Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har stofa tv og har en pc med tvkort i. Jeg ville gerne kunne bruge pcén til at se tv på og evt optage forskellige programmer, men så ophører min tekniske snide også dér, for hvilket kabel skal jeg bruge til dette formål og hvor får jeg det evt?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen som kan svare på det?
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
for at forstå dig korrekt. Skal du bruge et kabel til at tilslutte din pc til et TV, eller skal du tilslutte antenne signalet til din pc?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
for at forstå dig korrekt. Skal du bruge et kabel til at tilslutte din pc til et TV, eller skal du tilslutte antenne signalet til din pc?
|
|
|
Planen er at jeg gerne ville kunne tilslutte antennesignalet til PCén
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
|
|
|
Prøv med et helt almindeligt antennekabel. Fra Stofa-boks til PC. OBS! Pas på med stelplanerne og afbryd/frakobl PC'en fra 230V før du kobler antennen til. Kan købes i en hver radio/tv-forretning eller sågar Bilka m. fl. __________________ Kim
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
rattanhuset skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
|
|
|
Prøv med et helt almindeligt antennekabel. Fra Stofa-boks til PC. OBS! Pas på med stelplanerne og afbryd/frakobl PC'en fra 230V før du kobler antennen til. Kan købes i en hver radio/tv-forretning eller sågar Bilka m. fl.
|
|
|
Super... nu har jeg godt nok stik fra væggen og ikke nogen box som sådan, da jeg bor i lejlighed. Jeg tænkte på, ved du noget om, hvorvidt det er muligt at finde en "splitter" af en art, sådan at jeg kan have både mit alm tv og computeren sat op til brug via antennestikket?
Michael
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - Stofa-"boks" eller stik. Det er et fedt. Hvis ellers du har knald nok på antennesignalet kan et T-led, antennesplitter sættes i stofa-dimsen, og så antenneledning til hhv. TV og PC. Bør også kunne købes ved radio/tv-forretning, alternativt -værksted.
__________________ Kim
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
OK - Stofa-"boks" eller stik. Det er et fedt. Hvis ellers du har knald nok på antennesignalet kan et T-led, antennesplitter sættes i stofa-dimsen, og så antenneledning til hhv. TV og PC. Bør også kunne købes ved radio/tv-forretning, alternativt -værksted. |
|
|
Super
Mange tak for svaret. Jeg har lige snakket med Stofa og de anbefaler mig at få en "forstærker" på løsningen, netop pga "farten" på signalet, men det kan jeg ikke helt forstå, da jeg har 2 tv koblet på min nuværende løsning og det går fint, men det er måske noget andet? `
Ligeledes anbefalede de mig at opsøge forretningen som jeg har købt pcén i, da vedkommende som jeg snakkede med, ævlede noget som at stikkene kunne være forskellige på pcén... Hm er det ikke stanardiseret? 
|
Til top |
|
|