Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej seriøst. Måske er jeg tumpet, men der er én ting som jeg ikke har fundet ud af endnu. Når man bruger den trådløst, er det så via bt, infrarød eller hvad er det?
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den understøtter alm. ethernet samt 802.11b og 802.11g trådløse standarder. Så er det bare med at få et trådløst netkort til din PC, så skulle du være kørende.
Netværk specfikation
Netkort
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Den understøtter alm. ethernet samt 802.11b og 802.11g trådløse standarder. Så er det bare med at få et trådløst netkort til din PC, så skulle du være kørende.
Netværk specfikation
Netkort
|
|
|
Det har jeg heldigvis, men så er det vel noget med at få fat i en rooter eller hvad ved jeg? (har ikke en skid forstand på det der trådløse nymodens pjat) 
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skal nok ha et accesspoint du kan koble til din router, snarere end trådløst netkort. Men det må en anden nok hellere svare på. 
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezeboxen henter musikken fra slimserveren over nettet. Dvs enten over ethernet eller (hvis du køber den trådløse udgave) wifi. Hvis du i forvejen har trådløst grej med et accesspoint (ikke ad-hoc) kobler du den bare på det trådløse net. Det er supernemt.
OM den kan bringes til at kommunkere direkte med din PC's trådløse kort ved jeg ikke, men mon ikke? Det kan være det kræver lidt wifi-viden... der er et forum på slimdevices.com. Kan være der står noget der.
Hvis du i forvejen har et lille netværk, så køb et accesspoint. Jeg har lige købt et par LinkSYS WAP54G hos PC-NETTO. De koster lige under 500 kr. pr. stk.
Hvis du kun har din Internetforbindelse med et enkelt kabel over til PC'en må du have fat i en lille switch også. Eller et accesspoint med indbygget switch.
Hvis din Internetforbindelse ellers virker efter hensigten, er der absolut ingen grund til at købe en router, lilgegyldig hvor trådløs den så er :)
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Squeezeboxen henter musikken fra slimserveren over nettet. Dvs enten over ethernet eller (hvis du køber den trådløse udgave) wifi. Hvis du i forvejen har trådløst grej med et accesspoint (ikke ad-hoc) kobler du den bare på det trådløse net. Det er supernemt. OM den kan bringes til at kommunkere direkte med din PC's trådløse kort ved jeg ikke, men mon ikke? Det kan være det kræver lidt wifi-viden... der er et forum på slimdevices.com. Kan være der står noget der.
Hvis du i forvejen har et lille netværk, så køb et accesspoint. Jeg har lige købt et par LinkSYS WAP54G hos PC-NETTO. De koster lige under 500 kr. pr. stk.
Hvis du kun har din Internetforbindelse med et enkelt kabel over til PC'en må du have fat i en lille switch også. Eller et accesspoint med indbygget switch.
Hvis din Internetforbindelse ellers virker efter hensigten, er der absolut ingen grund til at købe en router, lilgegyldig hvor trådløs den så er :)
/vilmann |
|
|
Super... Mange tak for dit fyldstgørrende svar, så selv en it tumpe som jeg kunne forstå det 
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Torben...super
|
Til top |
|
|
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et tillægsspørgsmål.
Jeg har set at man kan modtage Danske DAB-radiostationer, men hvad med alm. radio som sendes på nettet. Dvs P3, P4 og 100FM.
Kan man også modtage dem på ens SB?
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim skrev:
Jeg har set at man kan modtage Danske DAB-radiostationer, men hvad med alm. radio som sendes på nettet. Dvs P3, P4 og 100FM.
|
|
|
Du kan modtage alle DR radiostationer ved f.eks at skrive URL ind på Squeezeboxen http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp og bare du har URL til en radiostation kan du indtaste den i Squeezeboxen. Men en nemmere måde at få alle DR radiostationer med, er ved at installere et plugin. På www.musicibox.dk beskrives det på deres link.
Men som standard er www.shoutcast.com også standard i Squeezeboxen..
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim skrev:
|
|
|
Ja, den kan tage et hav af radiostationer. Den har jo ikke en DAB-tuner, men modtager alle kanaler over nettet. Dvs. så længe du har en sti til den pågældende radiostation kan den afspilles. DR's stationer ligger her: http://www.dr.dk/netradio/wmp.aspDisse lægges bare ind i squeezeboxen. Desuden findes et plugin der hedder ALIENBBC som har en mappe med alle de nævnte kanaler - hvis man er for doven til at lægge dem ind manuelt
|
Til top |
|
|
Flim Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt at høre at det bare virker de ting jeg tænker på.
Når jeg engang får min SB, så vil jeg jo købe en NAS, og så installere Slimserver på den. Kan I anbefale en bestemt NAS og evt harddisk for at få det til at virke?
Er det desuden svært at installere på en netværksharddisk? Det ville jo være noget mere cool og nemt end at have en pc stå tændt hele tiden.
På forhånd mange tak for svar. Håber bare på at få afklaret de fleste ting inden jeg køber den
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Flim Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Kan se på forummet på slimdevice er der mange der bruger en NAS af mærket QNAP. Kan ikke umiddelbart finde sådan en fætter på edbpriser, så derfor søger jeg bare eksempler på diske der kan installeres Slimserver på, samt kan købes i Danmark.
På en ande side fandt jeg følgende: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305&Sor t=Wanted&Parent=50&Soegeord=DS%2D101j ++++
Kan den bruges til at installere slimserver på?
Findes den billigere, da der jo også skal en harddisk oveni.
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant produkt!
Kunne godt være man skulle gå efter den løsning.... Er lige med på en lytter, hvis nogen ved om den kan bruges
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at vende tilbage til det oprindelige fra den anden tråd. Hvad blev der er fællekøbet, er det droppet igen eller hvordan?
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke på recordere de har fælleskøbet?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
er det ikke på recordere de har fælleskøbet?
|
|
|
Jeg mener at der var nogle som havde lavet en tråd om det her på sitet også, men den var vist blevet rigtig lang, så derfor tager jeg emnet op igen, for lige at høre om der er nogle som er med på idéen eller om jeg skal købe den selv. 
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en masse der er med på idéen....Status er vist at der findes nogle tilbud fra leverandører p.t.
Kan bare ikke lige huske hvor tråden er, men prøv at søg lidt
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|