| Forfatter |
|
HIFI-Newbie Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg står og skal til at bygge et hifi møbel problemet er så at pladsen er begrænset så jeg bliver nød til at bygge suben "ind i" møblet altså så reolen går rundt om suben så den nærmest er inde i en kasse men stadig står på gulvet og ingen berøring har med møblet, er det et problem? nogle der har erfaringer med den slags?
På forhånd tak
Jonas
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er en aktiv sub er det ikke en god idé at "pakke" den for meget ind da den godt kan udvikle en del varme, og hvis den ikke kan komme af med den, ja så er der fare for at den brænder af...
Nu er jeg ikke sikker på at jeg er helt med på hvad du mener med at bygge subben ind i reolen, men det er en MEGET dårlig idé at sende rystelser/vibrationer op i anlægget, især cd/dvd afpillere kan tage skade ved for mange rystelser...
//Exxtreme
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
der kommer til at være luft rundt om suben spørgsmålet er bare hvor meget? har lavet en lille skitse som i kan se på http://www.konggaard.frac.dk/
Jonas
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at kunne huske der var en herinde der byggede møblet rundt om subben nogle der kan huske hvad han hed?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg forstår din skitse kan jeg ikke se noget problem i det, men stil lige et glas vand på dvd-hylden og skru op til den højde du regner med max. at komme til at spille med... Der må altså ikke være vildt mange rystelser, hvilket du vil kunne se i vandet, da bl.a. laseren i cd/dvd afspillere er meget følsom...
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay men da jeg har min DVD spiller på et tv møbel samme sted som den kommer til at være efter "ombygningen" tror jeg ikke det bliver et problem
hvor stor afstand vil du tro det er forsvarligt at have mellem sub og møbel i siderne og toppen?
Jonas
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer helt an på hvor højt du vil komme til at spille med subben, så det kan jeg ikke svare på, igen brug tricket med et glas vand... Mht varme så skal du stadig huske på at subben skal kunne komme af med varmen...
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en sub stående inde i et skab med hul i bagbeklædningen uden problemer. Skabet stod lige ved siden af skabet med DVD, Forstærker m.m.
Se på billederne af mit gamle setup her:
http://www.biojensen.dk/christianshjemmebio.htm __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man også sagtens hvis den ikke udvikler særlig meget varme, og hvis man ikke spiller højt...
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
|
Jeg har haft en sub stående inde i et skab med hul i bagbeklædningen uden problemer. Skabet stod lige ved siden af skabet med DVD, Forstærker m.m.
http://www.biojensen.dk/christianshjemmebio.htm
|
|
|
Og det var ikke noget problem med henblik på hvad Extreme skriver om cd-afspiller, forstærker osv.?
ps. syntes ikke at min sub udskiller noget varme overhovedet selvom den har kørt for fuldtryk i flere timer af gangen.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI-Newbie skrev:
CHTT skrev:
|
http://www.biojensen.dk/christianshjemmebio.htm
|
|
|
Og det var ikke noget problem med henblik på hvad Extreme skriver om cd-afspiller, forstærker osv.?
ps. syntes ikke at min sub udskiller noget varme overhovedet selvom den har kørt for fuldtryk i flere timer af gangen.
|
|
|
Overhovedet ingen problemer, hverken med varme eller vibrationer... __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, tak for svar.... andre der har erfaringer med det her?
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det blevet skåret ud, samlet, spartlet og malet tredje gang (første gang med hvid) billeder kan ses på www.hifi.frac.dk
Jonas
|
| Til top |
|
| |