Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Emne slettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jeg vil gerne spørge om man har brug for eller lyst til at have et ordentligt stereoanlæg hvis man føler sig nødsaget til at spørge andre hvad man skal købe og derefter, i flere tilfælde, køber på opfordring uden at have lyttet til enkeltdelene eller det samlede anlæg?

Tjae, der er jo mange mærker, der alle siger at de er de bedste, når man læser deres brochurer.
Sådan var det vist med Technics - men hvor er de nu ? 

Rummets størrelse, samt lyttevaner mht. om man har brug for kraftigt lydtryk, osv. har jo meget betydning, når begyndere skal have deres første anlæg.

Det med hvordan dB-skalaen virker, er heller ikke helt logisk for alle.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Jeg vil gerne spørge om man har brug for eller lyst til at have et ordentligt stereoanlæg hvis man føler sig nødsaget til at spørge andre hvad man skal købe og derefter, i flere tilfælde, køber på opfordring uden at have lyttet til enkeltdelene eller det samlede anlæg?

<snip>

Jeg håber da ikke, der er nogle, som køber udstyr alene på anbefaling (fra dette forum eller andre steder) uden at have lyttet først?! Medmindre man er klar over, at man løber en vis risiko.
Der har, så vidt jeg husker, tidligere været et tilfælde med en bruger, der blindt købte et par højttalere, som han alligevel ikke syntes var pengene værd, og derefter brokkede han sig en del over det/de dårlige råd, han havde modtaget på H4A.

niklasthedolphi skrev:

<snip>

Ofte foreslås totalt kedelige mainstream konsumvare produkter i disse tråde. Det er med vilje at jeg ingen nævner for alt er jo relativt og hvornår holder det op med at være kedeligt og begynder at blive spændende set i forhold til prisen. Wauw......og nøj........og uha.......og nådada........hvor er der bare mange der anbefaler totalt ?+^%$½!*@# anlæg? Hvis det kan danne grundlag for en statistik omhandlende hvor god lyd der lyttes til i hjemmene hos brugere af H4A så er det tragisk.

<snip>

Jamen, de kedelige mainstream konsumvare, som du kalder dem, er jo oftest et udmærket bud, når budgettet ikke er ret stort - og samtidigt er mange af disse produkter jo 'ganske udmærkede', hvilket vel gør dem til 'safe bets'. Indenfor mange af de budgetter, der er til rådighed hos mange af de usikre første gangs købere, der spørger herinde, er der jo ikke så meget udstyr, der virkeligt skiller sig ud, som værende enormt godt og i besiddelse af den helt store waauuuww-effekt.
Jeg synes nu ikke det er tragisk, hvis rådene, der gives herinde, statistisk svarer til graden af god lyd hos brugerne, da det med stor sandsynlighed står meget værre til hos dem, der ikke er brugere på H4A - Behøver jeg at nævne All-in-a-box 'surroundsystemer'? Man skal vel også starte et sted? Det sted bør selvfølgeligt være hos venner/bekendte/familie (eller endda en forhandler), hvor man kan høre forskellige setups, og på den måde danne sin egen mening om, hvad der er god lyd, og hvilken lyd, man gerne selv vil forfølge, men sandheden er jo desværre, at ikke ret mange onkler, forældre eller venner har udstyr, der hæver sig over føromtalte all-in-a-box-snurre-rundt-systemer-til-999kr-i-b ilka!

niklasthedolphi skrev:

<snip>
Men hvis dette forum er for musiknydere med hang til vellyd og anlæg som formilder og formidler så uforfalsket som muligt, så bør den første anbefaling da være at spørgeren selv skal ud i junglen og finde det der kaster tonerne ind i hans/hendes øregang på behageligste vis. Næste trin må være at afklare behov, musikstil, pengepung og WAF. Så kan man pejle sig lidt ind på anbefalinger som selvfølgelig skal sammensættes nøjsomt og gennemlyttes. Alt andet er crap.

Spørgsmålet er om det er spørgeren eller svareren der er på tynd is her.

<snip>

Du har jo ret i at ovenstående burde være målet, men hvad søgte du selv, da du var 14 år gammel? Var det en lyd, der ikke nødvendigvis var korrekt, men havde masser af (pseudo)bund? Det var det ihvertfald for mit vedkommende, og det skal der vel også være plads til?!

niklasthedolphi skrev:

<snip>
Jeg undskylder på forhånd mit sure opstød men jeg finder det forkasteligt og måtte simpelthen have lidt luft her.

"dolph"

Enhver kan have brug for at "lufte ud" engang imellem, og spørgsmålet er da relevant, selvom jeg måske ikke synes, det er så nuanceret en anskuelse af den hjælp, der forsøges ydet på H4A.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Man må bare forslå andre, hvad man selv mener er godt. Andet kan man ikke gøre. Derfra kan den lange hifi rejse starte. Men den korte og kedelige sætning, er da: TAG UD OG LYT!! Læg mærke til hvad der tænder dig ved lyden! Jeg tror det er godt at tænke meget over, LIGE PRÆCIS HVORDAN DET SKAL LYDE, SÅ DET VIRKELIG FOR DIG TIL AT LYTTE, OG GLEMME ALT ANDET END MUSIKKEN!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes