Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Negative tråde i fora? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige dele min opfattelse af den drejning jeg synes dette udemærkede forum er ved at tage gang på gang.

For mig er et forum et sted hvor man f. eks kan tale med ligesindede, diskuttere emner, stille spørgsmål og få få konstruktiv kritik.

Jeg synes dog at i flere og flere tråde bliver tonen meget skarp.
Herunder kan nævnes "Rega Apollo" tråden (den første) samt "Skal Hifi udstyr være musikalsk?" som to eksempler hvor folk begynder at hakke på hinanden.

Nogle brugere melder sig helt ud af forummet på H4A, andre melder sig ud af den enkelte tråd - fordi de får verbale tæsk grundet deres holdninger og synspunkter. Jeg forstår godt at folk ikke gider høre på den slags, og det er ærgeligt, for vedkomne kunne måske have fået noget ud af tråden.

Lad folk komme med deres meninger! Er I ikke enige, så fortæl det, og kom med jeres bud uden at slå ned på andres indlæg. Lad vær' med at trække de andre bruger ned fordi I ikke bryder jeg om det vedkomne har skrevet. Vi har ytringsfrihed her i landet, husk det.

-Hold kammertonen generelt
-Sig tak for hjælpen hvis i har fået hjælp (så gider man hjælpe igen en anden gang)
-Kom gerne med kritik (men hold tonen positiv, så får vi alle mest muligt ud af forummet)

Go' weekend gutter

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:

Jeg ville lige dele min opfattelse af den drejning jeg synes dette udemærkede forum er ved at tage gang på gang.

For mig er et forum et sted hvor man f. eks kan tale med ligesindede, diskuttere emner, stille spørgsmål og få få konstruktiv kritik.

Herunder kan nævnes "Rega Apollo" tråden (den første) samt "Skal Hifi udstyr være musikalsk?" som to eksempler hvor folk begynder at hakke på hinanden.

Nogle brugere melder sig helt ud af forummet på H4A, andre melder sig ud af den enkelte tråd - fordi de får verbale tæsk grundet deres holdninger og synspunkter. Jeg forstår godt at folk ikke gider høre på den slags, og det er ærgeligt, for vedkomne kunne måske have fået noget ud af tråden.

Lad folk komme med deres meninger! Er I ikke enige, så fortæl det, og kom med jeres bud uden at slå ned på andres indlæg. Lad vær' med at trække de andre bruger ned fordi I ikke bryder jeg om det vedkomne har skrevet. Vi har ytringsfrihed her i landet, husk det.

-Sig tak for hjælpen hvis i har fået hjælp (så gider man hjælpe igen en anden gang)
-Kom gerne med kritik (men hold tonen positiv, så får vi alle mest muligt ud af forummet)

Go' weekend gutter

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:

Go' weekend gutter

Nu kan jeg se, at du er en forholdsvis "ny" bruger af forummet (no pun intended )

Så længe jeg kan huske har bølgerne altid gået højt - så jeg tror ikke der er tale om en "drejning" som sådan. Folk har altid "gået deres vej" eller "smækket med døren" eller simpelthen blevet udelukket.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

"Skal Hifi udstyr være musikalsk?" tråden syntes jeg nu ikke er en hakke tråd, omend nogle af de(vi) debatanter der har deltaget et stykke tid, kan have en lidt ligefrem tone. Men der er intet i den tråd jeg kan blive stødt over!  Når bølgerne går højt kan der godt falde en finke af fadte, men som regel er det ikke personligt. Jeg mener ikke tingene så slemt, så jeg håber da ikke at mine indlæg er med til at skræmme nogen væk! i øvrigt er det svært at debatere uden at diskutere, en ballancegang som mange ikke behersker!

Apollo tråden tja den er i mine øjne et rigtigt "godt" eksempel på en tråd der gik skævt

vi har tidligere at emnet oppe og vende, men du har nok ret i at vi skal stramme op igen

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

@Kempf87

Nu i de tråde hvor forhandlere går ind og forsvarer deres egne produkter, og andre forhandlere kritiserer, så går det vel for så vidt lidt forbi de gængse tråde på sitet.

Der er faktisk uhyggeligt få religionskrige imellem udstyr, som ikke før eller senere udredes.
Problemet med Apollotråden, var at alle diskussionerne foregik før Apollo landede på hylderne.

Der var reelt kun et par stykker som havde hørt den, og iøvrigt var glade for den.
Du vil altid få en masse kritiske spørgsmål omkring det tekniske - og det er sundt.
Så ved producenterne nemlig at der bliver kigget under motorhjelmen på udstyret, og de vil ikke kunne slippe afsted med hvad som helst.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Synes det er værd at påpege, at man IKKE skal skære oven een kam, fordi et emne eller 2 løber løbsk og en eller 2 tråde bliver negative, hvorpå man herefter påråber at HIFI4ALL.DK´s forum er generelt negativt. Det er ganske enkelt ikke rigtigt!

Generelt fungerer vores fora ganske fint, og der har aldrig været mindre fnidder end i disse dage, hvilket mange har givet udtryk for både på forum, men også via private beskeder og mails til f.eks. undertegnede.

Jeg er enig i, at man skal tale til andre som man selv forventer svar, men man skal også huske på at der ER tale om debat, og der skal være plads til holdninger og meninger - underforstået af dette foregår i en omgængelig og accpetabel tone, og naturligvis inden for de rammer HIFI4ALL.DK har opstillet.

Respekten bør være gensidig.

Slutteligt, så lyder opfordringen igen - er der tråde som bryder med de fastsatte reningsliner og regler, udstede at HIFI4ALL.DK, så benyt venligst rapportfunktionen.

Opfordring skal også lyde til de, som ser sit snit til at blive provokeret af en debatør i negativ retning og reagerer på en negativ provokation, helt at ignorer pågældende - negativitet avler negativitet.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

.....hvorpå man herefter påråber at HIFI4ALL.DK´s forum er generelt negativt. Det er ganske enkelt ikke rigtigt!

Det var ganske enkelt heller ikke det jeg skrev   Jeg skrev at gang på gang så man tråde hvor tonen blev negativ - ikke at hele forummet. Skriver jo tværtigmod at forummet er godt.

jdg1 skrev:

Nu kan jeg se, at du er en forholdsvis "ny" bruger af forummet (no pun intended )

Så længe jeg kan huske har bølgerne altid gået højt - så jeg tror ikke der er tale om en "drejning" som sådan. Folk har altid "gået deres vej" eller "smækket med døren" eller simpelthen blevet udelukket.

Jeg kom bare med min umiddelbare holdning og opfattelse af nogle tråde, og synes det er ærgeligt at folk forsvinder pga. dårlige vibrationer som måske nogle gange bare skyldes misforståelser.

kyhn skrev:

"Skal Hifi udstyr være musikalsk?" tråden syntes jeg nu ikke er en hakke tråd, omend nogle af de(vi) debatanter der har deltaget et stykke tid, kan have en lidt ligefrem tone. Men der er intet i den tråd jeg kan blive stødt over!  Når bølgerne går højt kan der godt falde en finke af fadte, men som regel er det ikke personligt. Jeg mener ikke tingene så slemt, så jeg håber da ikke at mine indlæg er med til at skræmme nogen væk! i øvrigt er det svært at debatere uden at diskutere, en ballancegang som mange behersker!

Jeg synes bare efter at have læst den at jeg faldt over nogle indlæg der ikke var lige pæne, men som du siger er det nok ikke personligt. Nogle vil måske bare modtage det sådan, alt efter folks egen opfattelse...

De tråde jeg nævnte var bare 2 eksempler jeg lige havde på nethinden. Der er flere eksempler end disse, kunne bare ikke lige huske alle sammen i hovedet.

Understreger det lige igen:

Alle fora på H4A er gode, tror vi er rigtig mange der har fået og får god vejledning - men tonen i nogle enkelte tråde bliver hårdere og hårdere hvilket jeg synes er ærgeligt.

Min opfordring er bare at holde stien ren og tale pænt til hinanden - det tror jeg da alle vil være enige i.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes