Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ ALLE
Er der nogen derude der har erfaringer med ebay??
Hvordan foregår bla. betaling,fragt osv.
Hvis man køber uden for EU. Hvad så med strømtilslutning af Eks.vis forstærker??
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt du har brug for at vide står i deres glimrende hjælpesystem.
Men det foregår på samme måde som i den blå avis, bare det er en auktion som ebay varetager. Selve salget har Ebay ikke noget med at gøre. De formidler kontakt. Køber og sælger aftaler indbyrdes omkring fragt og betaling. Så du ser annonce, henvender dig til sælger om betalingsmåde og fragt til dk, du byder, hvis du vinder aftaler du betaling, du betaler, sælger sender. Du modtager forhåbentligt varen :-) De fleste bruger PayPal eller BidPay til at varetage pengetransaktionen. Derved kan du betale med f.eks. Visa.
Start i det små. Der er mange aspekter i det med at handle på Ebay. Det skrives der bøger om.
Læs deres hjælpesystem ordentligt igennem.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... og husk at lade være med at blive grebet af auktionsstemningen.... det kan koste dyrt
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I de fleste tilfælde står betalings- og forsendelsesbetingelserne i selve auktionen. Hvis du er ude for at der står "Nur Deutschland" så prøv alligevel at skrive til sælger - normalt kan de overtales til at ville sende til Danmark. Danskere har et relativt godt ry som handelsmænd blandt tyskerne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jasc Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med Ebay!
Jeg har handlet 2 gange - begge gange med et fornuftigt resultat.
Gå efter de sælgere der har godt gang i biksen - det kan du se på deres tilbagemeldinger fra glade købere. De vi likke risikere forretningen ved at snyde dig!!!
Jeg købte en Audiomeca Kreatura CD-afspiller for 4000 kr. Hvilket jeg vil betragte som et fund til prisen. Du skal bare være opmærksom på, at postvæsenet er nogle svin med pakker. Spindlen på min Nye maskine fik et gok, så den ikke kunne spille. Det løste Arne fra Quali Service til gengæld for få kroner. Afspilleren har kørt halvanden år uden problemer, og jeg vil ikke bytte den med en ny afspiller under 20.000 kroner.
Anden gang var det cykelgrej - det er ikke så ømfindigt!!!
MVH
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt af et gamble...Jeg er blevet brendt et par gange pa ebay. Der er nul sikkerhed. Har du betalt over paypal og slager ikke sender dig varen er der intet at gore. Desuden var der en artikel i washington post i sidste uge,de havde lavet en undersogelse der vidste at godt 20 procent af alt der salges pa ebay er stjalet....mildest sagt er jeg ikke specielt imponeret af ebay. Hvis de kunne lave noget mere kober sikkerhed, bade for at fa varen men ogsa sikre den ikke er stjalet...men jeg kan ikke rigtig se hvordan det skulle vare muligt.
__________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle rent faktisk være en form for dækning jfm. Ebay´s bestemmelser, hvilke man naturligvis kan læse alt om på Ebay´s sider. Hvorvidt der skal tegnes noget særskilt eller ej skal jeg ikke kunne sige. De gange jeg har handlet på Ebay har alle været positive. 5 gange har jeg handlet med private og 2 gange via de Netshops som også sælger via Ebay, og der har aldrig været problemer lige bortset fra den sidste gang hvor jeg handlede via en forhandler. Det eneste problem var at jeg ikke fik at vide at de havde sendt mig pakken (en Marantz SR-8000) og ej heller fik en meddelelse fra UPS, og pludselig kom pakken (træls, hvis jeg ikke havde været hjemme, fordi jeg bor pænt langt væk fra nærmeste UPS-central, og endnu mere træls da jeg ikke vidste at den kom med UPS) - den blev tilmed afleveret uden at chaufføren ville have penge. Desværre opdagede han fejlen og kom efter pengene et par dage senere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg et par gange været inde på ebay og blevet fristet over de mange gode køb man kan gøre sig, men hvordan fungerer det mht. told og afgifter?
Selvom varerne er brugt, skal man vel stadigvæk betale moms osv? Eller er det bare mig der er naiv? (det håber jeg )
|
Til top |
|
|
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener helt bestemt der skal betales skat af det selvom det
er brugt.
Men hvis du kender noget i USA kan du jo bare få dem til at
sende det til dig som noget "til låns" udstyr, mon ikke det
virker?
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også handlet på Ebay (4-5 gange).
Jeg har kun købt cd/vinyl, så jeg har ikke haft det store beløb ude og svømme.
Hvis man lige mangler en bestemt single eller en udgået vinyl er der tit gevinst på ebay.
Check sælgers feedback grundigt. Jeg har indtil videre kun handlet med sælgere som har 100% positiv feedback. Det er gået godt indtil videre.
(ok, første gang blev jeg kuppet godt og grundigt af en sælger, jeg troede jeg havde købt en "original" Neil Young bootleg, men modtog en cdr kopi. Lidt naivt ;o). Lad være med at betale for bootlegs, man kan bytte sig til langt det meste (ikke på ebay men f.eks. www.hyperrust.org og www.dylantree.com) og hvis man ikke har noget at bytte med er der somregel nogle flinke mennesker der gerne vil kopiere hvis man sender dem en blank skive og retur-porto.)
mvh
|
Til top |
|
|
soli Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har brugt/købt over 50 gange, heldigvis ikke blevet rigtig snydt endnu, men det er vigtigt at check sælges feedback og ved større ting (beløb) send en mail til sælger.
Det eneste jeg er blevet snydt med var dvd film fra østen disse var kopier, fik mine penge retur, da jeg gik ham lidt på klingen.
Til betaling har jeg oprettet en paypal konto, så er det nemmere at betale.
Det er sjovt og spændende, men husk ikke at blive grebet af auktionsfeberen, der kommer altid et anden godt tilbud 
/soli
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
soli skrev:
Ja, har brugt/købt over 50 gange, heldigvis ikke blevet rigtig snydt endnu, men det er vigtigt at check sælges feedback og ved større ting (beløb) send en mail til sælger.
Det eneste jeg er blevet snydt med var dvd film fra østen disse var kopier, fik mine penge retur, da jeg gik ham lidt på klingen.
Det er sjovt og spændende, men husk ikke at blive grebet af auktionsfeberen, der kommer altid et anden godt tilbud 
/soli
|
|
|
Har du så skullet betale moms af dine køb? Hvis man kan undgå dette, har man jo pludselig mulighed for at lave nogle regulære scoops på f.eks. forstærkere, cd-afspillere osv....
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
soli skrev:
/soli
|
|
|
Har du så skullet betale moms af dine køb? Hvis man kan undgå dette, har man jo pludselig mulighed for at lave nogle regulære scoops på f.eks. forstærkere, cd-afspillere osv....
|
|
|
Har selv lige tilmeldt mig Ebay, efter at have set de mange tilbud og der er faktisk mange der accepterer kort betaling.

/hifreak
|
Til top |
|
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg har kun gode erfaringer med e-bay. husk at checke sælgerens feedback. de fleste gange har jeg bare sendt dollars i et brev. det har jeg gjort ca 75 gange og der er ikke en eneste der har snydt mig med bare at beholde pengene og så bagefter sige, at jeg ikke har sendt pengene. og cdérne har altid været i super fin stand. jeg har efterhånden handlet jorden rundt, men mest usa.
good luck
bent pedersen
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt det her lyder sindssygt, men hvis jeg køber en forstærker i Spanien hvor meget moms og told kommer jeg så til at betale, og bemærk jeg har ikke købt noget endnu..

/hifreak
|
Til top |
|
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at kigge på www.qxl.dk det er det samme princip, eBay er bare 1000 gange større, men qxl er det dansk. Hvis folk snyder er det lidt lettere at finde dem!
Dog er der ikke så mange ting at vælge imellem! __________________ Søren
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint nok men QXL har ikke lige noget jeg kunne tænke mig, kunne bare godt tænke mig at vide noget om ovenstående..

/hifreak
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifreak skrev:
Jeg ved godt det her lyder sindssygt, men hvis jeg køber en forstærker i Spanien hvor meget moms og told kommer jeg så til at betale, og bemærk jeg har ikke købt noget endnu..
/hifreak |
|
|
Så længe det er privat handel indenfor EU er der ingen moms og told.
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK det var da rimligt rart at høre, hvorfo rskal alting være billigt og langt væk det er selvf en seriøs overvejelse om det er noget man tør, men det tror jeg lige jeg vil sove nogle timer på Tak for det vilmann.. __________________ /hifreak
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er det ved at være ret seriøst med den handel, da der virkelig er nogle penge at spare så kunne godt bruge lidt hjælp. her. Ham som jeg er kommet i kontakt med har en butik i Portugal hvor han kan sælge produktet helt uden moms og told jeg skal give 2300 CHF for en Sunfire Ultimate Receiver inkl forsendelse og forsikring til Danmark og det er jo virkelig billigt har checket ham på Ebay og han har fået over 900 tilbagemeldinger og er Powerseller. Mit spørgsmål er så bare kommer der ikke en masse afgift oveni når den kommer til Danmark ellers lyder det da helt vanvittigt billigt, ? jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at overføre pengene på forhånd men vil betale med mit visakort. Selvfølgelig er der altid det med garantien o.s.v. men det lover han at der er jeg dækket ind globalt også hvis der sker noget med forstærkeren underves er lidt i et dillemma her så hvis der er nogen der lige kunne hjælpe med et par svar vil jeg være taknemlig, det blev noget af en smørre men måtte lige ug med det...
__________________ /hifreak
|
Til top |
|
|