Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Høretelefoner til MP3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hvilke høretelefoner er at foretrække til MP3, hvis man gerne vil høre højt og med god dybde og klang?

Jeg har haft et par Sennheiser MX-500, der spillede rigitg godt og meget neutralt, men en smule for lidt bas. Det skyldes selvfølgelig at de er så små (til at proppe i ørene), skal jeg kigge efter nogle større?

På forhånd tak!


__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
henny
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

 

Jeg ville nok prøve et par fra sennheiser der hedder CX 300. de er rigtig fede.

De lukker næsten al lyd ude pga. deres konstruktion, samtidig kan dem der sidder ved siden af dig ikke høre musikken.

Og sidst , men ikke men ikke mindst... så spiller de godt med den bas du savner...

Til top Vis henny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henny
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

De ser gode ud! 
Hvor mange mW spiller de?


__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
henny
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

 

Det ved jeg ikke men tjek dem selv ud ... http://www.sennheisernordic.com/nordic/icm_eng.nsf/root/5008 30

 

De kan købes i Hifiklubben... http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Hovedtelef on/SENNHEISER_CX300_hovedtelefon_Sort.htm

nu kommer det også lidt an på hvor meget din mp3 afspiller går ud med

Til top Vis henny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henny
 
MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Ellers, hvis det skal være lidt mere lækkert, kan jeg kun anbefale Shure's E2C ... (ca. 899,-)
De laver ikke larmende bulder-bas, men meget detaljeret og 'livagtigt'.. Jeg var i hvert fald overrasket over hvor god lyd de kunne klemme ud af min Nano.

Men de ovennævnte sennheiser skulle da vist heller ikke være noget dårligt bud..

P.S. Shure'ene kan ikke anvendes i trafikken, på cykel eller lignende. De er meget kraftigt afskærmende for baggrundsstøj! (Godt for mig, der kører i tog.... peace )
Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Koss Porta Pro.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Koss Porta Pro.


Og hvorfor så det?
Skal jeg ikke gå efter nogle "store" høretelefoner som dækker hele øret, eller hvordan virker de med en MP3?


__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Det kommer lidt an på hvor goofy man vil se ud

Selv bruger jeg et par Sennheiser HD-280 til bussen - de skærmer godt og lyder godt, og der er bas. Det synes jeg de er uovertrufne til, det gøres ikke meget bedre når der også skal være god afskærmning både udad og indad til. Men hvis man vil være smart duer de ikke

På arbejde anvender jeg et par Sennheiser HD-215, og de er næsten lige så gode som HD-280, de skærmer dog ikke helt så godt, men rigeligt til at jeg ikke hører særlig meget af det der foregår rundt omkring mig.

Når jeg går rundt i byen eller cykler anvender jeg nu et par Sennheiser PX-100 - de er åbne, og tillader mig derfor at høre hvad der sker rundt omkring, hvis ellers det er højlydt nok. Men de larmer jo udad til, så derfor bør man ikke anvende dem i stille omgivelser hvor det generer andre.

Jeg har også anvendt Sennheiser PX-200, men de sidder dårligere på ørerne end PX-100, skærmer kun middelgodt, og når man cykler er vinden tydeligt hørbar. Subjektivt set synes jeg også at PX-100 lyder bedre.

CX-300 har jeg også fået købt mig, men selv om ideen tiltaler mig (små, nemme at putte af vejen), så kan jeg ikke helt med denne type hovedtelefon. De skal jo nærmest proppes ind i øret, og det kan man i bedste fald vænne sig til, i værste fald kan man ikke leve med det. Lyden er også stærkt afhængig af hvor godt man får dem placeret i øregangen, og man skal ikke bevæge munden særlig meget før bassen varierer og nærmest viger - altså ikke noget med at halse løs på en cykel  Ledningen er heller ikke særligt lang, det kan genere lidt. Men til bus er de gode hvis ikke man gider bakse med de store, idet de dog trods alt skærmer ganske godt. De lyder også godt, når man får dem placeret ordentligt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Det hedder hovedtelefoner (headphones - med bøjle) og øretelefoner (earphones - dem inde i øret) - ikke høretelefoner.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:

Jesper Juul skrev:
Koss Porta Pro.
Og hvorfor så det? Skal jeg ikke gå efter nogle "store" høretelefoner som dækker hele øret, eller hvordan virker de med en MP3?


Fordi det er en hamrende god hovedtelefon, som efter min mening er bedre end stort set alt andet under en 6-800 kr. og så kan de fårs for ca. 300 kr. Jeg bruger dem når jeg cykler og da de er åbne kan man stadig følge med i hvad der foregår omkring en.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes