Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: høreapperat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

nu kan jeg godt lide af høre god musik og nok også lidt højre end en høre læge vil sige er sundt men når den dag kommer og jeg for brug for høreapperat hvad så. nogle der har tænkt på om vi hifi elsker kan få noget som lever op til vores forventninger til god lyd eller hvad skal vi gøre vi kan vel ikke bare druppe musiken og hvores dejlig hoby
Til top Vis krsjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krsjo

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Bare du ikke spiller bragende højt konstant skal du ikke frygte er jeg ret sikker på. For det meste er det også monotome toner der giver tinitus og derfor også nedsat hørelse. Men man skal da stadigt tænke sig om!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

tænker ikke så meget på tinitus tænker mere på om man kan få hifi høreapperater så man stadig kan elske musik og god hifi gir der er jo ikke så meget ved det vis man ikke kan høre forskæld på et godt anlæg og et købt i netto

Til top Vis krsjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krsjo

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Skru hellere ned allerede nu!

Min hørelse er allerede så smadret, at jeg har svært ved at høre, hvad folk siger, hvis der er støj i baggrunden. Det er sgu ikke særligt sjovt at stå der i baren og føle sig som en idiot, imens man for 5 gang siger "Øøøhh hvad sagde du?" til hende den lækre, man var ved at score. Lige så sjovt er det at stå med 4 venner til en fest, der livligt diskuterer et eller andet, som man bare fatter minus af, fordi man kun kan høre hvert andet ord. Tør slet ikke tænke på hvordan det er at have tinnitus! Så pas hellere på allerede nu og især med de små "in-ear" l**te-hovedtelefoner. 

De to ovenstående tilfælde er desværre ikke noget, som et høreapparat ville hjælpe på!

PS Hvis du sætter nogle kommaer og starter med stort bogstav, så bliver det nemlig meget nemmere for os andre at forstå hvad du skriver

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Bare du ikke spiller bragende højt konstant skal du ikke frygte er jeg ret sikker på. For det meste er det også monotome toner der giver tinitus og derfor også nedsat hørelse. Men man skal da stadigt tænke sig om!

Nej, det er da ikke monotone toner der giver tinitus. Det er højfrekvente lyde som øret ikke kan nå at lukke naturligt af for, der giver tinitus. Det er derfor ex. ofte dem der sidder foran blæserne i en orkestergrav der får tinitus. Du kender formentlig godt fænomenet fra en ex. en koncert, hvor du efter kort tid synes at nu er det tåleligt at være tilstede. Går du derimod ud og vender tilbage, vil du tænke at det var fandens til højt de spiller. Øret er indrettet sådant for at beskytte sig selv. Men det kan ikke nå at reagere ved høje lyde. De små fine fimrehår lægger sig ned og de rejser sig desværre ikke op igen.

Derimod giver lavfrekvent lyd høreskader i form af nedsat hørelse - altså døvhed. Også vedvarende høj evt. monoton støj.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:

Ascari skrev:

Nej, det er da ikke monotone toner der giver tinitus. Det er højfrekvente lyde som øret ikke kan nå at lukke naturligt af for, der giver tinitus. Det er derfor ex. ofte dem der sidder foran blæserne i en orkestergrav der får tinitus. Du kender formentlig godt fænomenet fra en ex. en koncert, hvor du efter kort tid synes at nu er det tåleligt at være tilstede. Går du derimod ud og vender tilbage, vil du tænke at det var fandens til højt de spiller. Øret er indrettet sådant for at beskytte sig selv. Men det kan ikke nå at reagere ved høje lyde. De små fine fimrehår lægger sig ned og de rejser sig desværre ikke op igen.

i form af nedsat hørelse - altså døvhed. Også vedvarende høj evt. monoton støj.

vh

Ja det er jo klart, jeg giver min undskyldning, det er højfrekvente lyden der giver det.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes