Forfatter |
|
mat88 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
Blev henvist til denne forum, fordi jeg søgte efter en anlæg. Jeg har absolut ingen forstand på anlæg, eller højtalere. Vil gerne have en anlæg, som kan spille højt, men til rimelige penge(er studerende :P)
Jeg regner med at bruge omkring de 5000 kr +- 1000kr :P Høre generalt musik med bas i. Dvs. de højtalere jeg søger gerne skal kunne fyres af til en god gang hardstyle
Håber der er en der vil hjælpe en KÆMPE hifi newbie 
Hvis der er nogle spørgsmål eller jeg skal uddybe i et eller andet, så sig endelig til.
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej matt88 og velkommen til.
hvor stort er værelset som høyttalerne skal benyttes i? er det cd + forsterker + høyttalere.. eller skal det også være en radio med? Stereo el suround?
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
mat88 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og tak :P
Mit værelse er et sted mellem 25 og 28m2
Forsterker + højtalere, radio er ligemget :P
Har fået afvide det skal vær stereo lyd
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal spille højt, og godt kan lide bas, så er et par brugte Cerwin Vega et godt bud.
Du kan muligvis få et sæt for 1500-2000,- alt efter model. Så har du lidt til resten.
Morellen
|
Til top |
|
|
mat88 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
morellen skrev:
Hvis du skal spille højt, og godt kan lide bas, så er et par brugte Cerwin Vega et godt bud.
Du kan muligvis få et sæt for 1500-2000,- alt efter model. Så har du lidt til resten.
Morellen
|
|
|
Sidder også og skriver lidt med en ven på msn. Har fandt en forsterker, som var en NAD forsterker ??? og det var godt med et par Cerwin Vega højtalere 
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mat88 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den hurtiger respons tror godt jeg kan bruge noget af det der :P
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Højttalere Morellen har fundet er nok lige det du søger. Ikke hifilyd, men godt med knald på til pengene. Hvis du engang vil ha' en lidt "finere" lyd, så kan du jo kigge efter f.eks et par Dali.
Fortærkeren er også rigtig fin - men lidt vel gammel. Du kan godt risikere at få lidt problemer med den, og at der skal repareres lidt på den, og så skrider budgettet nok lige pludselig. Nad er et udemærket bud, men prøv at finde en integreret, som f.eks en 352 eller 372 - så slipper du også for at skulle finde seperat forforstærker. Kig efter noget der er max en 4-5 år gammelt, det skulle du kunne få til et par tusinde (er ikke helt inde i priserne) , og det burde holde adskellige år.
Håber du finder noget du kan bruge
S.R
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kigget på dba - det er nogle hampre priser de prøver at ta' for sagerne. Du skal byde dem mindre end det - ellers fås en nad 352 til 4000 kr fra ny, og så er du altså godt kørende i mange år! Og så bare et eller andet rimeligt ht-kabel - det skal du ikke bruge kassen på. Det her er fint-fint
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/TARA_LABS_Klara_PS_kabel_Hvid.htm
S.R
|
Til top |
|
|