Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Intenst Hi-Fi had... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ringworm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg vil lige høre jer om der er andre der lider af dette:

Der er visse mærker af Hi-Fi som jeg ikke kan lade være med at føle en enorm mængde afsky for, uden at det har noget som helst med produktets kvalitet at gøre. Eksempel:

 

DENON,

Hver gang jeg hører om eller ser et Denon produkt, kan jeg ikke lade være med at føle en lille smule afsky uden at det har nogen berettigelse, jeg har endda indtryk af at Denon laver et kvalitets produkt, men det kan ikke kompensere for mit had for produktet.

Et andet eksempel er Dali. Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig vil have et par af de HT'ere indenfor mine døre, men kan igen ikke helt forklare mit synspunkt rationelt...

Er der andre der lider af dette uberettigede had overfor visse Hi-Fi mærker?

Lad mmig lige præcisere at det er et UBEGRUNDET had vi snakker om her, dvs. at man ikke har noget som helst at have det i, det er bare ikke et mærke I ville købe af uforklarlige grunde.

-Ringworm

 

 

 

 

 

 

Til top Vis Ringworm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ringworm
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Det er helt naturligt hvis man har fået ringorm.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg havde ringorm, kunne jeg ikke lide Marantz, men det går helt fint nu.

vh.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Det er helt naturligt hvis man har fået ringorm.

MVH WRONG

Hæhæ, ja det er vist den eneste plausible forklaring på al den infantile lede. Havde jeg sådan én, var jeg også grundigt sur på mangt og meget....

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har stået i en hifi forretning, og hørt en sælger fra ********* fortælle en stakkels familiefar, om en subwoofer, der nok næsten var det eneste der virkelig kunne spille bas ( jeg har den selv derhjemme)  sagde han. Det firma køber jeg ALDRIG noget fra. Desværre købte den stakkels mand subben.

__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg hader ingen merker, men har i løbet af mine mange år udviklet en preferance for et par som jeg ved alltid leverer det jeg er på udkik efter (Dali&SVS), men det betyr ikke at jeg på nogen måde lukker ørene for andre alternativer.

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
S V J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok har jeg det også på samme måde med Denon. NAD synes jeg hellere ikke om......

mvh

SVJ

Til top Vis S V J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S V J
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2296
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har da osse nogle mærker som ikke "siger mig så meget".....!!! Men griner nogle gange lidt af min far! For jeg tror han er blandt de få, som kan afgøre om et produkt er godt, uden overhovedet at kende det, eller have lyttet til det......    Han har i hvert fald nogle mærker han ikke kan "lide".....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

...underlig, indebrændt tråd, synes jeg...

Især fordi der skydes med spredehagl uden begrundelser eller konkrete eksempler

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lide B&O, men det ernok også fordi det ikke er ordentlige, efter min mening, hifi-entusiaster der køber det, mener at det her en hvis snop effekt, og det kan jeg slet ikke lide

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

jeg hader jvc lyd anlæg.. tv og video har de bedre held med
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kom nettop på at jeg godt nok var gal på Audio Pro den gangen de lovte at Ace Bass 2 skulle levere 18hz, uden å komme i nærheden af at holde det. Men jeg er nu en gang en der ikke bærer nag, så jeg gidder ikke hade de fordi de har dummet sig en enkelt gang.

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lide B&O, men det ernok også fordi det ikke er ordentlige, efter min mening, hifi-entusiaster der køber det, mener at det her en hvis snop effekt, og det kan jeg slet ikke lide
ja jeg mener heller ikk at når jeg lige skal høre en eller andens B&O og han siger, kan du ikk hører hvor rent det lyder.. og hør lige bassen.... det kan jeg sku ikk høre
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Ringworm skrev:

Hej allesammen,

Jeg vil lige høre jer om der er andre der lider af dette:

Der er visse mærker af Hi-Fi som jeg ikke kan lade være med at føle en enorm mængde afsky for, uden at det har noget som helst med produktets kvalitet at gøre. Eksempel:

 

DENON,

Hver gang jeg hører om eller ser et Denon produkt, kan jeg ikke lade være med at føle en lille smule afsky uden at det har nogen berettigelse, jeg har endda indtryk af at Denon laver et kvalitets produkt, men det kan ikke kompensere for mit had for produktet.

Et andet eksempel er Dali. Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig vil have et par af de HT'ere indenfor mine døre, men kan igen ikke helt forklare mit synspunkt rationelt...

Er der andre der lider af dette uberettigede had overfor visse Hi-Fi mærker?

-Ringworm

 

 

 

 

 

 

Jeg synes du skulle tage kontakt til din arbejdsgiver. Jeg er sikker på han ville være lydhør overfor den situation du står i.



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Ringworm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

...underlig, indebrændt tråd, synes jeg...

Især fordi der skydes med spredehagl uden begrundelser eller konkrete eksempler

MVH

Som jeg skriver, er det totalt ubegrundet, og de 2 eksempler er Denon og Dali....

 

Til top Vis Ringworm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ringworm
 
PinGu88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Tror du ikke det har noget at gøre med at du fik tæsk i folkeskolen af en derstartede med D og nu hader du alt der starter med D.?

__________________
//PinGu
Til top Vis PinGu88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PinGu88
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skulle tage kontakt til din arbejdsgiver. Jeg er sikker på han ville være lydhør overfor den situation du står i.

HA HA HA ... god stil----



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Tjah tjoh.... Jeg tror lidt at hifi produkter fra Eltax, vækker min afsky 

Synes egentligt at tråden er sjov nok....


__________________
I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Alt det, der er over mit budget, har jeg afsky for. 





__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes