Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 08:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: undertekst kan ik være på min skærm?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt en samsung LE40R7 det vil sige 40 tommer fladskærm.    Nå men der er nogle film når jeg afspiller dem så kan underteksten ik være der, det hhælper når jeg ser det på zoom på tvet, men når jeg bruger wide funktionen så kan under teksten ik være der, og der står ellers på filmen at de er i widescreen,    er det måske på grund af min meget dårlige lille denver DVD afspiller, eller hvad??        please hjælp:)

Vh putte

Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

vil skyde skylden på din denver dvd... Samsung har noget overscan i bunden ca. 5% mener jeg det er, men det burde ikke æde dine undertekster hvis dit tv er indstillet til bredformat og og det samme gælder for din dvd...

Desuden må jeg sige at jeg synes det er synd for din skræm at blive affodret med en denver dvd (med al reskept for denver logen)
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Niels Vadsholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Widescreen er jo et vidt begreb.

Hvis filmen er i 16:9 og underteksterne er under selve billedet, er du nødt til at bruge zoom og så undvære det øverste af billedet.
Samme problem optræder når alle andre end DR sender 16:9 - teksterne er delvis placeret under billedet.

Hvis billedet er i cinemascope eller andre bredere formater bure der ikke være nogle problemer.

Mvh. Niels.
Til top Vis Niels Vadsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Vadsholt

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Niels Vadsholt skrev:
Widescreen er jo et vidt begreb.

Hvis filmen er i 16:9 og underteksterne er under selve billedet, er du nødt til at bruge zoom og så undvære det øverste af billedet.
Samme problem optræder når alle andre end DR sender 16:9 - teksterne er delvis placeret under billedet.

Hvis billedet er i cinemascope eller andre bredere formater bure der ikke være nogle problemer.

Mvh. Niels.

Hvorfor er Widescreeen et vidt begreb? Wide er vel egetlig det format et 16:9 tv er. Mit Fjersyn står fast i Wide og her virker alt både tv signaler i 16:9 og dvd film , no problem af nogen art. Al det zoom fis er ødlæggende for billede kvaliteten og tjener da ikke noget formål efter min mening.

Niels Vadsholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hvorfor er Widescreeen et vidt begreb? Wide er vel egetlig det format et 16:9 tv er. Mit Fjersyn står fast i Wide og her virker alt både tv signaler i 16:9 og dvd film , no problem af nogen art. Al det zoom fis er ødlæggende for billede kvaliteten og tjener da ikke noget formål efter min mening.

Widescreen ER et vidt begreb, da det dækker alle andre formater end 4:3.

http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen

Hvis man så VIL bruge widescreen-funktionen i sit fjernsyn, må man bare acceptere at teksten en gang imellem bliver placeret for langt nede.

Mvh. Niels.
Til top Vis Niels Vadsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Vadsholt

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Er TV sat 16:9 og DVD afspiller også sat til 16:9 format (kunne god tyde på at DVD afspiller er sat til 4:3 og du derfor må sætte Zoom på TVét for at fylde skærmen ud, og derved miste undertekster, da de nok i 4:3 ville stå lang ned i forhold til 16:9) ?
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Niels Vadsholt skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Widescreen ER et vidt begreb, da det dækker alle andre formater end 4:3.

http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen

Hvis man så VIL bruge widescreen-funktionen i sit fjernsyn, må man bare acceptere at teksten en gang imellem bliver placeret for langt nede.

Mvh. Niels.

Det er så ok, men jeg har aldrig haft de problemer med wide instilling på mit tv, så det må være nogen tv der overskalere, hvad ved jeg, jeg er lykkelig hifi mand uden problemer.

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Er TV sat 16:9 og DVD afspiller også sat til 16:9 format (kunne god tyde på at DVD afspiller er sat til 4:3 og du derfor må sætte Zoom på TVét for at fylde skærmen ud, og derved miste undertekster, da de nok i 4:3 ville stå lang ned i forhold til 16:9) ?

Tak Janwa for dit gode og korte svar,    ja det må da helt klart være derfor,  jeg har faktisk lige i dag købt mig en ny dvd afspiller, så nu glæder jeg mig til at komme ind i menuen på bøde dvd og tv og instille dem begge til det sammen,  og så skulle mit problem nok være løst:)

tak for hjælpen:)

Vh putte

Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes