| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle som har specielle erfarringer med hvor det kan betale sig at handle om prisen for et givent produkt og hvor det ikke kan?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betale sig?? Der er vel ikke noget galt i at spørge i den enkelte butik, om de er villige til at sælge varen billigere. Du mister jo ikke noget ved det, lige meget hvad svaret bliver.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben giver ikke rabat......og eftersom jeg sjældent agter at købe Hifi til listepriser så handler jeg som regel kun i Hifi klubben hvis der er et meget godt tilbud.
Købte på et tidspunkt en ny Denon DVD-2900 til 4000 kr. da 2910 kom.
KT radio i Kbh. kan der i nogle tilfælde godt forhandles med.....men ved ikke hvor nemme de er da det er lang tid siden jeg har pruttet om prisen med dem.
Sidste gang købte jeg Gamut L3 på tilbud hos dem......dér prøvede jeg ikke at få prisen ned 
__________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Betale sig?? Der er vel ikke noget galt i at spørge i den enkelte butik, om de er villige til at sælge varen billigere. Du mister jo ikke noget ved det, lige meget hvad svaret bliver.  |
|
|
Han vil vel gerne vide hvor de evt. kunne være villige til et afslag........er jo spild af tid at spørge en forhandler som aldrig giver afslag. __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
Da_Saint skrev:
Betale sig?? Der er vel ikke noget galt i at spørge i den enkelte butik, om de er villige til at sælge varen billigere. Du mister jo ikke noget ved det, lige meget hvad svaret bliver.  |
|
|
Han vil vel gerne vide hvor de evt. kunne være villige til et afslag........er jo spild af tid at spørge en forhandler som aldrig giver afslag.
|
|
|
Du er ikke nem at narre, og da der er ca 3000 forhandlere i dette land ville jeg få en ekstrem tlf regning hvis jeg bare skulle ringe til en 10 del af dem, og så går tlf regning og evt afslag lige op 
Overvejer at skulle finde nogle gode stander ht på et tidspunkt, så derfro spm *S*
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja forklarede jo bare problemstillingen for Da_Saint.
men pøj pøj med det. __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke nemmest at finde ud af hvilket produkt du vil have først, så bliver listen over forhandlere hurtigt kortere. Pris afslag er vel ikke nogen god begrundelse for at vælge, der er sikkert masser der giver god rabat på dårlige produkter.
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
da jeg læste overskriften tænkte jeg på alle de gange jeg har haft min mor til at forhandle for mig.
dengang jeg skulle have fjernsyn gik vi ind i fona i greve og der fik hun forhandlet et 32" tv fra 14000kr ned til 10.000kr med en hel masse snak som jeg ikke rigtig fulgte med i.
jeg har altid undret mig over hvorfor mødre/kvinder generalt er langt bedre til at forhandle en genstand ned i pris end mænd, nå men undskyld dette lille indlæg (jeg kunne ikke lade være med at lige fortælle historien)
Prisnedslag: kvinder, det virker næsten hver gang.
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
LMG03 skrev:
da jeg læste overskriften tænkte jeg på alle de gange jeg har haft min mor til at forhandle for mig. dengang jeg skulle have fjernsyn gik vi ind i fona i greve og der fik hun forhandlet et 32" tv fra 14000kr ned til 10.000kr med en hel masse snak som jeg ikke rigtig fulgte med i. jeg har altid undret mig over hvorfor mødre/kvinder generalt er langt bedre til at forhandle en genstand ned i pris end mænd, nå men undskyld dette lille indlæg (jeg kunne ikke lade være med at lige fortælle historien)
Prisnedslag: kvinder, det virker næsten hver gang. |
|
|
ellers kan du tage din onkels tante med
Hvad fanden er det for noget P..
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
|
Hifiklubben giver ikke rabat......og eftersom jeg sjældent agter at købe Hifi til listepriser så handler jeg som regel kun i Hifi klubben hvis der er et meget godt tilbud.
Købte på et tidspunkt en ny Denon DVD-2900 til 4000 kr. da 2910 kom.
KT radio i Kbh. kan der i nogle tilfælde godt forhandles med.....men ved ikke hvor nemme de er da det er lang tid siden jeg har pruttet om prisen med dem.
Sidste gang købte jeg Gamut L3 på tilbud hos dem......dér prøvede jeg ikke at få prisen ned 
|
|
|
forsøgte i foråret at få lidt rabat på et samsung lcd hos hifi klubben - uden held...
\ulrik __________________
film
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
|
Jaja forklarede jo bare problemstillingen for Da_Saint.
men pøj pøj med det.
|
|
|
det var også fint, så det var ikke for at være smart, men lidt jysk humor*S*
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
| Er det ikke nemmest at finde ud af hvilket produkt du vil have først, så bliver listen over forhandlere hurtigt kortere. Pris afslag er vel ikke nogen god begrundelse for at vælge, der er sikkert masser der giver god rabat på dårlige produkter. |
|
|
Sådan havde jeg nu også tænkt mig at gøre det, dog spiller prisen også ind, forstået at hvis jeg stor med feks tre forskellige som jeg synes lyder fint, så kommer prisen ind i billedet. Men som sagt, så har jeg endnu ikke fundet ud af endnu hvad det skal være.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan få rabat overalt, hvis man er dygtig nok. Men det er nok nemmest hos forhandlere, hvor sælger er direkte provisionslønnet. Yderligere er det bedst at vælge et tidspunkt hvor den provisionslønnede sælger er deprimeret, f.eks. i januar/februar hvor det heftige julesalg og januarudsalg er overstået. Få kunder => få salg => mindre løn.
Det er også ret så vigtigt, at forstå, at der er to faser i et salg.
1. Kunden skal vælge hvilket produkt denne vil have. 2. Pris
Kommer man ind i en butik eller griber telefonen og spørger direkte til prisen på et bestemt produkt, så har man allerede overstået fase 1. Sælgeren ved, at kunden har valgt sit produkt og sikkert, har undersøgt tekniske data og priser på nettet etc. Sælgeren skal ikke ofre ret meget tid på at sælge produktet, han skal bare slynge en pris ud og håbe på, at kunden bider på. Gør han ikke det, er investeringen i tid meget lille. Kunden har meget få (i sælgers øjne) gyldige argumenter for prisafslag til rådighed.
Prøv dette istedet: Gå ind i en butik og kig meget interesseret på et væsentligt billigere produkt end det du ønsker (f.eks et 32" TV hvor du ønsker at komme hjem med et 50"). Sørg for at det billigere produkt står i nærheden af det du gere vil have. Kig på intet tidspunkt på det produkt du gerne vil have. Stil man en masse relevante og snusfornuftige spørgsmål om det billige produkt til sælgeren. Det kunne være tilslutsningsmulighedder, fremtidssikring, forsikring, elforbrug, hvad betyder 720p etc. Når sælger er færdig med sin salgstale er du ikke specielt imponeret. Sælgeren har fejlet i fase 1. Intet salg, ingen penge. Vend dig stille og rolig for at gå, få "tilfældigvis" øje på det produkt du i virkeligheden kom for og kom med et wow-udbrud (sørg for at sælgeren hører dette). Dette åbner endnu en chance for sælger. Problemet er bare, at han hele tiden skal sammenligne nedad med det billige produkt, som han tidligere har prøvet at sælge (og sandsynligvis omtalt lidt for positivt). Der er meget mere profit i at sælge det dyre produkt end det billige og mange sælgere vil sikkert se det som en sport at få solgt de dyre frem for de billigere. Dit argument om at varen godt nok er lidt i overkanten af din pengepung har nu meget mere vægt i sælgers øre.
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes næsten altid man kan forhandle om prisen, også i HFK.
Når jeg skal ud og købe, gør jeg gerne opmærksom på at deres butik ikke er den eneste jeg kigger i, det plejer at få dem lidt op på tæerne, desuden forsøger jeg at være upåvirket af deres salgstaler, gerne med en kommentar som "det er vel ikke enestående for den her, det kan andre mærker jo også". Når de så kan se at du er villig til at gå i andre butikker, og deres produkt heller ikke er enestående, så har de kun prisen at konkurrere på, det plejer at virke.
Hvis man samtidig kan få en kammerat med ud og kigge, og han på et tidspunkt indskyder "den ovre hos *butik* var da meget federe, og den koster heller ikke nær så meget", det plejer også at kunne give et par %  __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd... tror sgu jeg vil prøve næste gang.. tror dog ret ubevidst jeg er kommet til at gøre det et par gange alligevel... hvor det rent faktisk har været lidt i overkanten af min pengepung...hehe
men husk altid, at når du nu har købt produktet, så er der en masse tilbehør du kan få smidt i nakken... lidt lige som at spørge om en indkøbspose i kiosken efter du har betalt de andre vare... sørg for at få nogle kabler med.. evt en dvd film + andre små lækkerier! __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
|
|
|
|
Hmmm, jeg har da fået rabat ved HFK __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
med al respekt hvad har rabat at gøre med hvor godt et produkt er ? denne tråd viser med al tydelighed hvad der er galt med hifi i dk i særdelshed.
find de speakers du bedst kan lide indenfor dine prisrammer, prøv evt at forhandle prisen på den, hvis det ikke kan lade sig gøre, så køb den alligevel !
vil du hellere spare 2000 kr på en i forvejen fiktiv listepris, fremfor at få det produkt du helst vil have ?
hvis du kan svare ja til det, så køb eltax __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min forhandler (Expert) giver altid 15% i kontantrabat. Han tager som regel mit brugte udstyr i bytte til en fornuftig pris. Han tager også eksotiske varer hjem der normalt ikke forekommer i Expertkædens sortiment.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han giver 15% i "kontantrabat" (hvad er det iøvrigt for noget p..?) uden at blinke, hvad tror du så hans avance er?
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Min forhandler (Expert) giver altid 15% i kontantrabat. Han tager som regel mit brugte udstyr i bytte til en fornuftig pris. Han tager også eksotiske varer hjem der normalt ikke forekommer i Expertkædens sortiment. |
|
|
Vist der er samme forhandler vist (maaske) snakker om saa fik jeg i sin tid en go' gang rabat.
Sony scd 777es/sony taf 707 es til 15k Helt nyt.(99)
|
| Til top |
|
| |