Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vinylklubben 1.juli (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej...
 
Vinylklubben Sjælland afholdt endnu et godt møde hos Johnny i Slagelse. Vi var nogle stykker der måtte køre 100 kilometer (ikke km/t) for at deltage - hver vej! Og det blev naturligvis en herlig aften, hvor vi kunne nyde Johnnys veltrimmede anlæg. Der blev udskiftet i komponenterne undervejs, og det kan man altid lære noget af...
 
Jeg vil sige tak for en dejlig (lang) aften. Johnny havde kokkereret til den store sølvmedalje. Ja, det kan ikke blive til en guldmedalje, da en lille procentdel af desserten desværre blev forkullet! Wink
Alt i alt meget velsmagende og veltilberedt kylling fra (have)grill og dertil diverse sundt tilbehør.
Der bllv lyttet til Johnnys aldeles fortrinlige anlæg og forskellige medbragte komponenter blev sat til for 'sportens skyld'. Jeg havde selv medbragt et Teac VRDS-drev og en Audio Note Dac 3.1x konverter somt lidt blandede kabler. Eksempelvis NKT "hospitalskablet" (net), netkabel fra DH Labs, 1 stk. TaraLabs RSC AIR Digital 75 (digitalkabel) og et sæt NLE 54 ubalancerede signalkabler.
Johnny kunne bedst lide det kabel han selv har. Jeg husker ikke lige modelnavnet, men det var et forholdsvis pebret ét fra Nordost. Jeg kunne bedst lide mit! Jeg mente at Nordost gjorde et piano til et pianette! (Så, nu kommer Johnny på banen!).
Og en lille sjov 'historie, som jeg ikke kan lade være med at nævne: Efter at Johnny og undertegnede i længere tid havde siddet alene i stuen og afprøvet diverse kabelkombinationer prøvede vi at tilslutte et sæt NLE 54 signalkabler. Dette gjorde, at Johnny var mere stille en vanligt (og eftertænksom?). Et øjeblik efter kom de andre ind fra terrassen (hvor de havde siddet og hygget sig med eksotiske øl) for lige at høre hvad det sidste kabel dog var for ét - da de tydeligt kunne høre at der virkelig skete noget 'stort' i stuen. Det skal siges, at terrassedøren var lukket! Ret interessant, synes jeg. Det var endda især R.P. som synes at "NLE-lyden" var god. R.P. har tidligere været lidt forbeholden overfor NLE-kablerne. Men han [R.P.] vidste jo (i begyndelsen) heller ikke hvilket kabel der var tale om. (No offence!).
 
Kent havde medbragt En Rega Planar 3 med Rega Exact(?) pickup. Det lød bestemt også godt og spillede med lidt større varme (og lidt færre detaljer) end Johnnys Mørch UP-4/Ortofon Rondo. En god kombo til mange typer musik. Kent havde desuden en Tiny Tube med, som vi ikke fik lyttet til.
 
Martin havde som sædvanligt medbragt store mængder gourmet-øl og spændende lp'er. Jeg ved ikke hvor han finder alle de spændende øl fra mikrobryggerierne, men han har helt klart flair for at finde noget der får englene til at synge...
Det skal pointeres at det ikke er ølindtaget der gør, at Johnnys anlæg lyder så godt. Johnny har helt bestemt tænkt sig om i valget af hifikomponenter. Det er ikke en pakkeløsning med det hele fra en bestemt fabrikant. Sådan skal det være! Kan du ikke fortælle lidt mere om dine apparater og overvejelserne, Johnny?! Efter min hukommelse: Thorens/Mørch/Ortofon/AN drev+DAC 1.1x/Croft (pre)/Sirius (power)/QLN (højtt.
Da klokken havde passeret 03.00 (nat) prøvede vi også min AN DAC 3.1x Signature og den var, som altid, en fornøjelse at lytte til. Jeg tror også at Johnny synes den var OK. Han bruger til daglig en AN DAC 1.1x og den spiller også fremragende.
 
Nå, det var lige min lille kommentar - der er sikkert meget jeg har glemt (eller fortrængt!). Jeg synes det er både morsomt, interessant, og lærerigt at afholde disse uformelle Vinylklubaftner. Der er altid gode diskussioner om alt muligt (også ikke-hifi relaterede emner!).
Stor tak til Johnny (værten, som nok kan skrue en menu sammen - både mad og hifi), Kent (som jeg ikke havde mødt før), Martin (som var god rejsekammerat på 'turen' og ølentusiast, R.P. (som altid er venligheden selv og med masser af gode råd og Sund (som ofte er uenig med mig, men som i virkeligheden er god som ind i Helvede!).
 
Thank you, everybody!
 
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)
 
Måske kunne nogle flere af aftenens/nattens deltagere komme med nogle supplerende bemærkninger?
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

 
Måske kunne nogle flere af aftenens/nattens deltagere komme med nogle supplerende bemærkninger?

[/QUOTE]

 He..og nej...jeg var ik´ inviteret æv.... Men det læses som om i hyggede jer gevaldigt, og det er netop det det drejer sig om  Hvudden blir man med-lem? Jeg har både plov og furer.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau !!

Det lyder da til i har haft end god aften og nat med analog lytning. Og hvilken Ortofon Rondo

var der spændt på Johnnys Mørch UP4 arm?????.

Hilsen og forsat god analog lytning på Sjælland!!

Pmoren

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

Til start vil jeg os lige sige tak til jer alle sammen, specielt til godtnok, for en rigtig lækker menu!og til acb for en masse lækre special øl.

Lyt aldrig til musik mens sovsen til deserten snurrer, = fæl røglugt!

Men det er en rondo bronze der sider på armen, kørt igennem en audio note trafo med sølvtråd, over i croftens riaa.

Det spiller rigtig godt, det er en rigtig lækker sound den pu har, men der var en anden kombetant på banen, en rega exxact, og den fortjæner simpelthen et par ord, den har det som rondo'en mangler lidt, nemlig krop, og der gang i musikken, noget som mange mc'puer ik har eller kan, men den må så se sig slået når det drejer sig om detaljer, og gennemsigtighed.

Måske en lidt undfair sammenligning, da rega en blev spillet i en rega p2, mod rondoens mørch/thorens med sølvkabel.

Men en rigtig hyggelig aften nat med masser af gode debatterog en masse god øl og vin. musik menuen var også super, og alle fik en på opleveren, med godtnoks super anlæg, som har rigtig godt hul igennem, med et rigtig flot perspectiv,meget dybt og bredt! mange savnede bund, forståeligt nok når det kun er en 6,5 7 tommer bas der leverer varen.

men igen tak til jer allesammen, det var rigtig hyggeligt, og jeg glæder mig til næste gang vi ses.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 02 August 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hmm...halløj...! 

Det er sandelig ikke mange kommentarer der er kommet fra Vinylklubdeltagerne. Har sommervarmen taget pusten fra jer?

Mvh.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 02 August 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hmm...halløj...! 

Det er sandelig ikke mange kommentarer der er kommet fra Vinylklubdeltagerne. Har sommervarmen taget pusten fra jer?

Mvh.

Niels L.

 

Næ....men det er du/i selv ude om 

Mit spørgsmål af 5/7-06 vedr. opnåelse af medlemskab er endnu ikke besvaret

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 04 September 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Nilau skrev:

Hmm...halløj...! 

Det er sandelig ikke mange kommentarer der er kommet fra Vinylklubdeltagerne. Har sommervarmen taget pusten fra jer?

Mvh.

Niels L.

 

Næ....men det er du/i selv ude om 

Mit spørgsmål af 5/7-06 vedr. opnåelse af medlemskab er endnu ikke besvaret

Gu' ve' om det er en lukket Sekt?
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 04 September 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Mik112 skrev:
Nilau skrev:

Hmm...halløj...! 

Det er sandelig ikke mange kommentarer der er kommet fra Vinylklubdeltagerne. Har sommervarmen taget pusten fra jer?

Mvh.

Niels L.

 

Næ....men det er du/i selv ude om 

Mit spørgsmål af 5/7-06 vedr. opnåelse af medlemskab er endnu ikke besvaret

Gu' ve' om det er en lukket Sekt?

Ja, det er en delvis lukket 'sekt'! Der er jo praktiske grænser, når man mødes. Altså pladsmæssige grænser!! Ellers: No limits! ;-)

Mvh.

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes