Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 16:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: NAD & CW hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har efter en snak med mindre fætter om anlæg, tænkt over, hvad det er for måske specielt de helt unge, der gør at I vælger NAD og CW højtalere til næsten alt, når der nu findes så meget andet guf i forretningerne til tilnærmelsesvis samme penge?

Det er mange år siden jeg sidst har hørt et sæt CW højtalere og jeg må indrømme at det var en sørgelig oplevelse. Ligeledes er det også nogen tid siden jeg har hørt noget NAD... Lige ud fra deres store serie som jeg i øvrigt synes ikke er så skidt endda, men der er vi også oppe i en pengepung hvor man kan få så meget andet godt, hvis det skulle være.

Lad mig høre fra her, hvad det er der gør det for jer.

Den kombinasion kan naturligt spille høøøøjt, det er jeg godt klar over, men det er der så meget der kan, så derfor kan jeg ikke se hvis dét skulle være argomentet, og man spiller vel heller ikke høøøøjt hele tiden, selvom men er 16-18 år

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

hehe det er sjovt du siger det rattenhus.. Sådan er der meget af de "ældre" der har den holdning til CV og NAD..Men altså det er jo nok bare princippet når man er ung, så skal man have noget der bare kan smadre igennem, det er jo den alder man begynder at gå på diskotek og man finder ud af hvor fedt Techno, r&n'b osv lyder på "high Volume"... Men altså jeg har Altid været fan af NAD, da jeg for første gang så det hjemme hos min fætter da jeg ved 10, (er 17 idag)... Ja også tror jeg bare det er en fed sammensætning, af smide til 2x218 til et par Al-1000, det kan man jo ikke sige nej når man er ung!.. og jeg har selv et par AL'er... Men altså det lyder trods alt godt alligevel, selvom det er CV.. Der går jeg noget snak om de er lavet med Dali, det skal jeg ikke udtale mig om, men det er par rigtige festht'er..

Altså: Spille højt, Brag i filmene, Diskoteksungdom er nok konklusionen.. det er lige det jeg kan finde på!..Og ja så er det nok også prisen der skal tages i betragtning!.. For unge har jo råd til et par Ikon serie, Dali evidence eller noget lign, eller er bare dyre B&W.. det kommer jo nok først når man bliver gamle som jer..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

hehe det er sjovt du siger det rattenhus.. Sådan er der meget af de "ældre" der har den holdning til CV og NAD..Men altså det er jo nok bare princippet når man er ung, så skal man have noget der bare kan smadre igennem, det er jo den alder man begynder at gå på diskotek og man finder ud af hvor fedt Techno, r&n'b osv lyder på "high Volume"... Men altså jeg har Altid været fan af NAD, da jeg for første gang så det hjemme hos min fætter da jeg ved 10, (er 17 idag)... Ja også tror jeg bare det er en fed sammensætning, af smide til 2x218 til et par Al-1000, det kan man jo ikke sige nej når man er ung!.. og jeg har selv et par AL'er... Men altså det lyder trods alt godt alligevel, selvom det er CV.. Der går jeg noget snak om de er lavet med Dali, det skal jeg ikke udtale mig om, men det er par rigtige festht'er..

Altså: Spille højt, Brag i filmene, Diskoteksungdom er nok konklusionen.. det er lige det jeg kan finde på!..Og ja så er det nok også prisen der skal tages i betragtning!.. For unge har jo råd til et par Ikon serie, Dali evidence eller noget lign, eller er bare dyre B&W.. det kommer jo nok først når man bliver gamle som jer..

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Mange tak for dit svar, selvom du er ung

Jeg har hverken noget imod NAD eller CV, så det er ikke derfor jeg stiller spørgsmålet, det er bare ikke mig, men sådan er man jo så forskellige og fred være med det*S*

Spørgsmålet stilles udlukkende fordi min fætter, som er 17 også, kun kunne snakke om de to ting sammen, indtil jeg "kom til" at pressentere ham for mit anlæg. bevars det er temmelig meget dyrer og er i og for sig ligemeget. Det som jeg synes er interessant er, at der åbenbart er en "trent" inde om at det skal være de to ting sammen hos de unge, på trods af at der findes så meget andet som kan leverere det samme. Skulle bare høre om det var pga "mund til mund betoden" at unge mennesker, specielt nok drenge, kun kan "tænke" i NAD og CV eller hvad grunden var

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bare det er noget alle unge (inkl. mig selv) bare skal have prøvet .. Jeg er 17 nu, og har da haft diverse CV modeller for et par år tilbage .. God lyd ? Nej ... Meget buller med høj volumen ? JA! .. Det er vidst bare noget der trækker i en  Jeg er så kommer over det, nok mest pga. jeg får tilfredsstillet mit "spille højt" behov ved at lave live lyd og mobildiskotek i weekenderne ..   Jeg tror ikke der er noget at gøre, røde membraner og rystetur på værelset skal bare prøves når man er ung 

Mvh Casper

Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke NAD eller Cv, men skal til preprepre-party (hvis vi når så langt ) i aften hos en ven der er Cv og marantz. Og selvom lyden ikke lige er mig, så synes jeg det er fascinerende at hans Cv LS 12 formår at lave trykforskellige på hans værelse. Lyden bliver aldrig tynd og kedelig da der altid er massere af bas (han har skruet bassen på hans forstærker i bund , og det er jo stadigt Cv) Han ved dog godt at dette er meget fy,fy, men det er sådan han bedst kan lide det, og så fred være med det.

Jeg tror det har noget at gøre med at dett skal være så voldsomt som overhovedet muligt, man vil gerne vise at man har noget der kan noget fysisk voldsom. Og derfor er min ven da også på jagt efter nye Cv'ere, en ny nad forstærker (underligt nok) samt evt. en stroker eller lign. 

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Må sige Rattenhuset, at du rammer lige det spørgsmål jeg også altid stiller mig selv, når jeg ser det ene efter det andet setup med CV og NAD. Er selv ung (19), men kunne aldrig finde på at skifte over til CV, man skulle tro at folk havde mistet høreevnen  Man kan købe en masse godt udstyr som også kan spille turbohøjt, men bare uden at forvrænge- Det undrer mig derfor, at folk ikke gør det i stedet for at købe CV, som jo ikke kan siges at lyde specielt godt?!

Men en god pointe du har, for kender ligeså lidt grunden til dette fænomen som du

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

I den alder har man ikke hørt så meget og ved ikke hvordan det forskellige lyder. men det kan også være fuldstændig lige meget for i den alder skal det se fedt ud og spille højt... Og nej der findes ikke andet hvis det skal spille vildt højt, så er cv det eneste. Og hvad er mere logisk end nad at smide på. det er på hylden lige ved siden af og det gør det godt til formålet. 
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Musiksmag betyder alt i dette spørgsmål.

Smæk Audioslave på et sæt AL1002, der er spændt for en kraftig forstærker (NAD 218THX, Rotel RB-990BX) og du får et lydtryk, du IKKE får fra NOGEN anden højttaler. Det gælder også diverse JBL modeller.

I skal huske på at mange unge er fanget i den musikbølge, der er oppe i tiden. Ikke mange af dem hører alt det vattede stads vi andre lytter til.  Det er muligt at den type musik i hører ikke ville lyde godt på et sæt CV, men husk venligst på at i ikke er her for at "påtvinge" andre folk jeres musiksmag. No offence intended.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Vattet stads? Er Opeth, Rammstein etc "vattet" stads?

Spiller bla. de 2 grupper på en B&W dM 604 s3 + SVS pb10 combi og det spiller forrygende, med masser af attack på trommerne,energi, dynamik og en bas der siger spar 2.

Så lyder det samtidig så godt, selv ved høje lydtryk, at  CW godt kan pakke sammen.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Vattet stads? Er Opeth, Rammstein etc "vattet" stads?

Spiller bla. de 2 grupper på en B&W dM 604 s3 + SVS pb10 combi og det spiller forrygende, med masser af attack på trommerne,energi, dynamik og en bas der siger spar 2.

Så lyder det samtidig så godt, selv ved høje lydtryk, at  CW godt kan pakke sammen.

Nej ikke samme lydtryk. Det der kan spille højt. CV spille sindsygt højt også ser det stadig federe ud. Det er det de unge vil have.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hvor højt er sindssygt højt? Har aldrig spillet højere end en 100-105 db i lyttepositionen og der er det ALT for højt, faktisk så højt, at det er ret ubehageligt. Måske kan CW spiller højere, men selv den mest hardcore bas Brian vil synes det er ubehageligt med 105 db i mere end få min.

Tror mest af alt, at CW bare LYDER højere grundet større forvrænging ift. til andre højttalere. Man skal bare kigge lidt på prisen og kvaliteten af de enheder de bruger, især deres diskanter lyder ret så dårligt ved højere lydniveauer pga. den lave kvalitet og deraf højere forvrænging.

Den eneste CW jeg kunne finde på at købe hvis det skulle være, er en AL1000/1002 da den eftersigende skulle have en ok diskant. Har forøvrigt hørt den for næsten 10 år siden og mener den lød ganske ok. Men selv dengang, hvor jeg var en 15-16 år, var et mærke som B&W betydeligt bedre i mine ører og dengang hørt jeg også Metal, Metal og atter Metal.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Hvor højt er sindssygt højt? Har aldrig spillet højere end en 100-105 db i lyttepositionen og der er det ALT for højt, faktisk så højt, at det er ret ubehageligt. Måske kan CW spiller højere, men selv den mest hardcore bas Brian vil synes det er ubehageligt med 105 db i mere end få min.

Tror mest af alt, at CW bare LYDER højere grundet større forvrænging ift. til andre højttalere. Man skal bare kigge lidt på prisen og kvaliteten af de enheder de bruger, især deres diskanter lyder ret så dårligt ved højere lydniveauer pga. den lave kvalitet og deraf højere forvrænging.

Den eneste CW jeg kunne finde på at købe hvis det skulle være, er en AL1000/1002 da den eftersigende skulle have en ok diskant. Har forøvrigt hørt den for næsten 10 år siden og mener den lød ganske ok. Men selv dengang, hvor jeg var en 15-16 år, var et mærke som B&W betydeligt bedre i mine ører og dengang hørt jeg også Metal, Metal og atter Metal.

Det har intet med forringning at gøre. Men CV kan jo det at bassen er bare højere end alt det andet også det er de, de eneste der kan.

Et sæt CLS-215 for 8000 kr. det er jo vanvittig. det er der ikke mange unge menesker der kan stå for, og det behøver man ikke at være Brian for.

EPI68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Man behøver ikke være ung for at høre musik sindsygt højt.

Vi spillede med Primare 200 Serie på et sæt Martin Logan, vi spillede så højt så forstærkeren slog fra på et tidspunkt.

Det skal dog siges at det var til en julefrokost.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Tendensen er vel at det kun kan være NAD til CV. Det er da det man ser hele tiden - hvis der er en der har et sæt CV bør han næsten have en NAD. Ellers bliver han nærmest rådet til at købe en. Forstår det heller ikke?! Hvis mit eneste formål er at spille sygt højt, ville jeg da hellere have et stort saftigt effekttrin med god lyd, og så et anlæg a'la Tylle's, i stedet for en ordentlig røvfuld NAD med noget CV, som ikke kan andet end at massere hele din krop.

Jeg tror ikke på at CV og NAD er det der kan spille højest og vildest. Måske er CV dog dem der har den mest hardcore bas til prisen...

Men en anden ting jeg ikke forstår, er at når CV's diskanter er så dårlige, at det så bliver retfærdiggjort med at de kan spille nabobyen døve. Personligt kan jeg ikke lide at høre på dårlig lyd ved lav lydstyrke - og da SLET ikke på 115 dB!! Hvad er fordelen at have en dårlig diskant som kan spille hamrende højt - når det lyder af ræv?

(det er selvfølgeligt alt sammen mine egne meninger, så jeg siger ikke det er den endegyldige virkelighed!)
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Tendensen er vel at det kun kan være NAD til CV. Det er da det man ser hele tiden - hvis der er en der har et sæt CV bør han næsten have en NAD. Ellers bliver han nærmest rådet til at købe en. Forstår det heller ikke?! Hvis mit eneste formål er at spille sygt højt, ville jeg da hellere have et stort saftigt effekttrin med god lyd, og så et anlæg a'la Tylle's, i stedet for en ordentlig røvfuld NAD med noget CV, som ikke kan andet end at massere hele din krop.

Jeg tror ikke på at CV og NAD er det der kan spille højest og vildest. Måske er CV dog dem der har den mest hardcore bas til prisen...

Men en anden ting jeg ikke forstår, er at når CV's diskanter er så dårlige, at det så bliver retfærdiggjort med at de kan spille nabobyen døve. Personligt kan jeg ikke lide at høre på dårlig lyd ved lav lydstyrke - og da SLET ikke på 115 dB!! Hvad er fordelen at have en dårlig diskant som kan spille hamrende højt - når det lyder af ræv?

(det er selvfølgeligt alt sammen mine egne meninger, så jeg siger ikke det er den endegyldige virkelighed!)

Det er primært unge menesker der kan lide CV og for dem (Inklusiv mig for 2 år siden) gælder det om at spille højt. i den alder kender man sku ikke til alt det der findes på markedet også snakker i  om store effekt trin. Man tager det man får at vide er bedst og i hifiklubben kommer de med det som er bedst fra dem til formålet og der er NAD det bedste. CV kræver watt og det har NAD. Basta.

Hvad er fordelen at have en dårlig diskant som kan spille hamrende højt - når det lyder af ræv? Som sagt så lyder det bare fedt for mange når det spiller højt, Hva er det der er så svært at forstå ved det?

Men du har ret i at mange har det sådan at det bare skal være NAD til CV, men der jo ikke så meget andet at vælge mellem. JO nu da CV er kommet med deres egne forstærkere, men ellers ikke.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Krog skrev:

Det er primært unge menesker der kan lide CV og for dem (Inklusiv mig for 2 år siden) gælder det om at spille højt. i den alder kender man sku ikke til alt det der findes på markedet også snakker i  om store effekt trin. Man tager det man får at vide er bedst og i hifiklubben kommer de med det som er bedst fra dem til formålet og der er NAD det bedste. CV kræver watt og det har NAD. Basta.

Hvad er fordelen at have en dårlig diskant som kan spille hamrende højt - når det lyder af ræv? Som sagt så lyder det bare fedt for mange når det spiller højt, Hva er det der er så svært at forstå ved det?

Men du har ret i at mange har det sådan at det bare skal være NAD til CV, men der jo ikke så meget andet at vælge mellem. JO nu da CV er kommet med deres egne forstærkere, men ellers ikke.

Jeg er selv 17 år. Og hvad mener du med der ingen alternativer er? Der er da masser.. Eventuelt PA-forstærkere.. Og der er da masser af brugte gamle kæmper til billige penge. Så lige en 38 kg BOSE effektblok til 2200 på KSB i dag - sikkert perfekt til formålet (at spille højt).

Ellers er der da H/K som er godt strømstærke. Udover det er der da også så mange andre mærker.

Jeg ved godt at mange synes det er fedt at spille højt (inkl mig selv) - men jeg forstår bare stadig ikke hvad der er fedt ved at spille højt når diskanten nærmest bare er noget højfrekvent støj. Det er vel bare smag og behag, men lige det der kan jeg ikke sætte mig ind i.

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Krog skrev:

Jeg er selv 17 år. Og hvad mener du med der ingen alternativer er? Der er da masser.. Eventuelt PA-forstærkere.. Og der er da masser af brugte gamle kæmper til billige penge. Så lige en 38 kg BOSE effektblok til 2200 på KSB i dag - sikkert perfekt til formålet (at spille højt).

Ellers er der da H/K som er godt strømstærke. Udover det er der da også så mange andre mærker.

Jeg ved godt at mange synes det er fedt at spille højt (inkl mig selv) - men jeg forstår bare stadig ikke hvad der er fedt ved at spille højt når diskanten nærmest bare er noget højfrekvent støj. Det er vel bare smag og behag, men lige det der kan jeg ikke sætte mig ind i.

Jamen har det på samme måde som dig med hensyn til diskanten. forskellen på os er bare at jeg ikke syntes den er så slem som du køre den op.

Men Hvor køber man lige PA? Og brugt grej hmm... De fleste der købe CV skal have en forstærkere der kan spille dem op og det gør NAD jo super så hvorfor ikke købe det når det står på hylden lige ved siden af. Du kan ikke samligne det med mig, dig eller andre her inde på hifi4all for vi går mere op i god lyd, men det er de unge der ude i resten af danmark, de ser altså ikke på tingene som os. De er da også p***e ligeglade med hvilket kabel der er smidt på, bare der kan holdes nogle fede fester, imponere vennerne også det kan spille noget musik.

Ikke alle i DK er hifi nørder... Desværre

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo selv et par CV AL-1000 som der bliver i overnævnte, og jeg skal da love for der er smader på, når jeg har min JB tændt...Men jeg tror som i også selv nævner, så er det jo fordi det er ikke så dyrt, de kan spiller p***e højt, også er de store (det finder man jo så ud af nødvendigvis ikke har noget med størrelsen af gøre).. Men så er det jo også bassen!.. Altså jeg kommer godt nok fra Valby, men jeg må indrømme jeg er nok lidt Brian-agtig, når det gælder.Jeg ,hører meget techno, Hardstyle og lign, så nytter det jo ligsom ikke at give mig et par Dali concept 2.. Jeg elsker når man kan mærke bassen bare tramper igennem, og det kan jeg altså ikke få til andre penge end CV.. Jeg har sgu ikke råd til et eller andet dyrt Hifi B&W what ever!...Men ja NAD laver jo rimelig gode effekter, og CV laver tramperhøjtalere, så det er vel den perfekte sammensætning!.. jeghar bare ikke penge nok til NAD 218, så jeg måtte ud og invistere i en diskoeffekt (2x780).. Kender godt foredommene mod diskoeffekt, men den larmer faktisk ikke så meget, så super lækkert.. og det RYKKER...

Men nej det er jo ikke HIFI-korrekt, men man er jo ung, så gider man jo ikke bruge (eller jeg gider i hvert fald ikk) min tid på at købe nogle dyre Dali'er eller B&W som koster. 10k.. Skal have nogle ht'er der kan fyre den af!.. og ja det med diskanten, den er ikke særlig god, men hvis man passer lidt på den, så kan den faktisk holde til en del, har jeg erfaret....

Forskellen på dem der bare køber CV, og dem der har forstand på det!.. er jeg at (sådan nogle som mig) ved godt hvad man får når man køber det, de ved de uvidende jo sjovt nok ikke.. de køber dem bare fordi de ser fede ud!...håber nogle af i "gamle" kan forstår det

Også lige et hurtig indskud hvis det er iorden!.. CLS-215 har jo 2x15, mens AL-100 har 1x15, gør det meget mere forskel eller??? - fordi 215 kan vidst smide 500watt, mens Al smider 1000.. ved godt man ikke skal hænge sig i watt, men alligevel!

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg  haft en masse  CV inden for de sidste 13 år, det være sig DC-12, DC 15, VS-12, VS 15, 1215, AL-1000, V12f, v6f, CLSC 6, VE-8f og kan ikke rigtigt genkende det med at diskanten bare skriger/lamer, de er til at høre på og så er det vist det.

Fordi du bruger NAD er vel også udbygnings muligheden som sonny har, du kan jo altid starte med en c372 og senere opdatere med en c272 og derved blæse hjernen ud, så derfor tror jeg NAD er populært til CV, jeg mener ikke det skal dreje sig om for meget snak om god lyd når man nu kommer for at få et anlæg der spiller vildt højt.

Man kan sagtens få anlæg der spiller meget højt og flot, jeg hørte engang for længe siden et sæt snell, tror det var B minor(den med 12" i siden) på et sæt Aragon Paladium, og det var sjovt, Paladium klare 1*900watt i 2ohm kontinuerligt(det er mono blokke). så det er ikke småting den kan få en højtaler til. 

Jeg har haft en NAD 218 på mine AL-1000 og den er rimelig Lam, der er NAD 208 væsentligt kraftigere pga. af den kan skifte forsynings spænding et kort øjeblik og aflevere mange flere watt end den er opgivet til, det være sig både 8/4/2 ohm, og det er alså det det drejer sig om når man vil spille højt, kommer der en vild transient i musikken og du spiller på næsten fuld skrue så skal forstærkeren også lige kunne smække det peak af selvom den går på de watt den feks. er opgivet til, og det er de meget gode til de ældre NAD.

Glemte lige at skrive at den ACURUS A-250 er der mange tror jeg der ikke kender, det er en 2*250w effekforstærker som tit sælges for ca. 3000,- på dba, den solgte hifiklubben også midt i 90érne og det er alså 100% et godt alternativ til en 218, jeg hørte den for flere år siden i hifiklubben på CV og den kunne alså få liv i sådan et sæt.

En ting mere med AL-1000, havde de fået den fede seje bas i dem som der er i DC-15 og for den sags skyld også DC-12,  så havde denne højtaler været genial, men desvære har AL-1000 styrke altid været at spille højt, ved fra en test at nede ved omkring 40Hz sker der ikke mere, men der står 26Hz på Bagsiden af begge mine(hhmmm) gud ved om det er meningen vi skal lægge de to gange 26hz sammen(ha ha)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes