Emne: @OPRÅB - til det danske hifi-folk ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ALLE!
JA, undertegnede tænker at det er på tide, at vi hjælper hinanden lidt mere end tilfældet er lige nu... Gør folk sig egentlig tanker om hvor magtfuldt dette forums BRUGERE er og hvor meget brancen generelt må styre ud fra debat og holdninger her på sitet?
Var René "Jensen", var blevet magthaver og velhaver uden os, her?
Var Rega Apollo nået ud til så mange uden os her?
Var Tomosen blevet kultkværnen over dem alle uden os her?
Lad os dog organisere os lidt, og lægge kræfterne sammen. Tror at mange herinde forholder sig lidt som man gør i cyberspace generelt, - noget jeg bruger, men som jeg ikke har den store indflydelse på i sidste ende.
VI har virkelig magt og jeg mener det er på tide at vi bruger den til at gøre det noget brogede Hifi markede mere gennemskueligt og fremfor alt få den gode lyd ud til så mange som muligt, for det er jo det det hele handler om. Fordi vi ikke er afhængige af annoncører og andre komercielle interesser, er vi meget, meget magtfulde og vil kunne sætte dagsordenen for morgendagens hifi-miljø i DK.
Med dette er opfordret til at lave en landsorganisation/netværk af Hifi-brugere. Vi behøver for så vidt ingen hjemmeside, - dem er der jo nok af i forvejen - intet sekretariat og ingen bestyrelse. Vi kan lave det med en helt flad ledelsesstruktur, hvor vi blot praktiserer den ædle kunst velvilligt og i en broderskabs-ånd at vidensdele - Dermed springer vi rammerne for hvad sitet her samt andre lignende forums formår, fordi disse jo netop er afhængige af og selv lever af brancen.
En sand og uafhængig Danmarks Hifi Klub, ville måske kunne opstå...
Tænk over det - lad debatten flyde og knopskyde nye tanker - synes I om og ser I muligheder og visioner i ideen? Her er kun luftet nogle strøtanker og en ansats til noget ...Bidrag!
Hilsen
Dolce / Mikael KS __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd.
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer jehovas vidner også ellers kommer jeg ikke.
Det er jo fint med at vi deler vores viden, men hvad skulle vi få ud af at gøre det i en lukket ring uden forhandlerne det er jo oftest dem der også kommer med videnen, sitet her kan man jo bare spørge og så får man som regel svar både fra private og forhandlere.
Hvem er det du vil presse ????
Vi er meget forskellige mennesker også i smag af HiFi, så der vel jo altid være nogle der vil anbefale det ene frem for det andet, så er det uanset om det er VA, REGA, Gammelt, Nyt eller et andet mærke, så at stoppe folks ytring for den begejstring de har for det produkt man har købt er da synd.
Mvh
JmJ
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad snakker du om?
hifi4all er ikke bare landsdækkende, næh du kan logge på over hele kloden. med tilstrækkeligt kraftigt trådløst netværk kan de vel også logge på oppe på rumstationen...
og fald liiiige ned af hesten, i er altså ikke særligt magtfulde. rigtigt nok er der vel et par forhandlere der lever godt af brugerne herinde men de fylder INTET i den kategori som hedder 'forbrugs elektronik'. jeg tror heller ikke størstedelen af velrenommerede firmaer som tc eller hifiklubben's kunder hænger ud herinde
du kan jo prøve at maile til krell og se om du kan presse priser fordi du kender 76 nørder herinde 
tjae, jeg aner faktisk ikke havd du har i tankerne 
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
desuden er det for mig en uhyggelig tanke at producenter og forhandlere skal piskes rundt af irrationelle freaks der uden problemer sælger deres bedstemor for det nyeste fix, eh tweak 
man skal selvfølgelig ikke undervurdere forbruger organisationer, men jeg tror nok at både jensen og krell sover roligt om natten. jeg kender mange hifi nørder som ikke gider trille/trolle rundt på diverse fora
desuden er det jo en kendt sag at mange produkter bliver hypet af forhandlere/producenter undercover og ikke begejstrede brugere .....
tag en kop kaffe og tænk lige over sagen igen, ik'? 
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror godt jeg forstår hvor du vil hen. Hvis man var lidt grov, kunne man så sige, at det skulle være en mere voksen, og faktafyldt udgave af H4A? Eller er jeg helt gal på den?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
totalt umuligt
hifi nørder er legesyge mennesker med personligheder der matcher. moderere det (endnu) hårdere vil heller ikke være en god ide
fakta fyldt? hahrhahrhahahahahahhahaa... ahh... ..hæhæh.. den var sgu' god
tror du de diskuterer religion på teknisk institut?
men voksne kan vi godt opføre os, ik?
jeg kan personligt meget godt lide tonen på diyaudio.com og vil ikke sætte min ben i audioasylum.com om så jeg fik en gratis WE300B
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
totalt umuligt
hifi nørder er legesyge mennesker med personligheder der matcher. moderere det (endnu) hårdere vil heller ikke være en god ide
fakta fyldt? hahrhahrhahahahahahhahaa... ahh... ..hæhæh.. den var sgu' god
Hmmm, ja. Det kan der sgu være noget om (man er vel lidt naiv )
tror du de diskuterer religion på teknisk institut?
men voksne kan vi godt opføre os, ik?
Da jeg skrev det gav det mening. Men efter lige at have reflekteret ganske kort, må jeg også sige    Du kan sgu noget efter en sapnd kaffe 
jeg kan personligt meget godt lide tonen på diyaudio.com og vil ikke sætte min ben i audioasylum.com om så jeg fik en gratis WE300B |
|
|
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Dolce Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jeg tror godt jeg forstår hvor du vil hen. Hvis man var lidt grov, kunne man så sige, at det skulle være en mere voksen, og faktafyldt udgave af H4A? Eller er jeg helt gal på den? |
|
|
Det var da i hvert tilfælde én måde at udtrykke det på.
Jeg tænker nu ret alvordligt over tingene og tanken er på ingen måde at "presse" nogen fabrikanter eller forhandlere , endsige deres priser. Sådan er det ikke ment. Mest af alt, er mit indlæg for at skabe lidt debat og hvem ved, - måske kommer der også noget ud af det... Jeg for min del tror på ideen om interessefællesskaber og den magt - eller det redskab - et sådant i sig selv er, når den enkelte har brug for at guides i junglen..
Så vil jeg sige, at jeg ikke kommer med en færdig opskrift på nogen form på dette fællesskab eller på anden måde vil diktere noget som helst. Vil blot dele den opståede tanke med foraet her, og se hvor det kunne bærer hendad __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd.
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår godt din tanker angående vores 'samlede opsparede viden' .. den 'magt' kan vi bruge til at påvirke nye generationer til at sætte pris på god lyd, så kan _de_ nemlig presse fabrikanter og ikke mindst pladeselskaber til at udgive ordentligt musik i ordentlige formater
det gør jeg. hele tiden. mange af mine venner er ikke så gamle. jeg elsker at finde en gammel 70'er forstærker, et par ordentlige højtalere og måske en gammel pladespiller eller blot en cd og fixe det hele op istedet for at sidder med deres laptop, mp3 og skod plastik ht'er
det er de bedste 500kr de har givet. det hører jeg konsekvent. de er blevet _musik_entusiaster ... så er det med at blive hifi nørd lige om hjørnet 
og yes, jeg er ganske populær 
det hjælper også lidt på vores brug og smid væk kultur. der skal jo også være plads til børnebørnene om 50 år 
se, det er hvad vi skal burge vores viden til. ikke at lukke os inde i en eller anden elitær rødvinsklub for gamle mænd, ik'?
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle af de ahmm, lidt ældre brugere herinde kan vel godt huske dengang hifi var en folkesport. og endnu længere tilbage ja så lavede man sku' selv sine forstærkere, højtalere og radioer. _dengang_ var det sjovt
næh, nu er det 100.000 kroners kabler, dimser til at løfte dem, mpingo og 20mm frontplader lavet af ubåds stål. er det så mærkeligt at den generelle befolkning er stået af?
hvor er det sjove hende? hvor er den fede lytteoplevelse?
det er i en mp3 fyldt ipod og en 380" fladskærm
og man kan jo sige at musikken (og filmene) passer til kvailtets mæssigt .. suk
ok rant over
ps : jeg er ikke en gammel nisse, faktisk kun en punk på 31
|
Til top |
|
|
Dolce Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
jeg forstår godt din tanker angående vores 'samlede opsparede viden' .. den 'magt' kan vi bruge til at påvirke nye generationer til at sætte pris på god lyd, så kan _de_ nemlig presse fabrikanter og ikke mindst pladeselskaber til at udgive ordentligt musik i ordentlige formater
det gør jeg. hele tiden. mange af mine venner er ikke så gamle. jeg elsker at finde en gammel 70'er forstærker, et par ordentlige højtalere og måske en gammel pladespiller eller blot en cd og fixe det hele op istedet for at sidder med deres laptop, mp3 og skod plastik ht'er
det er de bedste 500kr de har givet. det hører jeg konsekvent. de er blevet _musik_entusiaster ... så er det med at blive hifi nørd lige om hjørnet 
og yes, jeg er ganske populær 
det hjælper også lidt på vores brug og smid væk kultur. der skal jo også være plads til børnebørnene om 50 år 
se, det er hvad vi skal burge vores viden til. ikke at lukke os inde i en eller anden elitær rødvinsklub for gamle mænd, ik'?
|
|
|
Jamen, så er du jo godt kørende i forhold til de værdier jeg efterlyser - det var da et inspirernede indlæg, du kom op med - tak for det. Men der er iøvrigt intet elitært over et videns og interesse fællesskab - tværtom __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd.
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, kun hvis man lukker det inde i en rødvinsklub som jeg skrev 
viden skal ud til folket! hvad skal den ellers bruges til? jo mere vi snakker, jo klogere vi bliver, og jo bedre tonen er herinde, jo flere bliver tiltrukket og jo bedre musikoplevelser får de
det er vel målet, oder was?
det skal ikke forstås som at jeg ønsker nogen form for ensretning, tværtom, det hader jeg! jeg er bestemt ikke enig med mange, feks giver jeg ikke en skid for kabler af nogen art men laver gerne mine egen kondensatorer fordi jeg synes de lyder godt
der skal være livlig diskussion så man kan blive inpsireret og få de dejligtl ivsbekræftende aha oplevelser. at lære noget nyt er fedt
der er nu ikke noget der smelter mit hjerte når jeg har fået 'overbevidst' en af mine evnner om at de altså skal have sådan noget hifi grej til at stå og fylde for at få god lyd og de så kommer tilbage og siger at det ER FANTASTISK!
man skal bestemt ikke undervurdere den psykologiske effekt god musik + god lyd har på vores livskvalitet. det var noget af det første jeg fandt ud af som knægt. derfor har jeg beskæftiget mig med det siden på den ene eller anden måde ..
men alt er da ikke kun for musikkens skyld, det ville være laterligt at påstå dette. jeg elsker godt håndværk og er sikker på at krenzlers slæde bare lyder p***egodt med den plint uanset om den nu absolut også gør det. voodoo? yup, det er vi _alle_ ofre for. men rigtige mænd indrømmer det 
jeg orker ikke at læse den dersens sikringstråd for jeg anser det for totalt laterligt, men hey, hvis hr. antisilver synes det giver bedre lyd, så fred være med det. no problem
plads til alle, men nok ikke til absolute sandheder
de findes alligevel ikke
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
JA, undertegnede tænker at det er på tide, at vi hjælper hinanden lidt mere end tilfældet er lige nu... Gør folk sig egentlig tanker om hvor magtfuldt dette forums BRUGERE er og hvor meget brancen generelt må styre ud fra debat og holdninger her på sitet?
|
|
|
Ja, ret ofte..
Dolce skrev:
Var René "Jensen", var blevet magthaver og velhaver uden os, her?
|
|
|
nu er jeg ikke vild med udtrykket 'magthaver', men jeg ved godt hvor du vil hen.. og nej, det var han næppe. hvad angår velhaver, så tror jeg nu godt han kunne klare det uden os
Dolce skrev:
Var Rega Apollo nået ud til så mange uden os her?
|
|
|
Ja var den sikkert
Dolce skrev:
Var Tomosen blevet kultkværnen over dem alle uden os her?
|
|
|
Har den ikke altid været det 
Dolce skrev:
*snip*
Dermed springer vi rammerne for hvad sitet her samt andre lignende forums formår, fordi disse jo netop er afhængige af og selv lever af brancen.
|
|
|
Ja, HIFI4ALL.DK er afhængig af annoncører og dermed branchen. det er ingen hemmelighed. Det kræver en god økonomi at drive en side som denne, og de penge ville vi aldrig få gennem andre midler. fx brugerbetaling, for så finder folk bare andre steder at være. og branchen er så også interesserede i at h4a el.lign eksisterer, men det er en anden diskussion vi kan tage på et andet tidspunkt (skal nok lade være med at ødelægge din tråd ) ..
Dolce skrev:
En sand og uafhængig Danmarks Hifi Klub, ville måske kunne opstå...
|
|
|
måske.. bruger I de rammer vi har opstillet, så kan det måske lade sig gøre ud fra de tanker du har gjort dig. Bruger I dem ikke, tvivler jeg stærkt på at det kan ske. Der er for mange omkostninger ved at drive en klub, og så endda en landsdækkende. Odense hifi og musikklub som jeg kender ret godt efterhånden, arbejder hårdt på at bevare de medlemmer vi nu har. Jeg synes der bliver gjort meget, men det er langt fra nok. og det kræver netop at der er en eller flere der påtager sig noget ansvar. Det har vi lavet via en bestyrelse, hvor vi på nuværende tidspunkt er 4 medlemmer, ud af 17 medlemmer ialt. Og tro mig, det er meget svært at få folk til at være i bestyrelsen - og dermed tage lidt ansvar.
Dolce skrev:
Tænk over det - lad debatten flyde og knopskyde nye tanker - synes I om og ser I muligheder og visioner i ideen? Her er kun luftet nogle strøtanker og en ansats til noget ...Bidrag! |
|
|
muligheder og visioner, ja.. men der er som nævnt, meget der skal tænkes over.
|
Til top |
|
|
Dolce Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Witzel - godt med din kontruktive feedback.
Jeg sigter jo netop imod, at vi skal bruge h4a og andre forums meget mere bevidst og ansvarsfuldt. Den brygger jeg lidt videre på og komme nok senere med et oplæg i tilgift til det herværende.
Tænketanken er åben for flere indput - SHOOT! __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|