Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Råd om stereo-reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torben.A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Min gamle receiver er brudt sammen, og jeg aner ikke, hvad jeg skal købe nu.

Egentlig havde jeg tænkt mig en ny stereo-reciever, men bør jeg hellere købe en surround-reciever, selv jeg lige nu og her ikke har planer om at bruge den i forbindelse med TV/DVD? Dette kunne jo komme på tale senere.

Er en surround-reciever lige så god som en stereo-reciever, hvis den kun skal bruges til alm. stereo?

Jeg kunne godt tænke mig en kompakt-anlæg, der kan stå i en reol, men findes der noget, der kan "fylde" en stue på ca. 35m2?

Det vil også være en fordel (men ikke nødvendighed), at jeg kan bruge min gamle JVC-gulvhøjtalere, som jeg er ret tilfreds med.

Jeg har set på Harman Kardon, Denon, Maranz og Sony i prisniveaet 1800 - 3500 kr. Er der noget af det, der dur til noget?

Jeg vil blive glad for lidt råd og gerne forslag til bestemte mærker/modeller, for jeg er helt på herrens mark.

Til top Vis Torben.A.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben.A.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej Torben

Jeg håber ikke at jeg fornærmer dig, det er bestemt ikke meningen men med dit budget vil jeg mene at noget af det bedste du kan gøre er at gå i Bilka eller lign steder og se hvad de har dér. Ang. stereo/surround...Du kan godt for en surround reciever der er lige så god som en stereo, også til stereo, men igen...der rækker dit budget bestemt ikke langt, så hvis det er pengene du vil bruge på det, så ville jeg personligt gå efter en stereo "ting" i stedet for,det får du mest ud af.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Torben.A. skrev:
Min gamle receiver er brudt sammen, og jeg aner ikke, hvad jeg skal købe nu.Egentlig havde jeg tænkt mig en ny stereo-reciever, men bør jeg hellere købe en surround-reciever, selv jeg lige nu og her ikke har planer om at bruge den i forbindelse med TV/DVD? Dette kunne jo komme på tale senere.Er en surround-reciever lige så god som en stereo-reciever, hvis den kun skal bruges til alm. stereo?Jeg kunne godt tænke mig en kompakt-anlæg, der kan stå i en reol, men findes der noget, der kan "fylde" en stue på ca. 35m2?Det vil også være en fordel (men ikke nødvendighed), at jeg kan bruge min gamle JVC-gulvhøjtalere, som jeg er ret tilfreds med.Jeg har set på Harman Kardon, Denon, Maranz og Sony i prisniveaet 1800 - 3500 kr. Er der noget af det, der dur til noget?Jeg vil blive glad for lidt råd og gerne forslag til bestemte mærker/modeller, for jeg er helt på herrens mark.

Hej med dig, såfremt dit budget ligger i omegnen af 3000,- ville jeg gå efter noget brugt.
I den prisklasse er der vist mange forskellige muligheder.
Et sted du næsten aldrig går gaglt er en NAD, Thule eller måske en velholdt gammel Accuphase E-202...
Som sagt mange muligheder
du skal ud at lytte på noget forskelligt...
God jagt og giv da endelig et parj når du har bestemt dig...

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skulle holde dig til stereo. Jeg har selv stået i samme situation og når man ikke lige har planer om surround bliver man mere glad for at have brugt pengene på stereo. Jeg købte en ny marantz pm7000 stereoforstærker for 4 år siden i Hifiklubben. Den har jeg været glad for og syntes ikke jeg havde brug for noget nyt. Her for et par dage siden fik jeg så en Accuphase E-202 (fra 1979) til mine B&W 604 S3 og hvilken forskel Jeg troede slet ikke at mine højttalere kunne levere en så hurtig og præcis bas. Der er meget mere bund i højttalerene nu. Så efter min mening kan du sagtens købe en brugt stereoforstærker. Hvad angår cd/dvd ved jeg ikke on man skal købe brugt. 
Til top Vis Niko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niko

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej Torben

Jeg har lige for for et par dage siden købt en Harman Kardon HK3480 Stereo Reciver som skal bruges til den daglige musik lytning hvor TV, CD, Pladespiller er tilsluttet, mit umiddelbare indtryk af den er at den spiller rigtig godt, og jeg er i hvertfald fint tilfreds, dens spidsstrøm formåen er på 45amp hvilket er meget pænt for sådan en .

Du kan se mere her på dette link.

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=EUROP E&Country=DK&Language=ENG&cat=REC&prod=HK348 0/230&sType=C 

Fortsat god jagt

Mvh

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hej Torben

Jeg håber ikke at jeg fornærmer dig, det er bestemt ikke meningen men med dit budget vil jeg mene at noget af det bedste du kan gøre er at gå i Bilka eller lign steder og se hvad de har dér. Ang. stereo/surround...Du kan godt for en surround reciever der er lige så god som en stereo, også til stereo, men igen...der rækker dit budget bestemt ikke langt, så hvis det er pengene du vil bruge på det, så ville jeg personligt gå efter en stereo "ting" i stedet for,det får du mest ud af.

Michael

Hej...

Jeg vil anbefale en helt anden vej end "Rattanhuset" gør...

Find en gammel receiver igen! De kan nærmest fås på loppemarkeder til ingen penge. Det man sparer hér - kan så bruges til en 'inspektion' hos en tekniker der kender til ældre apparater.

Hvad med en gammel Luxman, Sansui, Nikko, NAD (New Acoustic Dimension) etc. etc....?

De gamle apparater er som regel bygget til at holde et par menneskealdre!

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes