| Forfatter |
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er blevet oprettet på E-Bay !
Der er en fantastisk masse spændende udstyr m.m. som jeg godt kunne tænke mig at anskaffe, men jeg er lidt usikker på, hvor sikkert det er at handle på E-bay.
Er der nogen der har erfaringer - såvel gode som mindre gode.
Happy
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Hej,
Jeg er blevet oprettet på E-Bay !
Der er en fantastisk masse spændende udstyr m.m. som jeg godt kunne tænke mig at anskaffe, men jeg er lidt usikker på, hvor sikkert det er at handle på E-bay.
Er der nogen der har erfaringer - såvel gode som mindre gode.
Happy
|
|
|
Jeg er ikke selv bruger af E-bay, men har været inde og kigge mange gange, du har ret, der er meget interessant. Jeg kender en del som har handlet derinde og jeg har aldrig hørt uheldige historier derfra.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er der mange gode sager på Ebay, men vær på vagt - der er fup involveret hvis man ikke er opmærksom. Dermed ikke sagt at alle fusker, men der er alligevel en overvejende sandsynlighed for at rende ind i det - nedennævnte link henviser til en tråd hvor noget af det er beskrevet, og hvad man skal holde øje med:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34709&K W=ebay __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt ca. 400 - 500 cd'er og nogle få DVD'er på eBay.
Jeg prøver at bruge min sunde fornuft inden jeg byder på noget.
Kig på hvad andre købere/sælgere har skrevet når de har handlet med vedkommende. Normalt tør jeg ikke at købe hos en der er nyoprettet på eBay eller ikke har min 98% positiv.
Indtil videre er næsten alt gået som forventet. Der har kun været nogle få 1 Euro cd'er der ikke helt levede op til beskrivelsen.
Alt hvad jeg har købt og betalt for er endt i min postkasse  __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet 80-100 gange på Ebay, primært tøj, og alt på nær 1 ting er nået frem. DEr hvor den ikke nåede frem, fik jeg pengene tilbage. Og kun 1 gang har jeg måtte betale told mm. Som der bliver skrevet ovenover, tjeck feedback, minimum 98% positiv og helst mere end 1 handel.
Jeg bruger Paypal og har indtil nu været tilfreds. 
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betaling:
Jeg bruger enten Pay Pal eller bankoverførsel (BIC/IBAN). Bankoverførsel til udlandet er gebyrfrit ved betaling over DKK 100. (EDIT - hos Skandiabanken)
Husk endelig at se efter om sælger vil sende til Danmark - spørg ved tvivl.
Det er lidt surt at vinde en auktion, for efterfølgende at finde ud af at hvis du vil have varen skal den afhentes i det sydlige af Tyskland __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare sige pas på! Jeg har købt omkring 150 CD'ere på eBay og Amazon Marketplade. Endvidere har jeg købt hifi tre gange hos eBay Tyskland. Jeg har flere gange oplevet, at kvaliteten af den købte vare slet ikke svarer til beskrivelsen. Ridser i CD, ødelagt cover m.m. kan sagtens beskrives som excellent condition af skrupelløse sælgere. Ofte kan det ikke betale sig at returnere varen, da portoomkostningerne langt overstiger prisen på varen. Hvis du er interesseret i CD'ere, så kan det det betale sig, at få sælger til at sende CD uden jewel case, hvorved man kan spare en $4 per CD i porto. Det er dog ikke alle sælgere, som gør dette. Handler du uden for EU for under €10, skal der ikke betales told og moms af varen. Det kræver blot, at sælger sætter en toldetiket (customs label) på varen. Mangler etiketten eller handler du for mere, kommer der 50-150 kr på i gebyr til postdk plus 25% moms + evt. 8% told. Der er desværre nogle sælgere, som ikke forstår dette. Skriv til dem først! Hvis du handler inden for EU er der ingen problemer med moms/told. Bare sørg for, at sælger ønsker at sende til Danmark. Det er der mange tyskere som ikke vil. Det kan ikke skade at spørge. Pas på med at stole på feedback rating. Nogle sælgere holder deres feedback tilbage førend de modtager, en slags gidselstagning. Amazon Marketplace er en anden mulighed. Amazon stiller garanti, så hvis varen ikke svarer til beskrivelsen eller bliver væk i posten, så får man sine penge tilbage. Jeg har brugt denne garanti en gang og ingen problemer. For historier om eBay se her: Everything eBay
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt at mange sælgere først giver karakter efter at køber har afgivet karakter. Lidt surt for det giver med stor sandsynlighed en sælger flere positive karakterer end nødvedigvis berettiget.
Læs derfor hvad folk skriver. En positiv karakter hvor der står
- Okay
- Just ok
- Alles gut
- Geht so
og lign. tolker jeg IKKE som en positiv anbefaling af sælger. Nærmere et udtryk for at det ikke er så slemt at køber ønsker at få en negativ eller neutral karakter tilbage. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår skal man betale told, afgift, moms mv. hvis man handler med en person der vil sælge en fladskærm på e-bay? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hvornår skal man betale told, afgift, moms mv. hvis man handler med en person der vil sælge en fladskærm på e-bay? |
|
|
Inden for EU skal der ikke betales moms eller told. Uden for EU skal der betales 25% moms og nogen gange 8% told hvis salgsprisen overstiger €10. Hvorvidt der skal betales told afhænger af varen og hvor kvikke tolderne er. Man kan nogen gange undgå moms og told ved at sende igemmen en mellemleverandør i EU. F.eks. Hong Kong via UK til Danmark eller Japan via Tyskland til Danmark. Sidst jeg bestilte fra Amazon.co.jp, kom pakken igennem Tyskland uden momsopkrævning...
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Lige et tillægsspørgsmål: Bestilte du bare pakken direkte fra Amazon.co.jp og var heldig? - eller havde du gjort noget specielt for at den skulle gå gennem Tyskland?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
| Tak for svaret. Lige et tillægsspørgsmål: Bestilte du bare pakken direkte fra Amazon.co.jp og var heldig? - eller havde du gjort noget specielt for at den skulle gå gennem Tyskland? |
|
|
Jeg bestilte bare pakken direkte fra amazon.co.jp (og det var godt nok en udfordring med de skrifttegn). Om jeg var heldig kan diskuteres - de to CD'ere inklusiv transport kostede 418 kr. Og så var den ene CD elendig...
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Generelt er der mange gode sager på Ebay, men vær på vagt - der er fup involveret hvis man ikke er opmærksom. Dermed ikke sagt at alle fusker, men der er alligevel en overvejende sandsynlighed for at rende ind i det - nedennævnte link henviser til en tråd hvor noget af det er beskrevet, og hvad man skal holde øje med:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34709&K W=ebay |
|
|
Meget apropos så tog det mig ca 20 sekunder at finde en fake auktion  Denne her er dog skidt lavet, det er jo tydeligt fup KLIK HEREDIT: de har dog lavet noget smart: en boks over alle sælgers informationer, der gør, at man slet ikke kan klikke på dem?! Underligt... __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Ronin skrev:
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34709&K W=ebay
|
|
|
Meget apropos så tog det mig ca 20 sekunder at finde en fake auktion  Denne her er dog skidt lavet, det er jo tydeligt fup KLIK HER
EDIT: de har dog lavet noget smart: en boks over alle sælgers informationer, der gør, at man slet ikke kan klikke på dem?! Underligt...
|
|
|
Ja, det er godt nok billigt for sådan en fætter !
Det tyder på, at man skal se sig godt og grundig for, når man færdes på E-Bay !!
Happy
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
... EDIT: de har dog lavet noget smart: en boks over alle sælgers informationer, der gør, at man slet ikke kan klikke på dem?! Underligt...
|
|
|
Man kan heller ikke byde på auktionen. Den eneste måde man kan købe på er ved at klikke på links i den beskrivende tekst længere nede og så kommer det til at foregå uden om ebay via email. Det er sikkert derfor og lur mig om ikke profilen de anvender tilhører en helt uskyldig person. Det er helt klart en snyder... __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Sveske skrev:
... EDIT: de har dog lavet noget smart: en boks over alle sælgers informationer, der gør, at man slet ikke kan klikke på dem?! Underligt...
|
|
|
Man kan heller ikke byde på auktionen. Den eneste måde man kan købe på er ved at klikke på links i den beskrivende tekst længere nede og så kommer det til at foregå uden om ebay via email.
Det er sikkert derfor og lur mig om ikke profilen de anvender tilhører en helt uskyldig person.
Det er helt klart en snyder...
|
|
|
Snyde-auktionerne er som regel enten ny-oprettede profiler eller hackede eksisterende konti. Jeg fik selv hacket min konto på Ebay og derefter blev der oprettet et utal af fake-auktioner på, yndet på Ebay, Mark Levinson-forstærkere osv.
Dette er til stort besvær for den rigtige bruger idet at din egen konto bliver spærret indtil de får ryddet op i det. Og for at det ikke skal være nok, så påvirker det også en evt. Paypal-profil da det har noget med login at gøre. Det resulterede i at der gik knap 2 måneder før jeg kunne bruge profilen igen - jævnt irriterende at det er så let at fuske med andres konti. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lavet en del handler på eBay, og har ikke haft nogle problemer; hverken med beskrivelsen/kvaliteten af varerne eller med betaling. Jeg søger kun efter sager jeg kan betale med PayPal. Jeg sørger altid for at tjekke sælgers feedback inden jeg byder.
Desuden køber jeg kun indenfor EU for at undgå told; med mindre varen er så billig at jeg kan undgå told.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fundet noget jeg gerne vil købe, men hvad skal jeg kigge efter ?
Jeg kan oplyse, at sælger har en feedback score på 413 og en positiv feedback på 99% - Er reg. som power seller - er reg. på Ebay i december 2002.
Varen kan betales via Paypal og er forsikret af Paypal, da varens værdi ikke overstiger £500
Vi taler om nye højttalerkabler, som har en vejledende pris på £540 og som jeg kan købe for £360
Skal, skal ikke ??
Happy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt forstærker, kameralinser, CD´ere, DVD m.m.
Gå efter rimelig feedback, og tjek de folk, der evt. har efterladt sælger neg. feedback - nogengange er de folk rene kværulanter med elendig feedback.
Jeg er kun blevet tørret en gang, hvor jeg fik en hjemmebrændt DVD (ikke oplyst på annoncen). Jeg brokkede mig og fik de fleste penge retur.
Kort sagt: kan anbefales. Man skal holde et vågent øje. Jeg køber min næste forstærker (brugt accuphase) på eBay - en dag!
Rettelse: du betaler næsten aldrig told, selv om du køber fx cd´er i USA, da de kommer fra privatpersoner og "smutter igennem". Jeg har købt 20-30 USA CD´er og betalt told zero gange.
|
| Til top |
|
| |