| Forfatter |
|
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kommet i den situation an jeg har solgt et anlæg til en mand på QXL, og jeg ved det hele virkede da jeg solgte det for jeg havde naturligvis afprøvet det. Men nu kommer han ca 14 dage efter og siger laserdisc kun virker delvist og sub har en løs forbindelse. og han vil have handelen trukket tilbage, men jeg vil jo ikke lade handelen gå tilbage da det virkede ved salg.
Nu vil han så kontakte qxl og have mig udelukket derfra det gør mig ikke så meget men, det kan jo ikke passe at jeg skal hæfte for noget når det efter salg "måske" er gået i stykker.
Hvad siger i til det??
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i skrevet en slutseddel? Altså har han "købt som beset"? Så vidt jeg husker fra studiet så gælder købeloven også ved handel mellem private, medmindre andet er aftalt. Så vidt jeg husker er privathandel det eneste sted man kan fravige købelovens almindelige bestemmelser, til sælgerens fordel. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desvære har vi ikke skrevt en slutseddel.
så han kan altså ikke gøre noget pga købeloven mellem private.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Handel privat til privat er og har altid været en tillidsag. (og derfor at jeg generelt altid køber hos sælger "on sight")
Og køber jeg noget der skal sendes tester jeg det altid med det samme for evt. fejl. 7-9-13 har jeg altid været heldig
At han så har haft den i 14 dage og først nu konstaterer at der er "defekter" i den, lyder i mine ører lidt søgt. (hvordan har han evt. behandlet det)?
Personlig ville jeg ikke lade en handel gå tilbage så "lang" tid efter. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil naturligvis ikke lade handelen gå tilbage, heller ikke hvis der kun skule være gået en uge, men han vil sende de skriverier vi har haft til qxl og få dem til at udelukke mig fra deres side.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
| Jeg vil naturligvis ikke lade handelen gå tilbage, heller ikke hvis der kun skule være gået en uge, men han vil sende de skriverier vi har haft til qxl og få dem til at udelukke mig fra deres side. |
|
|
Hmm unden at vide det, så tvivler jeg på at QXL vil have noget som helst med det at gøre, så lad ham bare. Når man handler med andre mennesker PRIVAT så er det som en anden skriver en tillidssag og ikke mere. Der er hverken tale om at du skal yde nogen form for garanti eller noget som helst. Uanset hvordan det er sket, hvis der er sket noget som helst som han siger, så er det hans problem og ikke dit.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg takker for dit svar rattanhuset, jeg blev ret så sur/bange da han skrev det med at han ville skrive til qxl. men nu er jeg mere rolig efter dit/jeres svar.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er i din gode ret til at nægte at lade handelen gå tilbage...(jævnfør privat salg i købeloven)....og som tidligere nævnt...også underligt at køber først henvender sig 14 dage efter handlen hvilket bestemt ikke tyder på at fejlen eksisterede da køber modtog produktet  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
QXL kan ikke udelukke dig, højest give dig en dårlige karakter!! så medmindre det er en af dine først handler, så lukker de ikke din konto...
er anlæget blevet sendt? eller havde han mulighed for at teste det før han tog det med hjem??
PS. Det er fandme dumt af ham at han ikke har fået en slutseddel, hvis han ikke samtidig har fået kvitteringer, så kan du stadig påstå at anlæget er dit og at han ikke har betalt!!! (jeg kender en der købte en gammel BMW til 30K og ikke lige fik kvittering da han betalte, en uge efter kom politiet og hentede bilen!! og han kunne intet bevise...) __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den 3. handel jeg har derinde, har næsten aldir brugt qxl.
Han efhantede det hos mig og han havde mulighed foe at se det i brug, for jeg spurgte om jeg skulle sætte det til, men han svarede NEJ.
Det var da noget vildt svinsk de gjorde imod ham du kendte, min mor har prøvet noget lignnene, der var dog ikke helt så mange penge i handelen.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil altid være sælgere såvel som købere der ikke er reelle...hvilket jo desværre gør det nødvendigt at sige til sig selv engang imellem..."hellere livrem og seler en gang for meget end en gang for lidt"  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|