Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fortærker - ACM 250 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michaeljep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen.

Jeg har fået til opgave at få tilsluttet en ACM 250 forstærker til vores anlæg inde på arbejdet. Men jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan man gør. Bag på fortærkeren er der 6 kanaler med et 3-polet stik samt 2 phone stik. Derudover er der en række kabel-tilslutninger, der starter med en com, 4V, en uden navn, en com, 70V, 100V, og så kan jeg desværre ikke huske de sidste, men der er 8-14 tilslutninger.

Skal I bruge flere oplysninger for at kunne hjælpe mig?

Jeg håber I kan finde ud af hvilken forstærker det er jeg taler om, og kan hjælpe mig, for det er rigtig trist at vi i øjelikket ikke har noget musik at arbejde til.

hilsen

Michael

Til top Vis Michaeljep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michaeljep

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Prøv at smide nogle billeder af bæstet.
Og se, om der ikke er mere tekst, der kan hjælpe.

Fx. hvem er producenten?

Er det en af dem her : http://www.australianmonitor.com/pdfs/colour/AMIS_cat.pdf

Michaeljep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan desværre ikke klare billeder før end tirsdag, men jeg har lidt supplerende oplysninger.

Det er AMIS250 på side 3 i i det link du sendte.

Det har før kørt sammen med en Kenwood Multiple CD player, DP-R 4090, en Kenwood Surround reciever, KR-V 5090 samt en Onkyo Tuner. Og skal tilsluttes alle tre dele igen.

Det har kørt som anlæg for 4 seperate afdelinger, men skal nu kun bruges til én. De 4 afdelingers højttalere er derfor serieforbundet så der kun er én ledning der skal tilsluttes til anlægget. Derudover har vi 2 phone kabler, samt et 3-polet kabel på ca 20 cm.

Da vi hentede anlægget var tuneren tilsluttet kanal 5 med det ene af de to phone kabler.

Jeg håber det kan hjælpe til at I kan hjælpe mig.

Hilsen Michael  

Til top Vis Michaeljep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michaeljep

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 August 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

"Inputs Six mic/aux universal inputs with XLR female mic sockets and dual RCA Phono aux sockets; 600 ohm transformer balanced telephone paging input"

Forstærkeren har altså 6 kanaler, der er udstyret med XLR (det trebenede stik) og RCA (phono) stik på indgangene.

"Controls 6 Input channel gain controls, 1 Bass control, 1 Mid Control, 1 Treble control, 1 Master gain control, Phantom Power on/off switch (on rear panel) "

Hver kanal er udstyret med gain (niveau tilpasning), bas, mellemtone, diskant kontroller, "volumen", og phantom (strøm til kondensatormikrofoner)

Der er nok tale om en mono forstærker. Du kobler bare de tre signal kilder til på hver sin indgang. Så vidt jeg kan se, har den 2 RCA for hver indgang, der lægges sammen i forstærkeren. Umiddelbart ville jeg foretrække at anvende RCA, da XLR tilsyneladende har permanent phantompower. Det findes der apparater, der ikke kan lide at få stukket i "rumpen".
Signal fra CD og Tuner giver vel sig selv. Fra Receiveren må det vel tages som tape-out.
Vil mene at højttaler-output sidder på nogle klemrækker. Men tag skriv til firmaet for hjælp eller en brugermanual/installationsmanual.

sales@australianmonitor.com

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes