Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Et liv uden fjernsyn.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ja, i læste rigtig........jeg ved der er nogle stykker herinde, der har været så modige at gøre sig fri af den sorte kasse...

Hvad bruger i så de mange timer til istedet?
Havde i abstinenser det første stykke tid?
Hvad fik jer til at tage den endelige beslutning?
osv osv...

Mvh. Peter,  som leger med tanken om et liv uden fjernsyn, men med projektor og avis......og mindre tid på nettet......(når man fjerner noget, er det jo for at få tid til noget andet, og det skal man nok være klar over hvad det er...for mit vedkommende er det bla. avisen)

Btw: Jeg er ikke hellig, jeg har haft masser af gode tider sammen med fjerneren, og har set fjernsyn i uendeligt mange timer, men synes bare det kunne være interessant at prøve noget nyt. Jeg indrømmer med det samme, at jeg er til tider afhængig af fjernsynet, og den bedste kur mod afhængighed hvis man ikke er viljestærk nok til at sige nej tak, det er jo total afholdenhed. Og det virker, har jeg erfaret...(spiste for meget slik syntes jeg, og belsuttede mig for helt at lade være med at æde det, og det gør at jeg er fuldstændigt fri for sukker-abstinenser nu )

(Da penge er noget af det mest intetsigende at diskutere, så lad os holde os langt fra licens-diskussionen. Om man betaler licens eller ej, har jo ikke en dyt at gøre med, hvordan man bruger sin dag)

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

De helligste køer, finder du nok i denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26140&KW=Th under
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Takker!..jeg kan se at tråden blev lukket...jeg håber ikke vi kommer derud, det er jo bare en sort kasse
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Efter jeg fik en ordenlig projektor har jeg ikke rigtigt behovet for et tv mere.. synes det er rart uden.
Nej, men når man skal sove er TV'et i soveværelsen uundværeligt!
der er intet som 30 minutters dårlige serier til lige at sove på! ^^

/J
Til top Vis cooljules1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cooljules1

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg skaffede mig af med mit TV for et par måneder siden, og jeg har brugt det meste af tiden uden for hjemmet, på at læse bøger og på nettet.

Det eneste TV fix jeg får er streaming fra dr.dk, og det har da været svært til tider, men jeg er nu egentlig ret glad for det. Jeg har mere tid til studierne og min dag er ligesom blevet længere.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Okay, nu har jeg læst hele den originale tråd om "det første år uden tv"...interessant læsning...men utroligt hvordan man kan hidse sig unødvendigt op!? (set fra begge lejres synspunkt). Bare man er glad ved det man gør, så er det jo fint. Ingen tvinger nogen til noget, er det ikke herligt!

Lad mig slå noget fast: jeg er bedøvende ligeglad med "hvad der er det mest rigtige". Jeg synes bare det kunne være interessant at prøve at lave nogle dagligdagsændringer, da jeg har lyst til at bruge min dag anderledes...hvorfor?....svaret er så simpelt som noget kan være: fordi jeg tror det ville give mig mere livskvalitet I MIT TILFÆLDE. så såre simpelt er det

Fremtiden bliver jo heldigvis, at man selv aktivt vælger alt hvad man ser, det skal nok blive godt!....men indtil dette kommer til at køre på skinner, synes jeg mest om tanken om avis, internet, projektor, og nul tv.

Mvh.
Peter

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke hva er bedst at se søren rye en halv time eller at købe en kolonihave, hvor man ude i stand til at bevæge sig, er tvunget til at høre naboens livslange erfaring om hvordan man får jordens bedste kartofler.

det handler vel bare om ikke at misbruge, men få en alsidig hverdag. Der er da heldigvis en afbryder på det forbandet fjersyn.

Jeg har selv i mange år trænet som prof. vægtløfter ved alt motion frigir kroppen indufiner og det i sig selv gir en god ro. Forandring er vel noget man skaber fordi man ikke vil ende som sidemanden, de gamle som kan se på den samme kanal en hel aften det er virkelig de sejeste mennesker jeg kender.

Jeg vil bare blive sindssyg uden et fjernsyn for mine tanker vil gå i ring, så kan computeren og anlægget aflaste. Som handicappet har man svært ved at få kontakt når det enlig sker er det altid med ord som, gud du er jo ikke dum og du klare dig godt folk har glæmt hvordan man taler med andre fordi fjernsyn og mediet manipulere og fortæller os hvem vi skal holde med. Jeg kan snakke med alle, og syndes kun det at nogen tar skeen i den anden hånd er positivt. Sjovt nok så er det mænd der et bedst til at behandle en som et menneske det kunne hunkønnet lære af. Jeg er selv kristen ikke på terologi planet selv om at jeg tar da et nab i biblen en gang imellem. man kan nå utroligt langt på det åndelige hvis ens omgivelser gir en fred til det, jeg syndes selv det at få venner som ikke enten er popsmart eller virker som om at de lige har fået en dødsdom er svært. så vis det at undvære fjærnsynet vil gi dig en bedre ro så ta chancen.

Carstong

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Men... hvordan vil du se Star Trek hvis du ikke har et TV?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Hmm...jeg ser ikke så meget TV mere, som jeg har gjort, men jeg kan simpelthen ikke undvære nyhederne eller sporten! Discovery Channel er jeg også meget glad for, og nu hvor der er VM (og snart Wimbeldon samt Tour de France), bliver det da ekstra svært at undvære fjernsvinet. Hvad gør man lige??!!

Timidus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
osv osv...

Jeg flyttede fra min kone i Januar, og hun beholde "vores" TV.

Hvad bruger jeg så min tid til...tja, læser en masse bøger, læser og spiller på nettet.

Det eneste jeg vel nok savner ved at havde et TV er at kunne se mine DVD film, dem ser jeg på min computer men det er ikke så fedt.

At se film(og spille playstation) vil nok være den største grund til at anskaffe et TV igen, og det gør jeg da nok også i nær fremtid, nu skal jeg lige havde nye højtaler først

Til top Vis Timidus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timidus

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Her må jeg så for en gang skyld være på tværs  Jeg kunne absolut ikke leve uden tv, for så havde jeg intet at se mine film på for det første. For det andet er der jo VM i øjeblikket, bl.a. spiller Brasilien jo i aften  Så nej, kunne ikke forestille mig en tilværelse uden tv.

Det er jo self kun min egen mening, men det var vel den du var ude efter hehe.

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er sådan set gået fra et par timers tv dagligt til stort set ingen. Jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad jeg skal gøre med mit tv. lige pt står det i hjørnet på gulvet med et tæppe henover. Jeg savner det egentlig ikke, men en gang imellem får jeg en forbandet trang til at se noget som fx austin powers, der virkelig sætter lattermusklerne igang. Men så har jeg jo et lille sødt 21" .

Men jeg lever egentlig godt uden. For mig er der alt for meget intetsigende pjat. Det eneste jeg kan bruge det til er hvis jeg virkelig keder mig og bare skal have tiden til at gå - så kan jeg godt se en hel stribe af de der 30minutters serier, så kan der nemt gå flere timer med det. Men det er kun sjældent at det sker.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

sendte min pj til rep for snart 6 uger siden, gik 5 uger før jeg selv hentede den, uden at de har kunnet lave noget på den. (skal ind igen, men det er en anden historie) .. de første 2-3 uger var slemme, man var jo nærmest rastløs.. men efter en tur på tv2's sputnik.dk har jeg fået ro på igen, bare jeg kan se nyhederne, dags dato og hvad der ellers lige er derinde, så er jeg godt tilfreds. og selvom projektoren nok skal blive lavet en dag, så tror jeg ikke mit tv kiggeri kommer op på samme niveau igen..

så tiden går med en masse musik, men der er også blevet købt væsentligt mere musik de sidste uger, ift hvad der ellers blev købt.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

da området jeg bor i skiftede fra en fælles privat antenne til tdc kabeltv,fik jeg valget mellem at acceptere stærkt forringet fmlyd og samme antal tvstationer som før,for 96kr/måneden (hvor det tidligere var gratis - læs antennen betalt..) - eller at betale 250kr for en masse tvkanaler,og samme elendige fmlyd..

valget var da enkelt - nu ser jeg udelukkende film og hører selvvalgt kvalitetsstereo

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

prse skrev:

osv osv...

Hejsa, jeg er en af de 'hellige' fra den sidste diskussion

Når folk hører jeg ikke har tv, bliver de som regel meget overraskede og spørger "hvad laver du så?"
Mit standard svar er blevet, at jeg dyrker sex med konen, ca. 4-5 timer hver aften. Jeg blev lidt træt af fantasiløse mennesker, som ikke kunne finde ud af at åbne en bog, eller underholde sig selv på anden vis.

Men jeg læser meget, hører meget musik, spiller backgammon, leger med knægten, og dyrker selvfølgelig også en smule sex med fruen

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Mit standard svar er blevet, at jeg dyrker sex med konen, ca. 4-5 timer hver aften.

ja så kan jeg godt se at Star Trek er slået på stregen.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

valget var ikke svært... Mit tv brændte sammen, og siden da har jeg læst til eksamen (bliver student i overmorgen )... synes egentlig ikke jeg savner det, og har da også nået at læse en bog (udover opgivede arbejderlitteraturs tekster, koran-tekster, filosofi-tekster, billeder af gamle ruiner i grækenland)... Derudover har stranden trukket.. De enste gange jeg bliver nød til at finde et tv, er for tv-avisens skyld, eller en god kamp til vm...
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Da da daaaaa!!!!!

Så er jeg blevet den lykkelige ikke-ejer af et fjernsyn....(næsten...det står ikke sluttet til i et lille rum, og bliver kun båret frem og sat til når jeg skal se film...)

Hold kæft hvor er det fedt!!!

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Da da daaaaa!!!!!

Så er jeg blevet den lykkelige ikke-ejer af et fjernsyn....(næsten...det står ikke sluttet til i et lille rum, og bliver kun båret frem og sat til når jeg skal se film...)

Hold kæft hvor er det fedt!!!

ET LIV UDEN FJERNSYN - ER IKKE ET LIV.

Ej, så ville jeg sgu overveje af få abonnent (staves?) på TV2 Sprutnik

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum