Forfatter |
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine højttalere reagerer underligt et specielt sted i sangen "Surfing The Warm Industry" på Kashmirs nye CD Zitilites.
Basenheder ryster lige på do i "... how much good he's gonna do" cirka 1:01 minut inde i sangen.
Har i samme erfaring?
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun hørt Kasmir i radion og med den lydkvalitet de har i deres plader ville mine enheder også ryste underligt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
:\ Det var ikke lige det jeg fiskede efter..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
:\ Det var ikke lige det jeg fiskede efter.. |
|
|
Du er da en underlig fisk
Det var bare en vits altså, men kasmir siger mig ikke noget bortset fra det. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så kommentere hvis du ikke hører det?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal prøve at teste...
Jeg har tilgengæld "problemer" med bassen på Tim C's nye album i sang nr. 2. Der er et længere stykke med akustiskguitar som lyder fint, men når bassen går på er det som om den overstyrer eller lign. Nogle toner er simpelthen højere end andre.
Er der nogen der kan nikke genkendende til det??
Jeg har hidtil troet at det er min Denon 2803 der har svært ved at styre mine evidence 470 højtalere. Som afspiller bruges en Denon 2200.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hvorfor så kommentere hvis du ikke hører det?  |
|
|
Ja jeg høre jo ligesom Kasmir i radioen og min pointe var sådanset bare at jeg syntes der er så dårlig lyd i dette at jeg ikke ville være i stand til at høre om noget lød forkert elelr ej.
Men undskyld fortyrelsen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send pladerne til mig så skal jeg nok fortælle hvordan de lyder, for mit anlæg spiller det som findes på pladen . Jeg sender pladerne retur samme dag 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ronin skrev:
Hvorfor så kommentere hvis du ikke hører det?  |
|
|
Ja jeg høre jo ligesom Kasmir i radioen og min pointe var sådanset bare at jeg syntes der er så dårlig lyd i dette at jeg ikke ville være i stand til at høre om noget lød forkert elelr ej.
Men undskyld fortyrelsen.
|
|
|
Det er helt ok - du er tilgivet, men også kun fordi det er dig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Send pladerne til mig så skal jeg nok fortælle hvordan de lyder, for mit anlæg spiller det som findes på pladen . Jeg sender pladerne retur samme dag 
|
|
|

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|

|
|
|
Hovsa så du at der er en der har en CD-afspiller tilsalg i dit mærker er det ikke noget ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
|
|
Ikke nøvenigt , der er kun støj på de plader.
Ej undskyld, nu skal nok holde min kæft. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige prøvet og bassen "ryster" også hos mig så det ligger nok i optagelsen. Jeg har oplevet det samme med Simpel Minds, Real life sang nr 4 lige i starten er der noget subsonisk der for bassen til at bevæge meget
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|

|
|
|
Hovsa så du at der er en der har en CD-afspiller tilsalg i dit mærker er det ikke noget ?
|
|
|
Nej, det er ikke rigtigt nødvendigt - jeg har jo!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 03 November 2003 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ude for det sammen men ganske vist ikke med Kashmir men derimod er det "Organic Paste" -på det sidste track opstår der en ekstrem lavfrekvent lyd, lyden er så lavfrekvent at den dårligt høres men ses i den grad at bassen bevæger sig med store udsving, hvad det er som er sket i produktionen aner jeg ikke ?
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2003 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Capslock skrev:
Jeg har lige prøvet og bassen "ryster" også hos mig så det ligger nok i optagelsen. Jeg har oplevet det samme med Simpel Minds, Real life sang nr 4 lige i starten er der noget subsonisk der for bassen til at bevæge meget |
|
|
Tak! Så er det ikke mig der er skør :) Der virker som en fejl, da det kommer et ret underligt sted midt inde i sangen...
Alex E Nielsen skrev:
Jeg er ude for det sammen men ganske vist ikke med Kashmir men derimod er det "Organic Paste" -på det sidste track opstår der en ekstrem lavfrekvent lyd, lyden er så lavfrekvent at den dårligt høres men ses i den grad at bassen bevæger sig med store udsving, hvad det er som er sket i produktionen aner jeg ikke ? |
|
|
Næ, det virker lidt skuffende at de ikke har lagt mærke til sådan nogle lyde. Måske er det sådan en skjult hilsen, en Easter Egg måske?
|
Til top |
|
|
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 04 November 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
Måske er det sådan en skjult hilsen, en Easter Egg måske? 
|
|
|
Ja lad os prøve at spille den baglæns  __________________ I reject your reality and substitute my own
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 04 November 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
Jeg skal prøve at teste...
Jeg har tilgengæld "problemer" med bassen på Tim C's nye album i sang nr. 2. Der er et længere stykke med akustiskguitar som lyder fint, men når bassen går på er det som om den overstyrer eller lign. Nogle toner er simpelthen højere end andre.
Er der nogen der kan nikke genkendende til det??
Jeg har hidtil troet at det er min Denon 2803 der har svært ved at styre mine evidence 470 højtalere. Som afspiller bruges en Denon 2200.
|
|
|
Det er i hvert fald en mulighed. Jeg har selv Evidence 470, dog med en Denon 3802, og jeg vandt en del ved at smide en seperat effektforstærker på. Jeg vil ikke sige Denonen gør det dårligt, men min rotel effekt, har bare en del bedre styr på sagerne.
|
Til top |
|
|