| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvad det koster at sende en effektforstærker på 20-30 kg. fra USA til Danmark? Kommer der told og moms på, hvis man køber den af en privatperson? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de (tolderne) er ret strikse med pakker til private, og de der håndterer dem har direkte ordre til at angive de ting der kommer, så regn med 25% moms og 4% told, så går du ikke galt i byen.  Der findes altid eksempler på at ting der er købt udenfor EU er røget igennem uden moms og told, men det hører til sjældenhed disse dage.
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal huske ,på at amerikanerne kun bruger 110 volt,så strømforsyningen passer ikke til europæiske forhold  ,med Krell ,er det f. eks. sådan at der sidder en chip installeret ,så man slet ikke kan få den til at virke ,uden omprogrammering.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Ja, de (tolderne) er ret strikse med pakker til private, og de der håndterer dem har direkte ordre til at angive de ting der kommer, så regn med 25% moms og 4% told, så går du ikke galt i byen. Der findes altid eksempler på at ting der er købt udenfor EU er røget igennem uden moms og told, men det hører til sjældenhed disse dage. |
|
|
Men når man nu køber brugt af en privat person, kan man så undgå det på nogen måde? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJASCH skrev:
Du skal huske ,på at amerikanerne kun bruger 110 volt,så strømforsyningen passer ikke til europæiske forhold ,med Krell ,er det f. eks. sådan at der sidder en chip installeret ,så man slet ikke kan få den til at virke ,uden omprogrammering. |
|
|
Uha, av, av... den var værre! - men tak for info vedr. de 110 volt. Det skal jeg undersøge inden et eventuelt køb.
Hvad med selve forsendelsesomkostningerne. Altså - hvad koster det at sende en så stor pakke på godt 20-30 Kg. fra USA til Danmark? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke kilopriserne,men airmail er klart den dyreste.Havde en dialog med en i USA som havde en båndoptager(ca 10 kg inkl emballage).Det kostede 160$ fra USA til Danmark med airmail ifølge sælger.Jeg sprang iøvrigt fra pga de 110 Volt.
Hvis noget bliver sendt med skib(surface) er det billigere-ved dog ikke hvor meget billigere.Men det kan tage op til 3 måneder.......
Norge er ikke med i EU.Jeg har modtaget 3 pakker henover sommeren,og ingen af dem har været åbnet af tolderne.Jeg bad sælger om at skrive udenpå : Radio/itu. Ved jo ikke om det er derfor de ikke har været åbnet,men de røg glat igennem.
Har sendt en reciever til Norge,og det tog en krig før køber fik den udleveret af de norske toldere..........
Held og lykke __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste pakke jeg fik fra USA, var på 338 kg og kostede £775 med luftfragt - og således bliver det til ca. $69 for 30 kg = godt 400,- dkk - såfremt man kan regne det således ud
|
| Til top |
|
| |