| Forfatter |
|
HIFI-Newbie Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
finn52 skrev:
jkjaers skrev:
Du kunne også være fræk og købe begge og benytte dig af returretten.  |
|
|
Ja, lad os få en sammelignende test!
|
|
|
Ja det var selvfølgelig en mulighed. Nej, jeg skal have prøvet dem begge to tror jeg. Og jeg håber sgu at Projecten lyder bedst. For den NAD. Jeg kan dæleme ikke lide dens farve og design.
|
|
|
Jeg faldt lige over denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23749&K W=pp1 da jeg selv er ude og kigge efter en billig RIAA-forstærker, så læser jeg så her at man bare kan købe et par stykker med hjem og så teste dem sammen med sit setup hvor efter man bare returnerer dem som man ikke valgte at bruge... Smart tænker jeg, men er det overhovedet muligt? er der ikke normalt en eller anden plombering man skal bryde for få produktet ud? og ligemeget hvad så må de da i forretningen kunne se at kassen har værete åben?
Håber virkelig på et svar der siger at denne fidus er lovlig/mulig
På forhånd tak
Jonas
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vel kun bruge en af gangen? Der er jo ingen der siger at man behøver pakke allesammen ud!
Det er sgu skægt som folk tror at der er fup og fiduser i farvandet så snart en butik tilbyder en eller anden form for service som f.eks. returret. Returret er ikke ulovligt, heller som det beskrevne - det står butikken frit for at tilbyde det, men det er IKKE et lovkrav.
Så gå du bare igang med at lege med RIAA  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig skal du have fuld returret på RIAAerne, forsøg endda at "låne" nogle som er tilspillede - ellers kan du jo ikke sammenligne dem fra dag et, du behøver ikke at lægge skjul på dine hensigter. Hifi apparater skal helst spilles til, inden de yder deres bedste.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Du skal vel kun bruge en af gangen? Der er jo ingen der siger at man behøver pakke allesammen ud!
|
|
|
Det var nu ikke meningen at jeg ville købe en hel bunke med hjem for at "teste" dem, det var nu lige så meget for at se om det der med "plader" var noget for mig og om det overhovedet var muligt at få noget ordenlig lyd ud af de penge jeg var villig til at bruge (vilket ikke er mange, 500-1000kr) for en RIAA-forstærker
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Newbie Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim skrev:
| Selvfølgelig skal du have fuld returret på RIAAerne, forsøg endda at "låne" nogle som er tilspillede - ellers kan du jo ikke sammenligne dem fra dag et, du behøver ikke at lægge skjul på dine hensigter. Hifi apparater skal helst spilles til, inden de yder deres bedste. |
|
|
Okay men jeg tvivler stærkt på at f.eks. HFK er villig til at "låne" mig apperater med hjem når det er den prisklasse vi snakker om, deres politik omkring returret: http://www.hifiklubben.com/DK/Information/Returret/
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ganske givet ret i at du ikke får aftalt returret på en RIAA, og det er da også meget naturligt. Du ville vel heller ikke bryde dig om at skulle købe en RIAA-del som havde været hjmme hos andre kunder til test før du fik den?
Men prøv du at gå i HFK og spørg om du kan få lov at låne en demomodel af en NAD PP2 med hjem fra lørdag eftermiddag til mandag, så du kan teste den med dit anlæg. Så savner de den ikke i mellemtiden, og du får mulighed for at teste den derhjemme. Jeg gætter på at de siger ja, selvom det er et produkt i småtingsafdelingen.
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber over nettet har du automatisk 14 dages returret i 99,8% af alle tilfælde, det kan du også bare gøre med Hifiklubbens produkter.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det er sgu skægt som folk tror at der er fup og fiduser i farvandet så snart en butik tilbyder en eller anden form for service som f.eks. returret. Returret er ikke ulovligt, heller som det beskrevne - det står butikken frit for at tilbyde det, men det er IKKE et lovkrav.
Så gå du bare igang med at lege med RIAA 
|
|
|
Nemlig Ronin!
Ren mystisk, - for mig at; seriøse kunder er så "nervøse" over et godt låne-tilbud, og at de ikke fatter, at der er mange mange seriøse forhandlere derude, som ønsker deres levebrød bevaret, og giver os u/b lånemuligheder, for at vi kan træffe det evt. rette valg.
Meen..... det kræver altså også noget den anden vej rundt - noget man som sælger kan forvente af låneren; nemlig: Riv/flå ikke org. embalage op.... udpak forsigtigt.... og betragt det, der er i kassen, som noget du lige har købt og betalt for! ....Altså som var det dit eget ny-erhvervede grej..... lyt, og funker det ikke, pakker du det lisså pænt ned i kassen igen, så ingen kan se du har været i gemmerne.
Så kan du også låne en anden gang....og os andre.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |