Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 06:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: b&o CD5500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Noisembryo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 September 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

hej :)

en af mine venner har tilbudt mig hans gamle B&O CD5500 anlæg... men, før jeg køber ville jeg lige høre om det overhovedet er noget værd? det er jo temmelig gammelt...

Til top Vis Noisembryo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noisembryo

Fleeters
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej!

Det er jo et godt gammelt anlæg! Hvis prisen er ok (kan jo sammenlignes på dba.dk eller noget) og du synes godt om det, synes jeg du skal købe det. Det er et anlæg som man sagtens kan få stumper/komponenter til, hvis det nu skulle gå i stykker :)

Til top Vis Fleeters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fleeters

Noisembryo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

ja ok.... jeg skal gi 1500.... temmelig billigt... men hvis det ik er godt er det jo ligegyldigt hvor billigt det er...

Fleeters
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

korrekt. Det er faktisk billigt! det er et godt anlæg.

Til top Vis Fleeters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fleeters

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Noisembryo og velkommen til hifi4all.

Du skriver B&O CD5500 anlæg, CD 5500 er jo kun en del af anlægget, får du det hele med , og hvad med højttaler?

Hele anlægget består af : Beomaster 5500 / Beogram 5500 / Beocord 5500 / og Beogram CD 5500. og sidst men ikke mindst Master Control Panel 5500. Og så er navnet Beosystem 5500.

Hvis det er fejlfrit er 1500 kr. en fin pris. Her billeder: 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

En fin pris? Det er da vist "underdrevet", eller hvad?

Hele anlægget med fjernbetjening kan da sagtens koste 5000 kroner, selvom det vist er en 15-20 år gammelt!

Er det kun CD-afspilleren, så er 1500 kroner lige i øjet, uden ridser og cecil-fingre!

Hr Pan; kan man bruge Beolink 1000 i en snæver vending?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 September 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Nej, Beolink 1000 kan ikke anvendes:
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej F.Christians

1500 kroner for CD-afspilleren alene ?, så ville jeg først prøve at lægge en hjemme brændt CD i, og det vil nok hurtigt vise sig at den har svært ved at afspille den. Så det er for meget. I dag fås en fin ny DVD/ CD for de penge. Jeg sætter lige en tekst ind som beskriver problemet.  

Det er et problem for forbruger med ældre CD-afspiller, som overholder CD standarden, at kunne afspille alle CD-skiver. Dette gælder også B&O´s mange ældre cd-afspillere.

Det er bedst at bruge 74 minutter (650 MB) cd'er frem for 80 minutter (700 MB). cd'er over 74 minutter overholder ikke cd-standarden og flere (især ældre) cd-afspiller har problemer med at afspille cd længere en 74 minutter.

I alle tilfælde opnår man det bedste resultat med 74 minutters cd'er frem for 80 min. cd'er, fordi der er længere afstand imellem de enkelte spor, og sporene går længere ind mod centrum og ud mod kanten. cd standarden er lavet efter 74 minutters maks., på en 12 cm skive, men man er gået mere og mere over til 80 minutter cd, især til PC'en.

Mange lidt ældre CD-løbeværk virker ikke med 80 minutters cd'er fordi sporene er uden for de beregne område og laseren ikke kan bevæge sig langt nok ind eller ud. Jeg ved at dette blandt andet har været et problem med B&O cd-afspillere, fordi flere købe cd'er der ikke overholder cd-standarden. Der findes efterhånden en del originale cd'er hvor de har lagt mere end 74 minutters musik på, og det er derfor reelt ikke en cd fordi de ikke overholder cd-standarden som er fastlagt af Philips og Sony som opfandt cd'en

Flere forbruger har klaget over at deres 75 minutters cd, ikke kunne afspilles i deres cd-afspiller og mente at der er noget galt med cd-afspilleren, men i virkeligheden er der intet galt med cd-afspilleren, det er bare nogle musik-producenter der ikke kan finde ud af at overholde standarden. (Byt dem).

Det har været et problem for b&o, som anvendte cd-løbeværk fra Philips, som overholdt cd-standarden men ikke kunne afspille alle cd'er. Selvom det er producenterne af cd-skiverne der har lavet en fejl, så er det ikke dem det går ud over, men forbrugeren og producenterne af cd-afspillere. Nogle forstår ikke at deres nye 400 krones køkken radio/cd afspiller kan afspille en cd, når et 10.000 kroners fra Bang & Olufsen ikke kan.

I dag kan stort set alle afspillere også klare CD'er der ikke overholder standarden, også B&O.

Noisembryo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

mange tak :)

ja ok... tænkte nok at cd stod for cd afspilleren alene... men i så fald er det beosystem 5500 jeg er blevet tilbudt...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes