Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ophæng af pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have smidt min pladespiller op på væggen, men jeg forudser problemer da jeg bor i en ældre lejlighed i kbh med temmelig ringe vægge. De er lidt "sprøde" i det og ofte vil rawlplugs ikke "bide fast". Jeg har også oplevet at plugs simpelthen falder ned derinde bag ved (der er noget siv og hønsenet bag ved).

Jeg vil jo gerne gøre det her ordentligt. for det første vil jeg købe den type plug der folder ud som en "sløjfe". Dernæst har jeg hørt at nogen benytter polyfilla som så holder ekstra fast når det størkner. Er dt en god ide? Polyfilla er jo ikke det stærkeste materiale. Jeg læste på et amerikansk site at der var en der benyttede glasfiberspartel (den slags til biler) istedet da det er stækere og "sejt" frem for "sprødt".

Nogen gode råd?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 September 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Jeg skal have smidt min pladespiller op på væggen, men jeg forudser problemer da jeg bor i en ældre lejlighed i kbh med temmelig ringe vægge. De er lidt "sprøde" i det og ofte vil rawlplugs ikke "bide fast". Jeg har også oplevet at plugs simpelthen falder ned derinde bag ved (der er noget siv og hønsenet bag ved).

Jeg vil jo gerne gøre det her ordentligt. for det første vil jeg købe den type plug der folder ud som en "sløjfe". Dernæst har jeg hørt at nogen benytter polyfilla som så holder ekstra fast når det størkner. Er dt en god ide? Polyfilla er jo ikke det stærkeste materiale. Jeg læste på et amerikansk site at der var en der benyttede glasfiberspartel (den slags til biler) istedet da det er stækere og "sejt" frem for "sprødt".

Nogen gode råd?

vH pH

Hej 27ph

Hvis der er siv og høsenet inde i vægen, så er der trævæg bag dette. Dette betyder at du skal bruge alm skruer und rawplugs.

Hilsen

Gufle 

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg mener da der er siv og hønsenet (har flere typer i lejligheden). Har efterhånden prøvet at sætte en del ting op på væggene og generelt er det supersvært at få noget til at hænge ordentligt.

vH pH

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej 27ph

Det som Gufle mener er at der sidder bræddeforskalling inden under sivene og pudsen.Hverken polyfilla eller rawplugs er nogen god ide,men jeg tror bare du skal have nogle længere skruer som kan nå ind til brædderne.Så skal det nok holde

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode råd. Har købt lange skruer og gode plugs (Fischer UX). I weekenden satte jeg nogle hylder og i soveværelset, hvor der er de samme dårlige vægge. Jeg brugte et lille trick mere: købte glasfiberspartil (til biler) i HN og lavede en lille bollesprøjte af en plastikpose. Så fik hvert hul lige et skud og en plug, ventede 15 min og så kan jeg ellers love det holder.

Eneste minus: det er grønt, så man skal ikke klatte med det.

vH pH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes