| Forfatter |
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige idag købt en Infinity Kappa Subwoofer hvor der er det der fine Baskalibrering (R.A.B.O.S.) til... Men kan bare ikke finde ud af det..!
1. Først til skal man indstille subwooferen så den spiller sammen med de andre højttaler den er ok.
2. Så skal man set lydstyrke på anlægget til testen med den medfølgne dB måler den er også ok.
3. Og så skal man indstille lydtrykket fra subwooferen med dB måleren, og det skal men stille ved vol. knappen på subwooferen, det vil sige samme lydtryk fra anlæg og de andre højttaler... men der hvor den går gal, der er et felt må dB måleren hvor den ikke må stå, den skal være under det punkt, og det punkt den ikke må være på nå den bare ved lydstyrken fra de alm. højttaler, ikke subwooferen, men i indstilning 2. har jeg jo indstillet lydstyrken på anlæget så det passed til testen... så jeg kan jo ikke skru ned for vol. på anlæget...
Er det mig der har overset noget eller... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår desværre ikke spørgsmålet, så jeg kan ikke hjælpe dig. Men det er da lidt sjov at du har byttet ud en Ace Bass 2 med en Kappa, for det er det samme som jeg gjorde. Jeg kan allerede forudse at du om 3 måneder vil komme til at købe en SVS PB10, og ennu et år senere en PB12 Plus 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner vis du har affaringer det baskalibrering, må jeg så ikke godt ringe til dig hurtigst mulig... jeg er gået helt kold på det ellers ring til mig, bare ring nu vis du har tid... 31718883__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er desværre syg, så det er nok ikke det bedste øjeblikket for mig til at forklare nogen ting som helst pr telefon Men generelt så skal du efter å ha sat niveauet finde den dominerende peaken i din frekvensrespons, og dæmpe den. Det gør du ved at bruge den medfølgende CDen, og tegne op frekvensresponsen i de medfølgende plotningspapirene.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey...
men jeg kan ikke finde ud af set niveauet...
Jeg er er kommet der til hvor jeg skal indstille sub. lydtryk med dB målleren, men det kan jeg ikke for bare lydtrykket fra højttalerne overstir det den må vise... også selvom jeg har slukket subben... og jeg kan jo ikke skru ned for højttalerne, for så passer lydtrykket ikke for den forgånde lydstyrke test... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke i et surr. system... det er kun stereo... og højttalerne sider til min primare A20 og subben sider til pre out... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da skal du til at koble højtalerene til udgangen på subben, og højtalerudgangene på forstærkeren til subben. Hvis ikke overlapper højtalerene, og subben hinanden, med alle de problemer det giver. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey... man kan ikke gøre det på den anden måde?
man skal set højttalerne til subben... ellers kan man ikke bruge Baskalibrering (R.A.B.O.S.) til noget... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bruge rabos, men du vil få problemer med fase, og at niveauet bliver langt højere i det morådet hvor både sub, og højtalere spiller. Faseproblemene vil du kunne se som en dal i frekvensresponsen. Den korrekte måden at tilslutte en sub er at avskære højtalerene i frekvens. Eventuelt kan du teste hvor langt ned dine højtalere kommer, og så justere delefrekvensen på subben derefter. Dog er løsning 1 bedre __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
er ikke sikker på jeg har forstået det rigtigt, men... er det ikke sådan, at du skal have subben til at ramme det samme volumen-niveau som højttalerne?
I så fald må du kunne ramme dette niveau ved at måle volumen fra højttalerne UDEN SUB, og derefter tilpasse subbens niveau UDEN HØJTTALERE...
gi'r det mening, eller er jeg helt ude i hampen? (eller... er det helt ude af hampen... eller... på grund af hampen... )
PS. Når jeg indstiller sub på mit anlæg, uden nogen som helst rumkorrektion udover et tæppe på gulvet og bogreoler etc, lytter jeg, justerer, lytter, justerer, og efter lang lang tid rammer jeg (forhåbentlig) en balance, hvor subben ikke er direkte hørbar, men hvor det er tydeligt når den ikke er indkoblet.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænkte bare lyden skal igennem subbens EQ og forstærker og det hele... men jeg kan godt se meningen i det du siger... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok du har fat i det rigtige... og det er indtilning nr. 1 altså bare sådan ca. så de spille lige højt... og det har jeg også indstillet... 2. instilning er lydstyrke til testen og den er også fin... men der hvor den går gal er nå man skal indstille lydtryk fra subben med dB måleren... for selve højttalerne, efter man har indstillet lydstyrke fra højttalerne, siger den er for højt... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.
Når du skal lave den 3. indstilling, skal dine højttalere da være koblet til? Hva' siger manualen?
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|