| Forfatter |
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
PA udstyr til hj. brug. 
PA udstyr er lavet/designet/bygget med helt andre ting for øje, end det brug i et hjemme set up.
Det meget tiltrækkende at købe f.eks. de mange watt pr. krone, som PA forstærkere tilbyder. Men det kejseren ny klæder.
PA forstærkeren.
Jack stik: Disse bruges fordi de er lette at bruge/sikre og et jack stik kan trækkes gennem et kabel bundt, meget letter en f. eks, en RCA eller XLR. Dette letter udskiftning af et kabel ud af 50 f.eks.
XLR/ bal. drift. = godt skærmet: Dette bruges fordi PA udstyr lever i et meget støjfyld miljø. Power/ signal/højtaler kabler i en pære vælling + lange ledningstræk. Og ikke mindst i e miljø med trådløse mikrofoner og samtale anlæg.
Blæser køling: det betyder intet i PA sammenhæng at der sidder en 70dB blæser og holder et Rack monteret PA effekttrin ”koldt” da der aldrig er nogen der hører det.
Sikringskredsløb: der sidder alle tænkelige sikrings kredsløb, mange i signal vejen. Det er fordi sikkerhed er højeste priotet
Dette blot nogen af de ting som kendetegner PA udstyr/forstærkere. Der er ikke et eneste af dem der har positiv indflydelse på lydkvalitet. Men de har alle en positiv indflydelse på brugen af en forstærker i PA sammenhæng.
Derfor skal man til hj. brug, bruge hj. udstyr, og til PA, PA udstyr. Skidt fra kanel om man vil.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh... Du har nok ret i at PA-grej næppe er velegnet hjemme i stuen, men at man i PA-forstærkere generelt bruger jack-stik er altså noget vås.
Også her er XLR/Balanceret drift fremherskende, netop af de grunde du selv nævner.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Øhhh... Du har nok ret i at PA-grej næppe er velegnet hjemme i stuen, men at man i PA-forstærkere generelt bruger jack-stik er altså noget vås. Også her er XLR/Balanceret drift fremherskende, netop af de grunde du selv nævner.
/vilmann
|
|
|
Jack: helt enig. men det var et eks. på at de valg man har lavet på/i en PA forstærker er af helt andre grunde en optimal lydkvalitet til hj. brug.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
poul skrev:
|
PA udstyr til hj. brug. 
|
|
|
Jamen jeg kan da kun give dig ret i at PA udstyr er først og fremmst lavet til at kunne tøle en hård behandling.
Jeg vil med det samme sige at jeg ikke har specielt meget erfaring med PA forstærkere.
Men til et hifitræf har jeg da hørt en Crown forstærker sluttet til et hifi anlæg. Sammenlignet med f.eks. med en konvetionel forstærker var lyden hård og uden perspektiv. Det eneste positive var evnen til at drive bassen. Jeg tror alle der var tilstede var mere eller mindre enige om at lyden slet ikke levede op til selv en billig hifi forstærker.
Men det er flere år siden nu, så der er selvfølgelig sket en udvikling på PA siden.
Så sent som sidste weekend var jeg til en koncert hvor der også blev benyttet Crown forstærkere til at drive højtalerne, lyden var mildest talt elendig. Her vil jeg ikke give forstærkerne skylden men nærmere lydmanden og højtalerne der blev spillet over.
Men generelt tror jeg ikke der er så stor focus på lydkvaliteten når der tales PA. Jeg har aldrig hørt nogle PA højtalere der leverer en anstændig lydkvalitet. Derfor er der vel heller ikke så store krav til forstærkernes lydkvalitet.
Det er blot mine erfaringer, men det kunne være interessant at høre om der findes PA anlæg hvor der virkeligt er lagt vægt på lydkvaliteten.. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
poul skrev:
|
PA udstyr til hj. brug. 
|
|
|
Jamen jeg kan da kun give dig ret i at PA udstyr er først og fremmst lavet til at kunne tøle en hård behandling.
Jeg vil med det samme sige at jeg ikke har specielt meget erfaring med PA forstærkere.
Men til et hifitræf har jeg da hørt en Crown forstærker sluttet til et hifi anlæg. Sammenlignet med f.eks. med en konvetionel forstærker var lyden hård og uden perspektiv. Det eneste positive var evnen til at drive bassen. Jeg tror alle der var tilstede var mere eller mindre enige om at lyden slet ikke levede op til selv en billig hifi forstærker.
Men det er flere år siden nu, så der er selvfølgelig sket en udvikling på PA siden.
Så sent som sidste weekend var jeg til en koncert hvor der også blev benyttet Crown forstærkere til at drive højtalerne, lyden var mildest talt elendig. Her vil jeg ikke give forstærkerne skylden men nærmere lydmanden og højtalerne der blev spillet over.
Men generelt tror jeg ikke der er så stor focus på lydkvaliteten når der tales PA. Jeg har aldrig hørt nogle PA højtalere der leverer en anstændig lydkvalitet. Derfor er der vel heller ikke så store krav til forstærkernes lydkvalitet.
Det er blot mine erfaringer, men det kunne være interessant at høre om der findes PA anlæg hvor der virkeligt er lagt vægt på lydkvaliteten..
|
|
|
Jeg giver dig ret meget hen af vejen. Men hvorfor lyder live musik så alligevel ofte mere intens ? det mener jeg skyldet afspiller kædens betydning for i Live er den korteste vej til lytteren næst efter arkustisk musik. Tænk på at live optagelser er taget gennem microfoner og ført gennem optager udstyr og plade trykning og til slut gennem HIFI-anlægget hjemme her er afspiller kæden lang. Derfor kan PA til live stadig give gode oplevelser netop fordi usgangspunktet er så rent og ægte direkte live "TÆT" på kilden.
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
LGrau skrev:
poul skrev:
|
PA udstyr til hj. brug. 
|
|
|
Det er blot mine erfaringer, men det kunne være interessant at høre om der findes PA anlæg hvor der virkeligt er lagt vægt på lydkvaliteten..
|
|
|
Jeg giver dig ret meget hen af vejen. Men hvorfor lyder live musik så alligevel ofte mere intens ? det mener jeg skyldet afspiller kædens betydning for i Live er den korteste vej til lytteren næst efter arkustisk musik. Tænk på at live optagelser er taget gennem microfoner og ført gennem optager udstyr og plade trykning og til slut gennem HIFI-anlægget hjemme her er afspiller kæden lang. Derfor kan PA til live stadig give gode oplevelser netop fordi usgangspunktet er så rent og ægte direkte live "TÆT" på kilden.
|
|
|
ja det kunne være sjovt at hører en koncert over bedst tænkelige hifi udstyr. der ville intens oplevelsen nok være endnu mere intens.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul!
Jeg er 100% enig med dig. Den eneste HERINDE der til hver en tid vil foretrække prof forstærkere til hifi er vist den kære Hasselhoff, der desuden mener at Crown er SÅ suverent meget bedre end ALT andet, at man nærmest lige så godt kan smide alt andet man har ud. Han skal nok være god for en kommentar eller to til denne tråd også mon ikke 
Hvis der skulle være nogen der var interesserede, kunne i jo læse denne tråd, hvor emnet bliver diskuteret:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3036&PN=2&TPN=1
Min egen klare erfaring er nemlig også, at dyre prof forstærkere til hifi spiller dårligere end selv noget billigere hifi-forstærkere. Også selvom Hasselhoff lige meget hvad ikke vil tro på, at nogen af os andre har hørt en Crown under helt acceptable forhold.
Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hans anlæg. Jeg ved ikke lige hvad det er, men han har tilbudt alle en demonstration af en Crown forstærker tilsluttet hifi, og det skulle slå ALLE hifi-forstærkere. Måske man vil blive overrasket. Måske han bare godt kan lide den "flade" lyd uden liv (bortset fra bunden).
Over and out.
__________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har forstået så¨siger Hasselhoff kun at den er suveræn til at gengive bass og så er det det
Bare lige for at tage ham lidt i forsvar nu når i er ude efter ham!!!! Hehe
Nu er jeg ikke en af dem der har hørt så meget PA leje tøj så det gør noget
Men en af mine kammerater havde en gang nogle bund kasser med ude at spille som faktisk gengav noget nær HIFI BAS dyp og kontrolleret og alt det der meget unormale for pa udstyr
Men hvis man tager koncerter så synes jeg faktisk at det lød skide godt til en sigur ros koncert på Roskilde festivalen
Har ikke hørt noget med lige så meget dynamik før
fantastisk lyd!!!og koncert Men om det ville lyde bedre på hifi udstyr det ved jeg sku ikke
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en helt speciel dynamik i prof-udstyr som hifi ikke kan levere på samme overbevisende måde. Når det så er sagt, skal jeg lige sige, at jeg har haft et fudgyldigt prof-anlæg som hjemmeanlæg i mange år med masser af 18" basser, aktiv drift og det hele, og det savner jeg MEGET sjældent efter jeg har fået hifi.
Derudover har jeg forsøgt mig med prof forstærkere på hifi-højtalere, da dette ville kunne spare mig for en del penge, men det ville ikke lyde ordentligt.
Der skal sikkert være nogle studie-modeller derude der lyder fremragende. Disse har jeg desværre ikke meget erfaring med. Men desiderede prof forstærkere kan jeg (som poul) ikke se fornuften i at slæbe ind i stuen.
Desuden er jeg eller nogen anden slet ikke "ude efter" nogen som helst. Dette er bare en hyggelig diskussion hvor folk argumenterer for at de syntes alle andre skal gøre som de selv gør Sådan er det jo. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
MrVan Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alla....
Haär kommer ett svar från sverige.....
Har med mycket gott resultat använt LAB gruppen slutsteg (pa) till hjemmekino och även Amerikan Audio. Tilläggas skall att dessa inte har fläkt (0 dB störrelse)
Vänlig hällsing: Christian
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jeg giver dig ret meget hen af vejen. Men hvorfor lyder live musik så alligevel ofte mere intens ? det mener jeg skyldet afspiller kædens betydning for i Live er den korteste vej til lytteren næst efter arkustisk musik. Tænk på at live optagelser er taget gennem microfoner og ført gennem optager udstyr og plade trykning og til slut gennem HIFI-anlægget hjemme her er afspiller kæden lang. Derfor kan PA til live stadig give gode oplevelser netop fordi usgangspunktet er så rent og ægte direkte live "TÆT" på kilden. |
|
|
Det er vel netop p.g.a. lyden er mere dynamisk og ikke har mistet dynamiken ved utallige konverteringer, dynamisk begrænsning så det kan afspilles i billige supermarkeds anlæg og at specielt højtalerne er meget mere dynamiske end alm hifi højtalere. Klipsch lever så vidt jeg ved højt på at deres meget følsome højtalere med hornladte diskanter kan give lidt samme oplevelse som til en koncert.
Og så er man vel oftest en hel del mere beruset til live koncerter/festivaler 
|
| Til top |
|
| |
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Jonas bojer skrev:
|
Jeg giver dig ret meget hen af vejen. Men hvorfor lyder live musik så alligevel ofte mere intens ? det mener jeg skyldet afspiller kædens betydning for i Live er den korteste vej til lytteren næst efter arkustisk musik. Tænk på at live optagelser er taget gennem microfoner og ført gennem optager udstyr og plade trykning og til slut gennem HIFI-anlægget hjemme her er afspiller kæden lang. Derfor kan PA til live stadig give gode oplevelser netop fordi usgangspunktet er så rent og ægte direkte live "TÆT" på kilden. |
|
|
Det er vel netop p.g.a. lyden er mere dynamisk og ikke har mistet dynamiken ved utallige konverteringer, dynamisk begrænsning så det kan afspilles i billige supermarkeds anlæg og at specielt højtalerne er meget mere dynamiske end alm hifi højtalere. Klipsch lever så vidt jeg ved højt på at deres meget følsome højtalere med hornladte diskanter kan give lidt samme oplevelse som til en koncert.
Og så er man vel oftest en hel del mere beruset til live koncerter/festivaler 
|
|
|
Man må vist heller ikke glemme at en koncert også bliver oplevet med mange sanser, ikke kun hørelsen.
For mit eget vedkommende skal lyden være meget dårlig for at det kan ødelægge min oplevelse ved koncerter, og det er kun i disse tilfælde at jeg ikke er bange for at indtage større mængder vanddrivende væske Der er ikke meget ved at stå i kø ved pi**erenden når musikken spiller __________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor skal jeg dog ende og begynde 
Lad os starte med at kvalificere denne tråd! dermed mener jeg personlige reelle erfaringer frem for fordomme, forudanelser, kvindelig intuition og hvad ellers folk matte have.
Til Poul : Har du nogensinde hørt en Crown i hifi sammen hæng Ja eller nej
til Rune Nielsen : Jeg har forgæves forsøgt at få dig til at konkretisere/kvalificere din erfaring med Crown. Jeg vil mene at det er på sin plads hvis du gjorde det nu.
Til Lgrau : hvilken Crown var det du havde hørt? og hvad var omstændighederne?
Hvis man har lagt mærke til mine indlæg så taler jeg aldrig dårligt om noget jeg ikke selv har prøvet. Den fordumsfuldhed/dumskepsis mange her har for noget de ikke har prøvet er virkelig uklædelig. Jeg ville tro folk med en hobby som denne ville være interesserede i nye/utraditionelle løsninger, men det virker som om folk kun tænker på at forsvare valg de allerede har truffet. Som om deres mandighed stod på spil hvis det viste sig et bedre valg kunne have været truffet med de hårdt tjente kroner. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
hvor skal jeg dog ende og begynde 
du kunne begynde med at erkende at du nok er galt på den !
Lad os starte med at kvalificere denne tråd! dermed mener jeg personlige reelle erfaringer frem for fordomme, forudanelser, kvindelig intuition og hvad ellers folk matte have.
med andre ord, vi er alle galt på den, du har ret ? hvad er det nu lige den slags memensker hedder ?
Til Poul : Har du nogensinde hørt en Crown i hifi sammen hæng Ja eller nej
jeg har hørt div. PA maps. brugt til hj. brug. og de mangler alle detalier, finesse og har alle den der PA spillestil: Watt frem foralt. lydkavlitete i 2 række. men nej jeg har ikke hørt dit Crown set up.
jeg har heller ikke hørt en 4W rør slæde trække et par 2ohms båndhøjtalere med en efektivitet på 80 dB. Det behøver jeg heller ikke. Da det er samme problem om med din fanatiske, pavlo-hundske Crown mani. De to ting hører ikke sammen. Der 1000 andre ting jeg hellere vil høre, og som "hører" sammen.
Hvis du spurgte en landmand til råds om køretøj, og han sagde traktor !!!! ville du så også købe den ? selv om du boede midt i byen. Selv om den både har bundtræk og brede dæk.
du bruge noget forkert, og du bruger noget der ikke er lavet til det du bruger det til. = din vurdering tæller ikke så meget i min og mange andres verden !
til Rune Nielsen : Jeg har forgæves forsøgt at få dig til at konkretisere/kvalificere din erfaring med Crown. Jeg vil mene at det er på sin plads hvis du gjorde det nu.
Hvis man har lagt mærke til mine indlæg så taler jeg aldrig dårligt om noget jeg ikke selv har prøvet. Den fordumsfuldhed/dumskepsis mange her har for noget de ikke har prøvet er virkelig uklædelig. Jeg ville tro folk med en hobby som denne ville være interesserede i nye/utraditionelle løsninger, men det virker som om folk kun tænker på at forsvare valg de allerede har truffet. Som om deres mandighed stod på spil hvis det viste sig et bedre valg kunne have været truffet med de hårdt tjente kroner.
jo men mening med galdskaben, og ikke total ukvalificerede råd. der er da græser for hvad ens sundefornuft vil lade en prøve. ellers kunne man jo prøve at mellem himmel og jord. i denne verden er det jo kun fantasien der sætter grænser for hvad folk finder på. og du prøver dem da heller ikke alle sammen. C37, oliven oile i CD'eren, osv osv. (det var nogen eks. som også er langt nede på min liste)
|
|
|
alt skrevet i den bedste og venligste mening. 
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
|
|
|
Som sagt er det en del år(5-6 tror jeg) siden. Jeg kan desværre ikke huske hvad vi spillede over, men jeg mener at forstærkeren kostede ca. 30-40000.
Det interessandte er om man udvikler PA forstærkere med formål at skabe bedst mulig lyd. Det tror jeg ikke. Det vigtiste krav må være holdbarhed...derfor burde man logisk set få mere for pengende ved at købe en konventionel forstærker hvor der ikke skal tages forbehold for den hårdhændede behandling.. __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
Finderup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dette indlæg fokuseret på forstærkning generelt eller forstærkning af bassen???
Mener der må være fordele ved PA-brug ved basforstærkning, da kontrollen jo er altafgørende i det område (eks. 20-120 Hz). Jeg har aldrig hørt PA på hifi, så min erfaring er lig nul. Men min overbevisning siger mig, at lydens dynamik ikke er specielt afhængig af om subs er drevet af hifi- eller PA-udstyr..... er den antydning forkert????
|
| Til top |
|
| |
xlarti Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Crown Studio Reference 1 til at drive mine Dynaudio Contour 3.0
Jeg har prøvet rigtigt mange forskellige forstærkere i tidens løb - startede med de mindste NAD integrerede forstærkere, opgraderede til stort Rotel setup og prøvede de store ML og Krell blokke. Så fik jeg et job på et tv-produktions selskab og fik ørerne åbnet for hvor fedt og ærligt de professionelle lydstudier lyder - og blev dermed introduceret til Crown studio forstærkere. Så jeg købte en CSL460 - og har så sidenhen købt den store Ref. Den forstærker tåler ingen sammenligning med almindeligt konsum-grej. (kun ting i den absolut dyreste ende - og ingen af dem kan levere power nok til at genskabe den livestemning hjemme i stuen som jeg vil have.) Jeg ved ikke det store om teknikken, jeg lytter bare.
Til Poul og co Jeg læser indlæggene her på sitet som interessante produkt anmeldelser, at du går og "anmelder" ting du ikke har testet finder jeg umådelig useriøst. Jeg tilslutter mig Hasselhof! Kvalifiser dine indlæg eller stop skriv. Mine udtalelser bygger på førstehånds erfaring, og er ikke baseret på en eller anden blind religion som du forsøger at klandre Hasselhoff for.
Crown har et sted omkring 70 forskellige teknologiske patenter - de har lavet stort set alle de vigtigste teknologiske spring i forstærkerverdenen, bland andet det koncept som alle almindelige forstærkere bygger på idag - nemlig AB+B helt tilbage i 1960'erne. Så Crown er altså ikke helt nye i branchen.
Det skal så siges at jeg ikke ville anbefale folk at købe en Macrotech 5000 el. lign. til at drive deres fronthøjttalere - det er et rendyrket PA-monster udelukkende designet til at give maximal power og lydtryk. (medmindre du har tænkt dig at bruge den til en dobbelt 21" subwoofer).
Crowns PA forstærkere er meget forskellige, og det er klart at ikke dem allesammen kan bruges til hifi.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en smule erfaring med både PA og studie.
Når man snakker ren PA har jeg ikke prøvet noget der er egnet som hifi forstærker.
Det er så en anden snak når det drejer sig om forstærkere der er konstrueret til studie. Disse forstærkere er jo netop konstrueret med lyden for øje, samtidig med maksimal kontrol, da der jo ofte er meget kraftige monitorer i studierne.
En ting man skal holde sig for øje i denne diskussion, er om man sammenligner PA med HiFi eller studie med HiFi.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Jeg har en smule erfaring med både PA og studie.
Når man snakker ren PA har jeg ikke prøvet noget der er egnet som hifi forstærker.
Det er så en anden snak når det drejer sig om forstærkere der er konstrueret til studie. Disse forstærkere er jo netop konstrueret med lyden for øje, samtidig med maksimal kontrol, da der jo ofte er meget kraftige monitorer i studierne.
En ting man skal holde sig for øje i denne diskussion, er om man sammenligner PA med HiFi eller studie med HiFi. |
|
|
Jeg går ud fra at tråden gik på PA sammenlignet med hifi..Men det er mere interssant at sammenligne studio med Hifi..
Hvorfor er studio forstærkerne ikke så udbredt hvis kvaliteten svarer til en god hifi forstærker ? er en studio forstærker dyre en en tilsvarende Hifi forstærker ? __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej xlarti...
Fedt at læse. Må jeg spørge om CSL460 og "Ref." er tænkt til studie- eller PA brug...?
Det er sjovt du spiller over Dynaudio, hvis du er til usminket studielyd... ..
|
| Til top |
|
| |