Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Imperial....DK’s bedste ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Var lige et smut i København på ferie og jeg lagde vejen forbi DK's bedste bif - ihvertfald rost til skyerne i flere tråde , men så holder festlighederne godt nok op . Så filmen Pirates of the Carribean 2 og selve filmen er god, men lad os tage det bedste først: Billedet er imponerende i Imperial....stort, flot og skarpt - det bedste jeg har set . Surround lyden er også eminent når vi snakker om effekter der foregår ude i siderne, her kunne andre biffer lære noget. Det var så det positive der var at sige om den bif.

Lyden er alt for lav og man fornemmer slet ikke bif-stemningen når effekter hamres af, subberne giver slet ikke den nødvendige punch i mellemgulvet.....havde de glemt at tænde for dem ?? . Lydtrykket lå på pensionist niveau og lyden generelt vil jeg betegne som vattet og intetsigende, hvis man lige ser bort fra den eminente rumfornemmelse, og den er slet ikke repræsentativ for hvad andre biografer kan på lydsiden   
Herudover har biffen ikke et særligt godt fungerende klimaanlæg, der var op imod 30 grader derinde - ikke særligt fedt at sidde og stormsvede i 2 timer. Det værste er dog de horrible billetpriser - 125,- pr. person er fandme optrækkeri for sådan en omgang makværk  

For dem der ikke ved bedre så ligger DK's bedste bif altså i Århus - Bio City . Det eneste Imperial gør bedre er lærredet og billedkvaliteten - resten i Imperial er lige til  

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Lyden er alt for lav og man fornemmer slet ikke bif-stemningen når effekter hamres af, subberne giver slet ikke den nødvendige punch i mellemgulvet.....havde de glemt at tænde for dem ?? . Lydtrykket lå på pensionist niveau og lyden generelt vil jeg betegne som vattet og intetsigende, hvis man lige ser bort fra den eminente rumfornemmelse, og den er

Det kan jeg kun give dig ret i! Men sådan syntes jeg det generelt er. rundt i div. bio´er!

billetpriser - 125,- pr. person er fandme optrækkeri for sådan en omgang makværk  

Igen kan jeg kun give dig ret! Man kan jo købe 2-3 film til hjemmebio´en

For dem der ikke ved bedre så ligger DK's bedste bif altså i Århus - Bio City . Det eneste Imperial gør bedre er lærredet og billedkvaliteten - resten i Imperial er lige til  

Den må stå for egen regning.

EN FILM SKAL SES I HJEMMEBIOEN!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

EN FILM SKAL SES I HJEMMEBIOEN!

Det er jeg ikke helt enig i, jeg mener at de fleste film vinder ved at blive set i biffen - vel og mærke hvis det er en ordentlig bif . Jeg ser alle de "store" film i biffen, eks. Saving private Ryan, Pearl Harbour, Ringenes herre osv., for at danne mig et referencepunkt når de senere skal ses i hjemmebiffen . Men bruger man Imperial's lyd som reference så, ja hvad skal man sige, så kan meget af det billige surround grej godt være med - nok en for hård dom, men bedømt udfra totaloplevelsen af den bif så holder jeg nok fast i den konklusion          

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Kan ikke genkende noget af det, har altid haft gode oplevelser i Imperial  og mig gør det ikke noget at det ikke er så voldsomt et lydtryk, selfølgelig skulle effekter gerne være dynamsike, men jeg har altså tit oplevet et lyd niveauet i biograferne der er alt for højt hvor talen i filmen nærmest er generende. 

Hvis man i øvrigt mener at man selv har et anlæg derhjemme der snildt slår Imperials, bør man måske lige læse denne:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=526&zoneid=2

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det begrænsede lydtryk er resultat af de mange klager som biograferne en overgang fik. Jeg vil hellere se en film ved behersket lyd niveau end at have ringene for ørene når jeg kommer ud.

Personligt har Imperial adrig rigtigt været mig.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Nu er det godt nok noget tid siden jeg har været i Imperial men sidste gang jeg var derinde var da vist for at se War of the Worlds. På det tidspunkt var det vidst ikke så lang tid siden at de havde fået installeret den nye digitale projektor. Jeg må godt nok sige at jeg var skuffet over billedkvaliteten! Jeg er ikke helt klar over om det var pga. teknikken eller selve filmen. Filmen var jo vist blevet optaget med digitalt kamera eller tager jeg fejl? Ihvertfald var gengivelsen af sort meget ringe. Det var nærmere meget mørkegråt. Det mindede om det man ser på mange LCD fjernsyn. Gengivelsen af hvid var heller ikke meget bedre. Der var "glorie-effekt" en masse på skarpe lyskilder. Jeg håber da at det var filmen eller at de har fået forbedret teknikken/opsætningen siden da. CinemaxX har da vidst også bevidst valgt ikke at skifte over til digital før end teknikken er mere moden? (det kan da ikke være pengene de mangler). Det kan være jeg burde tage et smut forbi og se om jeg er helt galt på den...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Var lige et smut i København på ferie og jeg lagde vejen forbi DK's bedste bif - ihvertfald rost til skyerne i flere tråde , men så holder festlighederne godt nok op . Så filmen Pirates of the Carribean 2 og selve filmen er god, men lad os tage det bedste først: Billedet er imponerende i Imperial....stort, flot og skarpt - det bedste jeg har set . Surround lyden er også eminent når vi snakker om effekter der foregår ude i siderne, her kunne andre biffer lære noget. Det var så det positive der var at sige om den bif.

Lyden er alt for lav og man fornemmer slet ikke bif-stemningen når effekter hamres af, subberne giver slet ikke den nødvendige punch i mellemgulvet.....havde de glemt at tænde for dem ?? . Lydtrykket lå på pensionist niveau og lyden generelt vil jeg betegne som vattet og intetsigende, hvis man lige ser bort fra den eminente rumfornemmelse, og den er slet ikke repræsentativ for hvad andre biografer kan på lydsiden    
Herudover har biffen ikke et særligt godt fungerende klimaanlæg, der var op imod 30 grader derinde - ikke særligt fedt at sidde og stormsvede i 2 timer. Det værste er dog de horrible billetpriser - 125,- pr. person er fandme optrækkeri for sådan en omgang makværk  

Lidt "skarp" konklusion på baggrund af blot ét besøg

Jeg kommer tit i Imperial og lyden plejer bestemt ikke at fejle noget.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvor du har den billet pris fra ? det må være med popcorn og cola ... De bedste pladser er efter min mening på række 8-9 og der koster billetterne normalt 75 for alm film og 95 for hel aften. Det må være fordi du har siddet på sofarækken og ja de 2 rækker koster 120 + 5 kr i bestillingsgebyr. Men de er tilgængæld også langt fra de bedste. Det hjælper også at sidde længere fremme med hensyn til lyden. Men ja generelt bliver der spillet alt for lavt i danske biografer.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Bedste række i Imperial er da klart række 17 efter min mening. At der skulle blive spillet for lavt kan jeg ikke genkende, generelt er det for højt. Men unge mennesker er vel også nærmest høreskadet eller har drukket hørelsen væk.

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Pirates of the Carribean 2 går i sal 1. på fisketovet!

Den sal er virkelig den støreste biografoplevelse jeg har haft... og der virker bla. klima anlæget også!!!! var der igår

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

For mig er imperial helt klart nummer et. Jeg kan ikke genkende at lyden ikke er høj nok. Jeg glæder mig hver gang jeg er det med fruen og hun ikke kan bede nogen om at skrue ned fordi den er for høj .

Det med klima har jeg aldrig været ude for skulle være dårligt, men det kan ihvertfal ødeligge oplevelse totalt hvis man skal side og svede.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Imperial kan spille højt .. også alt for højt. Jeg har præsteret at forlade forestillinger fordi der blev spillet for højt. Måske det er min skyld, at de har skruet ned? Niveauet nu er helt OK. Men måske nogle er blevet skadet af for meget MP3 i hovedtelefonerne?

Var i Kinoplalæet i Lyngby og se piraterne. Prisen var 95,-. pr. billiet og der var gode sæder, fin temperatur og et passende lydtryk og gode effekter. Kunne dog godt savne lidt mere i de dybeste sub-woofer oktaver, men hvad .. man skal også passe på ikke at skræmme folk.

dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej Acer,

Jeg har tit været i Imperial og har da nogle af mine bedste bio oplevelser derfra, så jeg forstår ikke helt din oplevelse, men det kan jo være at de ikke har fået skruet højt nok op for lyden.

Lyd og billedmæssigt har jeg ikke oplevet noget bedre end Imperial, der jo også er flagskibet i Nordisk films biografer. Jeg går ud fra at du har set den digitale version af Pirates of the Carribean 2 det som slog mig mest ved den film var da også billedkvaliteten, som er rigtig god og skarp.

Jeg så filmen i palads biografen som da også har en udemærket lyd, men på ingen måde lever op til Imperial.

Nordisk film har følgende biogafer.

I København: Imperial, Palads og Metropol

I Ålborg: Astoria og Biocity

I Århus Biocity og Metropol

I Randers: Grand

Der ud over ligger Biocity i Herning, Esbjerg, Odense, Hillerød og Tåstrup.

Nu skriver du at den bedste lyd du har oplevet er i Biocity i Århus (som jo også er en Nordisk film biograf), der er den sikkert også god, men der er vist ingen tvivl om at den bedste lyd og det bedste billede i Nordisk films biografer er i Imperial.

Eller jeg skulle måske sige potentialet for den bedste lyd og det bedste billede er i Imperial, for  selvfølgelig kan der af en eller anden grund have været dårlig/ikke optimal lyd da du var der.

Med hensyn til billetpriserne kan jeg kun give dig ret, de er høje! (Pirates of the Carribean 2 er en helaftensfilm).

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Bedste biolyd jeg har hørt var helt sal 1 i scala da den eksisterede.Synd de lukkede den ned.. Den, samt sal 2 og 3 var iøvrigt de første sale herhjemme med THX.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hvis man i øvrigt mener at man selv har et anlæg derhjemme der snildt slår Imperials, bør man måske lige læse denne:

Det snedige ved en hjemmebif er, at billede og lyd kan kalibreres, så filmen opleves optimalt hver gang. I biografen er billede og lyd - af naturlige årsager - ikke optimal på alle pladser.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Det snedige ved en hjemmebif er, at billede og lyd kan kalibreres, så filmen opleves optimalt hver gang. I biografen er billede og lyd - af naturlige årsager - ikke optimal på alle pladser.

Hmm....Det snedige ved Imperial er at deres anlæg er blevet kalibreret af professonielle folk der ved hvordan sådan noget skal skrues sammen , ellers var den nok ikke thx godkendt. Jeg kan iøvrigt oplyse at selv anlægget i min lokale glostrup bio koster den nette sum ½ mill, så jeg vil stadig mene at de færrste kan være med med deres elskede hjemmegrej som i langt de fleste tilfælde er justeret ind efter smag og behag princippet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Og hvor mange folk får rent faktisk foretaget en sådan kalibrering??  (og her tænker jeg ikke på DVE osv.)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Og hvor mange folk får rent faktisk foretaget en sådan kalibrering??  (og her tænker jeg ikke på DVE osv.)

Det vil jeg meget nødig gætte på - men umidelbart vil jeg sige "ikke så mange". Men muligheden  for prof kalibrering foreligger , og dermed også muligheden for at få en audio- og videooplevelse der slår den lokale biograf.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Hmm....Det snedige ved Imperial er at deres anlæg er blevet kalibreret af professonielle folk der ved hvordan sådan noget skal skrues sammen

Den mulighed har vi andre også, hvis vi vil betale for det .

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg må klart sige at mine bedste filmoplevelser har været i Imperial. Før Imperial blev THX godkendt har lyden nogle gange været skruet så højt op at folk sad og holde sig for ørerne og det er ikke optimalt, synes dog ikke at lyden er for lav i Imperial i dag. Jeg synes dog altid der har været problemer med klimaanlægget i Imperial selvfølgelig mest om sommeren, husker da jeg var inde og se Die hard 3 at det var så sindsygt varmt så meget at sæderne havde svedpletter da vi kom og de var ikke blevet mindre efter filmen. Klimaanlægget er dog blevet skiftede ud for et par år siden men der er stadigvæk problemer med at holde temperaturen nede om sommeren. Jeg har flere gang skrevet til Imperial om deres klimaanlæg eller mangle på samme og har fået en mail hvor der står at de arbejder på at løse problemet. Den eneste måde som kan gøre Imperial bedre er hvis man sender en e-mail til Imperial og skriver hvad man er utilfreds med, da de måske ikke kigger med på Hifi4all.

E-mail til Imperial imperial-kobenhavn@nordiskfilm.com

PS Er jeg den eneste som savner trailer fra Bla. THX før filmen begynder i Imperial.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes