Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Musik fra computer=det forvrænger HJÆLP! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

ja som overskriften siger, så forvrænger det tit når jeg afspiller musik der er lagret på min computer, både med winamp og mediaplayer, hvordan kan det være? kvaliteten på filerne er gode nok, nogen er i 128 og 192, men alligevel forvrænger det? er det selve afspillerne det er galt med eller hvad?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
ja som overskriften siger, så forvrænger det tit når jeg afspiller musik der er lagret på min computer, både med winamp og mediaplayer, hvordan kan det være? kvaliteten på filerne er gode nok, nogen er i 128 og 192, men alligevel forvrænger det? er det selve afspillerne det er galt med eller hvad?

Hej med dig

Jeg ved ikke helt hvad du mener med "forvringer"....Tænker du på i sammenligning med hvis du afspiller det samme via din cd afspiller eller hvad?

MP3 næsten uanset hvordan du har loaded det vil lyde anderledes end hvis du afspiller det via din cd afspiller, da det er komprimeret i større eller mindre grad. Dertil kommer, at det har meget at gøre med også, hvor godt dit lydkort i pcén er.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Du må fortælle lidt om, hvad vej du sender signalet.

• Er det via aktive PC-højttalere?
  • Sender du signalet analogt eller digitalt ind i dit stereoanlæg?
  • Forvrænger det også hvis du bruger hovedtelefoner?

Min første mistanke er at der er et led, enten en indgang eller udgang, der bliver overstyret til klippegrænsen undervejs. Har du prøvet at justere alle volumenniveauer lidt ned i dit volumenkontrolpanel? - især "volume" og "wave" er interessant i denne sammenhæng.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

rattanhuset-ja det er bare sådan generelt, eksempelvis hvis jeg hører samme sang på dvd/fjernsyn/cd/MD osv der kan f.eks være meget støj på og ved høje toner kan man nærmest høre det bliver presset og det skærer i ørene osv, nærmest som det klipper!

Boye-det er kun via mit stereo anlæg, og det bliver sendt analogt ind, har aldrig hørt det via hoved telefoner eller pc højttalere... hvis jeg skruer ned for f.eks wave, så skal jeg vel bare skrue højere eller?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

rattanhuset-ja det er bare sådan generelt, eksempelvis hvis jeg hører samme sang på dvd/fjernsyn/cd/MD osv der kan f.eks være meget støj på og ved høje toner kan man nærmest høre det bliver presset og det skærer i ørene osv, nærmest som det klipper!

Boye-det er kun via mit stereo anlæg, og det bliver sendt analogt ind, har aldrig hørt det via hoved telefoner eller pc højttalere... hvis jeg skruer ned for f.eks wave, så skal jeg vel bare skrue højere eller?

Okey dét ved jeg ikke hvad grunden kan være til, det lyder ikke som den slags "forvringning" som jeg tænkte på....

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
... hvis jeg skruer ned for f.eks wave, så skal jeg vel bare skrue højere eller?

Ja, du skal bare skrue op for anlægget, så.

Jeg tænkte på, om der sker det, at du får de analoge udgange til at klippe signalet ved at skrue for højt op i Windows-mikseren, så kunne det måske klares på den måde.

Du er sikker på, at du bruger linieudgangen fra lydkortet og ikke hovetelefonudgangen?

Prøv at sætte et par hovedtelefoner til hovetelefonudgangen på lydkortet, og se om det også lyder grimt.

Det kan måske også være en dårlig kontakt i stikkene eller kablet.

Lydkortet kan også være defekt. Jeg har haft et, der stod af efter at have forvrænget et stykke tid.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes