| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et helvede med mine højtalere som er i alu og har nogle spikes som skal passe i nogle "fødder" som også er lavet i alu. Problemet er, at bare jeg så meget som bare kigger på dem, så falder spikene ud af fødderne. Derfor søger jeg en løsning som kan gøre, at spikes og fødder BLIVER sammen... Men man kan ikke lime sådan noget sammen, kan man... Med hvad evt?
Eller er der andre muligheder for at få det til at blive sammen mon... savner kreativitet.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener nok at en 2 komponent lim ala Araldit må kunne klare det. En ruslibning med fint smergellærred og efterfølgende affedtning, vil nok være på sin plads.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Mener nok at en 2 komponent lim ala Araldit må kunne klare det. En ruslibning med fint smergellærred og efterfølgende affedtning, vil nok være på sin plads.
|
|
|
Super, det vil jeg prøve mig ad med. Troede næsten jeg var tosset når jeg kunne få sådan en idé, men jeg kunne ikke finde andre skøre påfundt og løse problemet med. Men tak for det, det vil jeg prøve
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt hvis du er fiks på fingrene, borer du hul i begge parter, laver et gevind i og samler det med en stump gevindstang.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Alternativt hvis du er fiks på fingrene, borer du hul i begge parter, laver et gevind i og samler det med en stump gevindstang. |
|
|
Det kunne man jo også, men jeg tvivler dog på at det vil gå godt da spike´sne er forholdsvis små og fandens spidse. Men jeg overvejede også måske at droppe "pladerne" som spiksene og så bare stille dem i noget kork i stedet for, det er jo forholdsvis blødt og så er der noget at bore sig ned i for spiksene. Dette kunne måske også være et alternativ, men jeg ved dog ikke hvad det ville kunne betyde for lyden?
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Jeg har et helvede med mine højtalere som er i alu og har nogle spikes som skal passe i nogle "fødder" som også er lavet i alu. Problemet er, at bare jeg så meget som bare kigger på dem, så falder spikene ud af fødderne. Derfor søger jeg en løsning som kan gøre, at spikes og fødder BLIVER sammen... Men man kan ikke lime sådan noget sammen, kan man... Med hvad evt?
Eller er der andre muligheder for at få det til at blive sammen mon... savner kreativitet.
|
|
|
Brug sekundlim, husk at slibe begge dele først, så kan jeg garantere at de aldrig falder fra hinanden mere.
Hilsen Torben
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers spørg Audi de limer deres A2 og A6 samme ren alu 
Jeg ville finde en lidt "sej" 2 komponent lim, kender ikke lige nogle mærker  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki tak for nye input*S*
|
| Til top |
|
| |
Rathgen Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Ellers spørg Audi de limer deres A2 og A6 samme ren alu 
Jeg ville finde en lidt "sej" 2 komponent lim, kender ikke lige nogle mærker  |
|
|
Eller Lotus som måske få det gjordt på deres Elise hos Hydro Aluminium i Tønder endnu __________________ Tyler says use soap.
|
| Til top |
|
| |