| Forfatter |
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg vil lige komme med en advarsel.. Jeg har jo nok selv været ret naiv, men jeg plejer at stole på folk.. Jeg har solgt et par Tara Labs AIR 1 ht kabler. Manden der købte dem fik en uge til at prøve dem i, herefter skulle han enten sende dem retur, eller side pengene ind på min konto.. Der er nu gået fjorten dage uden at han har overført pengene... Jeg har hans underskrift på aftalen. Han tager ikke sin tlf. Idag ringede jeg så til hans nabo og får at vide at jeg ikke er den første der ringer med det problem Han er bare en stor tyv!!!! Hun har også set ham få tæsk af en stor rocker i opgangen Imorgen skal jeg ned og snakke med advokatbistanden og høre hvad jeg kan gøre..
Jeg ville lige komme med en advarsel om at man ikke kan stole på folk, desvære
(Indlæg redigeret af admin kl. 17:56)
__________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta' ud og besog ham.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hvad er det du advarer imod? At handle med folk på Frederiksberg?
Jeg føler sgu´med dig - er er ikke noget mere p***eirriterende end at blive snydt i en hifihandel
winter skrev:
Ta' ud og besog ham. |
|
|
... og sig hvad? Det burde sgu ikke være nødvendigt
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
stakkels nabo
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unset hvor vidt man er behandlet uretmæssigt eller ej, skal jeg frabede upassende sprogbrug i forummet!Jeg har fuld forståelse for at man i ovenstående forbindelse er vred, men hold venligst ind med brugen af trusles lign. udtalelser samt sprogbrug af uhensigtsmæssig karakter!Takker
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt naiv har du nok været ja,for ikke at sige meget du skulle i det mindste have fået et depositum eller klarlagt om det feks havde været en forum bruger med mange indlæg,er bange for de penge er tabt han har nok været i retten utallige gange og han har nok ingen penge men selvfølgelig skal han meldes
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
|
Hejsa!
Jeg vil lige komme med en advarsel.. Jeg har jo nok selv været ret naiv, men jeg plejer at stole på folk.. Jeg har solgt et par Tara Labs AIR 1 ht kabler. Manden der købte dem fik en uge til at prøve dem i, herefter skulle han enten sende dem retur, eller side pengene ind på min konto.. Der er nu gået fjorten dage uden at han har overført pengene... Jeg har hans underskrift på aftalen. Han tager ikke sin tlf. Idag ringede jeg så til hans nabo og får at vide at jeg ikke er den første der ringer med det problem Han er bare en stor tyv!!!! Hun har også set ham få tæsk af en stor rocker i opgangen Imorgen skal jeg ned og snakke med advokatbistanden og høre hvad jeg kan gøre..
|
|
|
Hej med dig.
Hvorvidt du har været naiv eller ej, det kan man diskuterer, men uanset hvad så synes jeg det er sørgeligt at du har været ude for noget sådan. Det er da svineri af største skuffe kan man sige, og jeg fatter bare INTET af den slags. At han åbenbart har taget røven på andre, gør det jo bare mere irriterende, og det kunne du jo ikke vide.
Men jeg tænkte på. Mon ikke der er en chance for at få dine ting tilbage, hvis du ringer til politiet og forelægger dem "sagen". De må jo hurtigt kunne "besøge" ham og konstaterere om han har dine ting, sådan at du kan få dem tilbage?
Ellers har jeg ikke nogen idé om hvad du kan gøre desværre. Udover at jeg vil sige at verden er fuld af fupmagere desværre og jeg synes det er fint at du bringer din historie som en "reminder" til andre som står og skal sælge et eller andet.
Håber der kommer en løsning.
Michael
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lån aldrig dine ting ud...! Hvis der er tale om at prøve et produkt, så skal man sku da altid få pengene, og så aftale man kan returnere det, hvis man ikke ønsker det aligevel...
Sådan gør butikkerne jo også!
Det gør self. ikke nogen forskel på at det er iorden det han gør, men da en reel retsag e.lign. vil trække ud i meget lang tid, og koste advokat, og gebyr til retten og alt muligt, og selvom du har en rock solid case, så risikere du han ikke kan betale, og så står du både uden kabel, med advokat regning, og skal dække omkostningerne... Mit råd, vil være at tage ud til ham, og pænt bede ham om kablet tilbage, eller betale pengene!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
|
Hejsa!
|
|
|
Det er trist at blive snydt, ingen tvivl om det. Min erfaring med utallige af brugt-handler, er heldigvis at folk generelt er til at stole på. Faktisk er jeg ovenud positivt overrasket. Ikke een gang er jeg blevet snydt. Og vi snakker om MANGE "dba.dk" handler
Så jeg vil hellere vende den om og sige: GENERELT ER FOLK TIL AT STOLE PÅ
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en sur sur oplevelse...at låne ud til folk man umiddelbart stoler på... og det var det', varene er væk, måske for altid.
Jeg plejer at "køre" den anden vej rundt: Dvs. fuld betaling ved afhentning og 1-3 dages fortrydelsesret (alt efter grej) ved returnering - forudsat grejet afleveres i samme stand som ved handlen.
Om ovenstående er en bedre løsning beror på, om køber har tillid til sælger, og det kan også være en svær ting, - men kontanter skal der altså på bordet.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd, jeg har det sådan at hvis de ikke vil betale først, så er der en bedre køber et sted...
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En elefanthue, og et baseballbat er da en løsning..
Men hold kæft hvor er det sur røv..
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live and learn...
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
|
En elefanthue, og et baseballbat er da en løsning..
Men hold kæft hvor er det sur røv..
sigaard
|
|
|
En løsning JA!
Men bestemt ikke nogen god en af slagsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er surt, meget surt men det er nok som de fleste skriver, "Du skal ALDRIG sende noget til nogen før de har betalt" så kan man aftale at varen tages retur hvis ikke den lever op til forventningerne.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
|
Det er surt, meget surt men det er nok som de fleste skriver, "Du skal ALDRIG sende noget til nogen før de har betalt" så kan man aftale at varen tages retur hvis ikke den lever op til forventningerne.
m@dsen
|
|
|
Og du skal aldrig betale for vare før du har modtaget den. Der kunne jo sidde en svindler i den anden ende .
MVH
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
m@dsen skrev:
|
m@dsen
|
|
|
Og du skal aldrig betale for vare før du har modtaget den. Der kunne jo sidde en svindler i den anden ende .
MVH
|
|
|
Så send det dog for pokker pr.efterkrav, hvor svært kan det i grunden være, det er det mest sikre man kan gøre faktisk og det er da bedre at betale det ekstra det koster fremfor at miste flere tusinde kroner. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NickyD!
Ja snydt kan man altid blive, og alle bliver det vel før eller siden, så omtanke må vel være bedre end efterrationalisering.
"Man skal lære så længe man lever" er der et ordsprog der siger, jeg plejer at vende det om og sige, "Man lever så længe man lærer", når først indlæringen går tabt er man vel egentlig blot i live.
Så se det fra den lyse side. Du må konstatere at du lever og ikke blot er i live
Mvh
Paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Andre skrev:
m@dsen skrev:
|
m@dsen
|
|
|
MVH
|
|
|
Så send det dog for pokker pr.efterkrav, hvor svært kan det i grunden være, det er det mest sikre man kan gøre faktisk og det er da bedre at betale det ekstra det koster fremfor at miste flere tusinde kroner.
|
|
|
nemlig, og vil man være flink, så tilbyd at købe det tilbage hvis det ikke er noget for køber alligevel. Så er det kun portoen + gebyret, man hver især mister.
|
| Til top |
|
| |