| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger vel meget af musik der blev spillet, hvilke højt. kabler osv. men generelt vil jeg mene at Atoll er meget "spilleglade" apparater forstået på den måde at lyden er flot, dynamisk på den gode måde og en spillelystig gejst som jeg personligt godt kan li. Jeg kan godt nikke genkendende til at være lidt lys i lyden men for mig opfatter jeg det som noget positivt. For mit vedkommende minder Atoll på mange punkter om f.eks. Densen. Sådan lidt fremme i skoene når det skal være det, behageligt og tilbagelænet når musikken tillader det. Jeg siger ikk at Atoll er jordens bedste produkter blot at de repræsenterer en bygge- såvel som lydkvalitet der pris mæssigt konkurrerer med japaner kasser men lydmæssigt alligevel skiller sig meget ud- bestemt til den positive side
Prøv at lytte til et IN 80+CD80 sæt - der er sku vellyd for skejserne. Har man knasterne så evt. en CD 100 istedet, lige prikken over i'et... iøvrigt er deres PR600 surround preamp ret god og kan sagtens bære deres bedste effekt blok AM200. Mine forældre har et setup i deres stue med AM 200 PR600 AV100 og det fungerer glimragende,,, de opgraderede deres AM100 til en AM 200 for nyligt. Forforstærkeren kunne sagtens vise denne forskel hvilket jeg egentlig ikke havde forventet til prisen.
Hilsen Søren
|