| Forfatter |
|
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal ha ny nabo, ham jeg har nu er som jeg glad for musik, så bedre nabo kan man ikke få , jeg har før haft kvindelige naboer, de er ikke så forstående, rakorden for klage er 22 sekunder ha ha jeg ved godt at man ikke skal ta sorgerne på forskud. Jeg kan bare ikke la vær at spille højt, jeg prøver at ta hensyn ved at kun spille om dagen og skruge ned når min nabo kommer hjem . det er meget lyt der hvor jeg bor, har haft mange naboer og jeg har før sagt til mig selv når jeg skal ha ny nabo at nu må jeg la være ta spille højt. har i et råd? for den går ikke mere, jeg har allerede fået 2 skriftelige advarseler og blir smidt på porten næste gang der kommer et anbefalet brev fra beborforeningen. hun er at bedømme lige flyttet fra reden, man kan jo håbe hun er sød og forstående .
hilsen Carsten
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ind og ønsk hende velkommen som den gode nabo du nu er og så giv hende evt. en lille velkomst gave som en billig blomst eller en flaske vin.
Gør et godt indtryk så skal du nok få lov til lidt mere - det gælder for alle kvinde.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
go ide, det er som at fedte få læren  ha ha det var hurtigt der var svar, nu må vi se  hun er sikkert god nok
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
|
Jeg står og skal ha ny nabo, ham jeg har nu er som jeg glad for musik, så bedre nabo kan man ikke få , jeg har før haft kvindelige naboer, de er ikke så forstående, rakorden for klage er 22 sekunder ha ha jeg ved godt at man ikke skal ta sorgerne på forskud. Jeg kan bare ikke la vær at spille højt, jeg prøver at ta hensyn ved at kun spille om dagen og skruge ned når min nabo kommer hjem . det er meget lyt der hvor jeg bor, har haft mange naboer og jeg har før sagt til mig selv når jeg skal ha ny nabo at nu må jeg la være ta spille højt. har i et råd? for den går ikke mere, jeg har allerede fået 2 skriftelige advarseler og blir smidt på porten næste gang der kommer et anbefalet brev fra beborforeningen. hun er at bedømme lige flyttet fra reden, man kan jo håbe hun er sød og forstående .
hilsen Carsten
|
|
|
tjaa, du kunne jo også bare skrue ned - der er jo ikke meget sjov i at have et anlæg der kan spille højt, hvis man ikke har et hjem at stille det i....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har så fuldstændig ret, men jeg er nu ikke så bekymret over at blive hjemløs, hvis det skul komme der til.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
|
du har så fuldstændig ret, men jeg er nu ikke så bekymret over at blive hjemløs, hvis det skul komme der til.
|
|
|
Derfor er det jo ikke forfærdeligt fedt at blive smidt ud - bare fordi at man har spillet højt  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej. jeg kan bare ikke la vær, jeg er blevet roligere med alderen, det er 5 år siden jeg har fået det sidste brev
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nu også mere for min nabos skyld jeg har planer om at skrue ned, jeg syndes fenris har fat i noget
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor højt du spiller, og hvilken slags musik det er, men...
Jeg har i næsten to år nu måttet leve med en nabo der syntes diskoteks-højt er den rigtige måde at høre musik på, og vi snakker techno, altså dunke-dunke. Det største problem er at det er en flok unge knægte der synes at fest til hverdag starter kl. 22 og gerne fortsætter natten igennem, og det er jo svært at styre sig når alkoholen viser sit markante ansigt.
Jeg synes godt om techno, men kun igennem mine hovedtelefoner. Min egen musik dæmper jeg meget, og film-lyd er kun sporadisk højt - mine naboer påstår faktisk at de aldrig lægger mærke til mig, selv om jeg ikke synes at det kan passe.
Med andre ord: Aftal en acceptabelt niveau med din nabo, så du ved hvor højt du kan gå på alle tider af døgnet. Aftal så også hvilket der niveau kan accepteres i en times tid indenfor "normal åbningstid".
PS: Heldigvis har han nu fundet sig en kæreste, og siden efteråret har der kun sporadisk været musik-larm. Min frygt p.t. er at når de flytter indenfor de nærmeste måneder at han sælger til en af kammeraterne der stadig er single og festramt.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er til hip-hop, rock, chillout musik, blues, classic, m.m jeg går meget op i musik som lytter, nej det er ikke så blodet står ud af øret. jeg er 28 og er ikke så vild mere, det er mere at det er så lyt. som du siger så må vi finde en fælles løsning som alle kan være der
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
|
hilsen Carsten
|
|
|
Hm jeg tro nu ikke de kan smide dig ud for det .
Der er gode regler om dette og de kan ikke bare lave ders egen .
Du kunne jo lett komme til at få en total syg kvinden der bare ikke tåler musik og de er derude så pas på , måske er hun lige lytte fra en mand der var total hifi tosse også får hun jo nok et flip hvis du en dag glad som du nok er lige spiller mere end de 60db som kvinder kan klare .
HAHAHA du har sgu et problem , ind og se hvad kan er for en .
uf jeg kan lige forstille mig hum er som den kære mor i filmen smid mor af toget 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| jeg er til hip-hop, rock, chillout musik, blues, classic, m.m jeg går meget op i musik som lytter, nej det er ikke så blodet står ud af øret. jeg er 28 og er ikke så vild mere, det er mere at det er så lyt. som du siger så må vi finde en fælles løsning som alle kan være der |
|
|
Lidt musik skal der også være plads til, det hører med til lejligheder at nogen larm må tåles, men det er bedst at aftale en ordning. Men man skal også videst muligt tage hensyn til sine naboer, specielt efter "normal åbningstid", hvor hovedtelefoner kan være en god mulighed. Som nævnt hører jeg kun techno over hovedtelefoner, og det er faktisk fordi jeg synes at den er bedst på den måde, ellers skulle jeg spille sindsygt højt, hvilket er det min nabo har gjort.
Men det er rigtigt at hvis naboerne klager vil det blive undersøgt, og hvis boligforeningen finder det retfærdiggjort vil du blive bedt om at fraflytte lejligheden, og sådan er det ifølge lejeloven. Det skal dog foregå indenfor en vis tidsramme - hvis du har fået en klage for f.eks. 3 år siden tæller den vist ikke i dag.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hun kan få et par ørepropper i indflytter gave. det er bare som om at hovedbøffer ikke er det samme som et par strauss
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| hun kan få et par ørepropper i indflytter gave. det er bare som om at hovedbøffer ikke er det samme som et par strauss |
|
|
Har jeg selv prøvet, og jeg har et værelse og en stor stue som buffer imellem mit soveværelse og naboens soveværelse. Det eneste der virkede var 4 tunge hammerslag på væggen ind til naboen kl. 00:45 natten til en onsdag.
Strauss er sikkert godt, men det er ikke for sjov at jeg siger pas på - det er dælme træls med en nabo der kun tænker på sig selv.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ikke egoist og har aldrig været det jeg har også naboer som har subwoofer og det kan ikke irretere mig. vi kan også ligge os til at dø og helt holde op med at leve
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
jeg er ikke egoist og har aldrig været det jeg har også naboer som har subwoofer og det kan ikke irretere mig. vi kan også ligge os til at dø og helt holde op med at leve |
|
|
Selv om det ikke irriterer dig, så skal du huske at andre ikke nødvendigvis har samme holdning som du. Men igen, nogen udskejelse er der plads til, men aftal det hellere på forhånd med din nabo.
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Gå ind og ønsk hende velkommen som den gode nabo du nu er og så giv hende evt. en lille velkomst gave som en billig blomst eller en flaske vin.
Gør et godt indtryk så skal du nok få lov til lidt mere - det gælder for alle kvinde.
|
|
|
Og med en lidt dyrere blomst, og måske to flasker vin, så kan det være du får lov til endnu mere 
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor dog ikke invitere hende på middag den første dag? Lange, hvide lys på et lille rundt romantisk bord med rød dug, hvor der ligger en buket røde roser på den hvide tallerken og står en flaske rødvin ved siden af - med musik fra anlægget til selvfølgelig!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa allesammen
jeg tror jeg kan bidrage med lidt forskelligt her, da jeg kender lidt regler og har prøvet lidt forskellige ting....
1.
bedste start ville(som fenris siger) være, at smutte uformelt over og sige hej og velkommen til.
køb to flasker vin inden og klæd dig presentabelt. den ene flaske kører du ned i løgneren inden du ringer på, den anden deler du med hende, men det kommer vi til. nu skal du nemlig være vaks. ring på og presenter dig, byd på vin.... hør til hendes interesser og nævn lige at du godt kan li musik.... de skal gå hurtigt inden du blir for fuld. godtager hun din lidenskab for musik, smutter du ind og trykker den af på anlægget. hvis ikke er du fuld nok til at hoppe på hvad som helst, når vinen begynder at virke..... og så er der jo fri bane for høj musik indtil du møder hende igen...(teknikken virker og er afprøvet)
2.
ang. de skriftlige klager er det jo fem år siden og du har udvist hensyn i lang tid, derfor vil de være forældede. og hvis alt kommer til alt, har komunen pligt til at genhuse dig. du kan og bruge en helt anden taktik, hvis det er en musikhader du får som nabo... en skriftlig klage er kun beretiget, hvis der forløbende har været personlig og direkte henvendelse om det forestående problem et par gange.... så kan du spille hård negl der. når hun kommer og klager siger du bare til hende at det må være op til myndighederne at fastslå om der reelt er et problem(du skal dog være sikker på at det er naboen der er sippet i det tilfælde). jeg har en nabo der selv laver
musik(Techno). og min overbo har været nede og klage et par gange, og så sagde jeg til ham at hvis der var flere problemer, så kaldte jeg bare på policen og nævnte chikane i forbindelse med at han ikke var i stand til at høre om det var mig eller naboen. og jeg spillede jo ikke for højt, det kunne policen jo selv høre, hvis de kom.... jeg har intet hørt fra ham siden... hahaha så kan han lære det.....
prøv dog at se om du kan klare dig med at presentere dig ordenligt
Held og lykke __________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor også i lejlighed, og kører efter det princip der hedder; larmer de, kan jeg også larme.
Selvfølgelig skal man respektere ens naboer, men man skal også have lov at leve. Mine naboer larmer også indimellem, specielt min overbo, han spiller vidst tit skydespil, også ud på natten. Kan sagtens høre hans larm, men det er ikke noget vildt. Hvis jeg lader være med at brokke mig over hans larm, så går jeg udfra at han også holder kæft med mit, hvis ikke skal jeg nok få sagt noget til ham.
Igen, det er en del af livet ved at bo i lejlighed. Jeg er ihvertfald glad for at jeg ikke har nogle gamle mennesker som naboer, det har jeg prøvet, det er skide træls....den mindste larm, og så rammer hammeren væggen i en helveds fart. :-( __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |