|
|
Jeg synes da du skulle jage han ned til jensen - der er masser af muligheder for at brænde 100K af . Hvis det var mig der sådanne frit kunne vælge ville jeg også kigge på Audia, Rouge osv.
|
|
|
Det er da godt vi er enige __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare er fordi han vil brænde penge af kan han da få mit kontonr
Jeg kan slet ikke følge denne tråd? Det er jo Nat og dag at sammenligne KRELL og LINN. Måske skulle din kammerat bruge pengene på noget benzin og køre rundt og lytte til noget grej... ellermåske en internetadgang __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers: Hehe rolig nu, men jeg tror nu du har ret. Dog kunne jeg ikke i aftes hvor jeg fik beskeden om gevinsten sige dette til ham da jeg aldrig har været så heldig at lytte til de to mærker, så at der var denne forskel var jeg heller ikke vidende om på daværende tidspunkt. Tror nok at jeg bevæger mig i noget andet "luftlag" hvad hifi angår 
Men der er vist ikke andet for, end at vi må en tur til Fyns land på et tidspunkt. Er det ikke dér Jensen holder til, så vidt jeg husker.
Michael
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt rolig  undrede mig bare lidt.
jensen (på fyn) kan du finde her: http://www.vassagohifi.com/
Alternativt kunne du tage ham med en tur i tapeconnection
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers: Takker....finder ud af noget, om ikke andet så kan han sg få lov til at betale benzinen til Odense. Dét må han da kunne klare 
Michael
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han vil have noget diskret, så er Densen også et godt bud. Lad dig ikke narre af udseendet - Det spiller stort! Hvis de 100k er inkl. højttalere, så får han svært ved at købe Krell, men der er MANGE andre gode alternativer. F.eks. Classé CAP-2100 og CDP-100. Så er der ca. 20k til højttalere __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Hej
Naim er en smule fint. Ikke noget imponatoranlæg, men noget som folk køber, hvis man på forhånd er informeret om grejet. Naim er varmt klingende. kan sammenlignes lidt med et stryger-instrument. Pænt og delikat.
Krell er stort, massivt, ultra præcist og dynamisk. Nogen vil sige kønsløst og kedeligt.
Begge mærker er repræsenteret på det danske marked. Dyrt i forhold til Tyskland. Jeg ville vælge noget andet!
mvh
|
|
|
Krell er stort, massivt, ultra præcist og dynamisk. Nogen vil sige kønsløst og kedeligt
kommer helt anpå hvordan du parre det .
Det nye er ikke så stort .
Tag en KAV 400Xi den løber selv fra andre store forstærker sæt i lyden og w , den lille amp slog mine ben væk da jeg hørte den først gang .
Og hvis man skal have noget at det krell for mennske penge som kommer tæt på ders store , så er der KAV 2250 to af dem så have man 400w , og vil sige de mangler vel under 10% af lyden som de store har .
Men dem der køber det store krell er også folk der bare vil have det og er ligeglad med penge sådan er det om man kan lifde det eller ikke , sådan er det jo med mange af de mega dyre mærker .
Krell KAV400XI er den dræber .
Stod det til mig købte jeg 100 af dem hvis det var mig der havde krell importen .
Men lad dem om det , der har det , de mener kun det er for snopper med penge .
Bare snyd man ikke ser det så meget herhjemme .
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt Krell - så det skal jeg ikke udtale mig om.....men......
Dem der påstår at Naim er varmtklingende, langsomt, blødt og behageligt skulle måske lige pille vattet ud. Under ordentlige forhold vil jeg nærmest påstå at intet sparker røv som den gamle oliven serie.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
|
Jeg har aldrig hørt Krell - så det skal jeg ikke udtale mig om.....men......
Dem der påstår at Naim er varmtklingende, langsomt, blødt og behageligt skulle måske lige pille vattet ud. Under ordentlige forhold vil jeg nærmest påstå at intet sparker røv som den gamle oliven serie.
MVH Peter
|
|
|
Det påstår jeg har hørt en del gange også op mod ML Linn Krell .
Hvis det er hurtigt så er krell jo mega ultra hurtigt .
Men hver sin smag .
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Porskjær, jeg må give jensen ret i, at Naim er varmtklingende og behageligt, da jeg i sin tid lyttede det olivengrønne på AudioVector 6X - men damn der var gang i den - enormt drive og "live"-stemning. Og på de parametre kan Krell slet ikke følge med.
Tilgengæld synes jeg ikke Naim er god til at gengive dybden i lydbilledet. Her er Krell meget mere præcis. __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hmmm jeg ville først finde ud af hvilke krav din ven stiller til det nye anlæg: hvad skal det indeholde?... højtalere, forstærker og cd er jo rimeligt selvgivne, men hvad med tuner, pladespiller, dvd, snurre-rundt-lyd?
Måske provokerer jeg nogen, men for mig ville det være et lidt trælst beløb idet det har sine begrænsninger hvis det er nyt highend man søger. Skal det samtidigt kombineres med smukt design, så strækker kronerne ikke så vildt langt. På den anden side, hvis din ven søger en ny hobby og gerne vil bruge tid på den, så er der mange gode muligheder.
For ikke at rykke valutaballancen på en helt asocial måde, så er dansk jo en mulighed: Gryphon (der kommer man ikke så langt med beløbet), Bow eller GamuT for at nævne nogle få.
Beløbet kunne opdeles: 40-50 K på højtalere, 10 K til kabler og de resterende 40-50 K på forstærker og cd. Og der kommer man ikke langt med Krell. Hvis JEG skulle vælge, ville jeg i lighed med mange andre her kontakte den gode Hr. Jensen som har mange kontakter til, at skaffe sagerne. Og som jeg opfatter ham, også en rimelig moral! Noget lettere brugt Mark Levison er en relativt værdifast investering som også kan udnytte 40-50 K´s højtalere maksimalt.
Bare min mening altså 
Mvh Mike
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
|
Hejsa
Hmmm jeg ville først finde ud af hvilke krav din ven stiller til det nye anlæg: hvad skal det indeholde?... højtalere, forstærker og cd er jo rimeligt selvgivne, men hvad med tuner, pladespiller, dvd, snurre-rundt-lyd?
Måske provokerer jeg nogen, men for mig ville det være et lidt trælst beløb idet det har sine begrænsninger hvis det er nyt highend man søger. Skal det samtidigt kombineres med smukt design, så strækker kronerne ikke så vildt langt. På den anden side, hvis din ven søger en ny hobby og gerne vil bruge tid på den, så er der mange gode muligheder.
For ikke at rykke valutaballancen på en helt asocial måde, så er dansk jo en mulighed: Gryphon (der kommer man ikke så langt med beløbet), Bow eller GamuT for at nævne nogle få.
Beløbet kunne opdeles: 40-50 K på højtalere, 10 K til kabler og de resterende 40-50 K på forstærker og cd. Og der kommer man ikke langt med Krell. Hvis JEG skulle vælge, ville jeg i lighed med mange andre her kontakte den gode Hr. Jensen som har mange kontakter til, at skaffe sagerne. Og som jeg opfatter ham, også en rimelig moral! Noget lettere brugt Mark Levison er en relativt værdifast investering som også kan udnytte 40-50 K´s højtalere maksimalt.
Bare min mening altså 
Mvh Mike
|
|
|
Det krell jeg har er mit personligt det holder jeg ikke demo på eller låner ud .
Kt i kbh har lidt tro jeg nok , der må du over .
Men du har også Densen .
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok vove den påstand! En forstærker spiller, af den belastning den skal trække. Det er så lidt man bruger i det hørbare område.
Og som MikeAalborg også var inde på!? Hvilke højttalere påtænker din ven? Det er efter min mening mere vigtigt at finde ud af før, man kaster sig over forstærker, for med de rette højttaler kan en NAIM være fuldt ud lige så god som en KRELL. ”det går sku` IKKE hurtigere, eller blødere for sig på den ene end den anden” hvis det belastnings messing ikke fungerer.
At der så findes forstærker! Med store strømforsyninger, og en masse udgangs transistore..! Der er mere ligeglade med hvilken belastning de skal drive.
Og så spiller det vel også et sted ind, hvordan man ønsker ens grej ser ud- og indeholde.
At det skulle være som nat og dag i lyden NEJ…!? For så har begge forstærker fabrikanter da et seriøst problem?
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |