Emne: Musik fra computer=det forvrænger HJÆLP! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja som overskriften siger, så forvrænger det tit når jeg afspiller musik der er lagret på min computer, både med winamp og mediaplayer, hvordan kan det være? kvaliteten på filerne er gode nok, nogen er i 128 og 192, men alligevel forvrænger det? er det selve afspillerne det er galt med eller hvad? __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
| ja som overskriften siger, så forvrænger det tit når jeg afspiller musik der er lagret på min computer, både med winamp og mediaplayer, hvordan kan det være? kvaliteten på filerne er gode nok, nogen er i 128 og 192, men alligevel forvrænger det? er det selve afspillerne det er galt med eller hvad? |
|
|
Hej med dig
Jeg ved ikke helt hvad du mener med "forvringer"....Tænker du på i sammenligning med hvis du afspiller det samme via din cd afspiller eller hvad?
MP3 næsten uanset hvordan du har loaded det vil lyde anderledes end hvis du afspiller det via din cd afspiller, da det er komprimeret i større eller mindre grad. Dertil kommer, at det har meget at gøre med også, hvor godt dit lydkort i pcén er.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må fortælle lidt om, hvad vej du sender signalet.
- Er det via aktive PC-højttalere?
- Sender du signalet analogt eller digitalt ind i dit stereoanlæg?
- Forvrænger det også hvis du bruger hovedtelefoner?
Min første mistanke er at der er et led, enten en indgang eller udgang, der bliver overstyret til klippegrænsen undervejs. Har du prøvet at justere alle volumenniveauer lidt ned i dit volumenkontrolpanel? - især "volume" og "wave" er interessant i denne sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset-ja det er bare sådan generelt, eksempelvis hvis jeg hører samme sang på dvd/fjernsyn/cd/MD osv der kan f.eks være meget støj på og ved høje toner kan man nærmest høre det bliver presset og det skærer i ørene osv, nærmest som det klipper!
Boye-det er kun via mit stereo anlæg, og det bliver sendt analogt ind, har aldrig hørt det via hoved telefoner eller pc højttalere... hvis jeg skruer ned for f.eks wave, så skal jeg vel bare skrue højere eller?
__________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
rattanhuset-ja det er bare sådan generelt, eksempelvis hvis jeg hører samme sang på dvd/fjernsyn/cd/MD osv der kan f.eks være meget støj på og ved høje toner kan man nærmest høre det bliver presset og det skærer i ørene osv, nærmest som det klipper!
Boye-det er kun via mit stereo anlæg, og det bliver sendt analogt ind, har aldrig hørt det via hoved telefoner eller pc højttalere... hvis jeg skruer ned for f.eks wave, så skal jeg vel bare skrue højere eller?
|
|
|
Okey dét ved jeg ikke hvad grunden kan være til, det lyder ikke som den slags "forvringning" som jeg tænkte på....
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
... hvis jeg skruer ned for f.eks wave, så skal jeg vel bare skrue højere eller?
|
|
|
Ja, du skal bare skrue op for anlægget, så.
Jeg tænkte på, om der sker det, at du får de analoge udgange til at klippe signalet ved at skrue for højt op i Windows-mikseren, så kunne det måske klares på den måde.
Du er sikker på, at du bruger linieudgangen fra lydkortet og ikke hovetelefonudgangen?
Prøv at sætte et par hovedtelefoner til hovetelefonudgangen på lydkortet, og se om det også lyder grimt.
Det kan måske også være en dårlig kontakt i stikkene eller kablet.
Lydkortet kan også være defekt. Jeg har haft et, der stod af efter at have forvrænget et stykke tid.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|