| Forfatter |
|
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået fat i en Accuphase E-202 forstærker. Den spiller fint, men når man skruer godt op for volumen kommer der nogle "scratsch" lyde. Lydene kommer også selvom man ikke rører volumeknappen. Jeg ville høre om sådan en forstærker kan renses eller renoveres, hvor gøres det henne og hvad koster det ca? Jeg går udfra at den er skrottet pga. de lyde. Men det lyder ikke som forstærkeren er gået i stykker. Den spiller også fint ved medium lydstyrke, det er kun når den skal trække lidt mere. Den spiller på et par B&W DM 604 S3.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo altid hive den med ned i en lokal raidobiks og spørge, elelr bare tage ned og høre ad.
Min 25 år gamle MF A1 havde samme problem, nok ikke så stort omfang, men jeg fik det fikset for 450 kr mener jeg, der blev så lavet lidt ekstre småting.
Men smut ned og hør. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender godt de lyde fra E-202. Det er udtørrede (defekte) lytter. Få dem skiftet, og glæd dig til bedre lyd.
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at den havde spillet i 3-4 timer lå der en lille pøl (på størelse med en 2-krone) på bordet af noget olie lign. noget. Det kom fra fra en af de 4 store kondensatorer der sidder lige foran strømforsyningen. Jeg går udfra at det er dem som hedder elektrolytkondensatorer (og som bliver kaldt lytter el. ladelytter) har jeg ret eller????
Tror i stadig de fås i original: Elna 10000µf 63V?
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle måske lige sige jeg kender ham med forstærkeren
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kontakte f.eks. www.audiovision.dk og hør dem ad med ladelytter til sådan en fætter. De er forhandlere, og kan hurtigt lokalisere priserne. Normalt garanterer Accuphase 25 års reservedele, men aldersmæssigt ligger den jo snart på vippen, men mon ikke der kan findes nogle der passer på Accuphases hylder??  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.audiovision.dk vil gerne renovere forstærkeren for ca. 3000 kr. Men de vil åbenbart ikke besvare min mail angående reservedele til sådan en fætter
Hvis der er nogen der kender et sted hvor man kan købe 4 stk lytter med disse spec 10000µf 63v er de velkommen til at smide et link.
|
| Til top |
|
| |
Mortensen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.brinck.dk
de kan evt. skaffe dem
__________________ Audio Analogue puccini SE
Audio Analouge Belini tuner
Audio Analouge Paganini MK2
MIT2 Biwire Højtaler kabel
MIT MI-330 series two til CD
Kimber PBJ til Tuner & Kiss HD Rec
Mirage biopolar 1090i
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko skrev:
|
www.audiovision.dk vil gerne renovere forstærkeren for ca. 3000 kr. Men de vil åbenbart ikke besvare min mail angående reservedele til sådan en fætter
Hvis der er nogen der kender et sted hvor man kan købe 4 stk lytter med disse spec 10000µf 63v er de velkommen til at smide et link.
|
|
|
Det er Elna lytter . men prøv at arbejd lidt med ht relæet det kan være snavset . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er gået hul på den ene elna-kondensator. Der flyder noget olie-lign. ud når den blive varm. Så jeg tror de skal skiftes
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der hvis det ikke er Elna lytter, men et andet mærke?
Kan det ændre lyden?
Det kan vel ikke skade forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig skal de gamle Elna ud hurtigt, det fortjener forstærkeren. Hvis du montere hoved lytter fra et andet fabrikat vil det ganske sikkert ændre lyden, men det kan aldrig skade forstærkeren. Du kan sikkert heller ikke få den oprindelige serie mere fra Elna.
Omkring fabrikat valg er der mange muligheder. Jeg kan anbefale dig Rifa serie PEH169 / 200, men har selvfølgelig ikke hørt dem i en E202 forstærker. __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gået rimelig død mht. udskiftningen af disse lytter. I mellemtiden har forstærkeren været brugt som forforstærker og det klare den fint uden skrat el. lign.
Men jeg synes markedet for ladelytterne er meget forvirende så hvis der er nogen der kan komme med et specifikt link eller navn på nogle lytter som de synes jeg skal prøve ville jeg blive meget glad
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko skrev:
|
Jeg er gået rimelig død mht. udskiftningen af disse lytter. I mellemtiden har forstærkeren været brugt som forforstærker og det klare den fint uden skrat el. lign.
Men jeg synes markedet for ladelytterne er meget forvirende så hvis der er nogen der kan komme med et specifikt link eller navn på nogle lytter som de synes jeg skal prøve ville jeg blive meget glad
Her er der lidt Rifa.
http://corporate.evoxrifa.com/
|
|
|
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Niko Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for linket
Men det jeg søger er et specifikt navn/nummer på nogle lytter som passer i specifikationer og fysisk størrelse osv. til Accuphasen. Samt et sted de kan købes.
Jeg ved godt det er lettere at sende den til reparation, men det bliver man hverken klogere eller rigere af
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|