| Forfatter |
|
Thomasen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg er helt ny inde på denne side, og dette er også mit første indlæg. Jeg er også rimlig ny inde for Hi-Fi, og jeg skal ud og havde købt mig mit første "rigtige" anlæg. Jeg overvejet følgende: Forstærker: Nad C320BEE CD-afspiller: Nad C521BEE Højttalere: Dali Concept 6 Højttalerkabel: QED Original kabel
Signalkabel: QED Qunex 1 kabel
Hvad synes i om det? Er der noget som jeg burde skifte ud? Jeg vil ikke købe brugt, og jeg vil helst købe i Hi-Fi Klubben, da det er den eneste Hi-Fi butik i nærheden af hvor jeg bor. Skal lige sige at mit værelse kun er 8 m² stort, så der er ikke så meget plads. Lige et sidste spørgsmål, hvor meget betyder det om man bruger spikes til sine højttalere?
Håber der er nogen som der vil give sin mening til kende.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomasen skrev:
Hej
Jeg er helt ny inde på denne side, og dette er også mit første indlæg. Jeg er også rimlig ny inde for Hi-Fi, og jeg skal ud og havde købt mig mit første "rigtige" anlæg.
Jeg overvejet følgende:
Forstærker: Nad C320BEE
CD-afspiller: Nad C521BEE
Højttalere: Dali Concept 6
Højttalerkabel: QED Original kabel
Signalkabel: QED Qunex 1 kabel
Hvad synes i om det? Er der noget som jeg burde skifte ud? Jeg vil ikke købe brugt, og jeg vil helst købe i Hi-Fi Klubben, da det er den eneste Hi-Fi butik i nærheden af hvor jeg bor. Skal lige sige at mit værelse kun er 8 m² stort, så der er ikke så meget plads. Lige et sidste spørgsmål, hvor meget betyder det om man bruger spikes til sine højttalere?
Håber der er nogen som der vil give sin mening til kende.
|
|
|
Så er det de forkerte HT du har udset.... (du har "behov" for nogle SMÅ højttalere)
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Thomasen og velkommen til!
NAD 320 og 521 har jeg selv og det kan jeg kun anbefale på det varmeste  .
Med hensyn til højttalerne synes jeg egentlig også at Concept 6 er et
rigtigt godt valg i prisklassen. Dem har jeg haft lejlighed til at
lytte til ved en del lejligheder, de spiller rigtigt godt. Jeg ville
dog vælge Audio Pro's Black Diamond i stedet, men de koster lige lidt
mere. Men i den prisklasse er Concept 6 svære at slå.
Jeg er dog tilbøjelig til at give go4it ret i, at du måske skulle vælge
lidt mindre højttalere til dit lille værelse... På den anden side boede
jeg i et lille værelse på 9 kv. m. da jeg i sin tid købte mine
diamanter  . Prøv også at kigge på
B&W's DM303 de gør det også godt, synes jeg. Du skal bare være
villig til at ofre til et par gode standere, det er meget vigtigt. Dem
kan du vel kigge i dba efter...
Se evt. "mit stereo setup"
Mvh og held og lykke
Morten
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja syntes nu ikke at de Concept 6 vil blive alt for store på 8m^2. Concept 6 er en rigtig god højttaler til prisen så den bliver svær at slå. Syntes alt i alt det er et meget fornuftigt anlæg du er skruet sammen.
__________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget fornuftige komponenter du har valgt der. Mht. spikes så er det et rimeligt kompiceret emne. Nogen foretrækker spikes andre at putte kork under højtalerne og nogen kan bedre lide fliser eller granit. Og nogle kombinerer fliser og granit med spikes. Så det er meget op til dig selv hvad du synes lyder bedst.
Men teorierne er alligevel forskellige. Spikes går efter at skabe en så effektiv kobling til gulvet som muligt mens fliser og kork går efter at afkoble højtalerne fra gulvet altså at absorbere højtalernes rystelser fra gulvet.
Forresten synes jeg heller ikke at dine Concept 6 ht'ere er for store til dit værelse, men måske skulle du ikke vælge at opgradere til større ht'ere for to 6,5 tommers basser ligger nok lige på grænsen til hvad der er for meget til dit værelse.
Redigeret af Mastervol - 26 Februar 2006 kl. 12:57
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene alle sammen, jeg tror at jeg vil købe det her. Jeg vil vælge disse højtallere alligevel, da jeg godt kan lide bas  . Hvor lang tid skal sådan nogle højtallere spilles til, før de er helt spillet til?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomasen skrev:
Tak for svarene alle sammen, jeg tror at jeg vil købe det her. Jeg vil vælge disse højtallere alligevel, da jeg godt kan lide bas . Hvor lang tid skal sådan nogle højtallere spilles til, før de er helt spillet til? |
|
|
Ved det ikke helt, men det kan variere fra 10 til 500 timer! Og selvom det står i manualen, vil den typisk stadig forbedre sig noget tid efter.
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået købt mit anlæg her for et par uger siden, det blev det ovenstående anlæg (udover at jeg valgte nogle andre kabler). Jeg meget tilfreds med det, og jeg synes at det lyder rigtigt godt  . Men da jeg er meget glad for bas, synes jeg godt at anlægget kunne bruge lidt mere bas mest i film, så har overvejet lidt at købe concept subben.Så jeg ville spørge om der er nogen herinde, som der har hørt den, og lige ville lige give sin mening til kende om den. Tror i den er hurtig nok til musik og ville den ødelægge lidt af lyden i musik? Hvordan vil en så stor subwoofer lyde inde på mit lille værelse, vil den blive meget mudrede og upræcis? Jeg skal selv have hørt den på et tidspunkt, men ville bare lige spørge herinde.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dine 8 kvm, vil jeg helt klart påstå at conceptsubben vil blive for dominerende på dit værelse, også selvom du godt kan lide bas.... men hvis du bor i nærheden af en HFK kan du jo høre om du må låne en med hjem en dag, og så høre hvordan det lyder... De plejer at være ret flinke (i hvert fald dem jeg har været i) til at låne alt muligt ud....
|
| Til top |
|
| |
Grarup Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med anlægget. Har det selv dog med nogle andre kabler og et lidt større rum. Jeg er i hvert fald glad for mit. __________________ Concept 6
Nad c320bee
Nad c521bee
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogle kommentarer til dit valg at komponenter. Men jeg synes du skulle overveje at stykke dit anlæg sammen over længere tid og så spenderer lidt mere på hver komponent. Det gør det også skægerer at "bygge" sit anlæg (hvis man er lidt nørdet)
god aften
Lasse
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
|
Jeg har ikke nogle kommentarer til dit valg at komponenter. Men jeg synes du skulle overveje at stykke dit anlæg sammen over længere tid og så spenderer lidt mere på hver komponent. Det gør det også skægerer at "bygge" sit anlæg (hvis man er lidt nørdet)
god aften
Lasse
|
|
|
... Bliver der sagt her 8 måneder efter han HAR købt sit anlæg... 
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Gonzo skrev:
|
god aften
Lasse
|
|
|
|
|
|
Så kan jeg lære det - at læse altså
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Mastervol skrev:
Gonzo skrev:
|
god aften
Lasse
|
|
|
|
|
|
Så kan jeg lære det - at læse altså
|
|
|
Ja, havde nok selv kommenteret noget lignende på tråden hvis ikke jeg havde fundet et mine egne indlæg jeg ikke liiige sådan kunne huske jeg havde skrevet i går... 
|
| Til top |
|
| |